چرا احتمال طلاق بعد از تعطیلات بیشتر می شود؟

samiira
یک روانشناس گفت: «آمارهای سال‌های گذشته نشان می‌دهند که آمار طلاق پس از تعطیلات بالاتر است.»

روانشناس و استاد دانشگاه اظهار کرد: «آمارهای سال‌های گذشته نشان می‌دهند که آمار طلاق پس از تعطیلات بالاتر است. و این مساله ریشه در رفتار خانواده‌ها دارد که در تعطیلات تنش‌ها و تناقض‌های زوج‌ها شعله‌ور می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «اغلب زن و شوهرهایی که با هم مشکل دارند، تعطیلات را زمان مناسبی برای بهبود رابطه می‌بینند و فکر می‌کنند که به آنها خوش خواهد گذشت چون در تعطیلات «از همه چیز خلاص» هستند و همه چیز روبه‌راه و زندگی شیرین خواهد شد. اما در واقع این تعطیلات و مسافرت‌ها می‌توانند از نظر عاطفی هزینه‌ساز بوده و خیلی‌ها را دچار استرس کنند.»

این روانشناس با اشاره به اینکه اینجاست که بنیان ازدواج شکاف پیدا می‌کند. و ماهیت فصلی طلاق، باید این زوج‌های بدحال را از توهم دربیاورد که نتیجه تعطیلات با توقعات نابجای آنها همراه نیست، توضیح داد: «به طور کلی افراد از تعطیلات انتظارات زیادی دارند حتی اگر بارها و بارها سال‌های قبل امتحان کرده باشند و نتیجه هم نگرفته باشند. آنها تعطیلات را فرصتی بی‌نظیر برای آغازی دوباره، شروعی تازه، چیزی متفاوت و گذر از یک مرحله از زندگی به مرحله‌ای دیگر می‌دانند. اگرچه این نگاه مثبت است و از این منظر اصلا اشکالی ندارد اما این تصورات بار سنگینی به دوش این لحظات کوتاه می‌اندازد یعنی این نگاه افراد را نسبت به تعطیلات شدیدا متوقع می‌کند. سپس زمانی که اوضاع بر وفق مراد پیش نرود، بعضی از زن و شوهرها به فکر طلاق بعد از تعطیلات می‌افتند.»

دکتر نجفی‌پور با تاکید بر اینکه صرفا تعطیلات فرصت مناسبی برای حل اختلافات نیست، خاطرنشان کرد: «توصیه می‌شود زوجین در تمام سال مراقب رابطه خود و همسرشان باشند و هر مشکلی که دارند را در طول سال با مسالمت و مهربانی و احترام و قطعیت صددرصد به بنیان ازدواج حل و فصل کنند. منتظر تعطیلات نباشند که بیاید و اختلاف‌های آنها را حل کند. شاید وقتی تعطیلات تمام شود، ببینند که رابطه زناشویی آنها، دیگر از حد قابل اصلاح خراب‌تر شده است.» 

کدام رفتارها زندگی زناشویی را به سمت خیانت و طلاق عاطفی می کشاند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ