افزایش ایمنی بدن با 6 ترفند ساده روزانه

faateme1366
از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، با عجله در حال آماده شدن برای بیرون رفتن از خانه و یا رفتن به سر کار هستید؟ زمانی که مشغول به کاری هستید، با عجله به فکر اتمام آن کار هستید؟ وقتی که خانه را تمیز می‌کنید، لباس‌های شسته را پهن می‌کنید، پروژه‌های درسی را انجام ‌می‌دهید، وظایف و پروژه‌های روتین خود را سر کار انجام می‌دهید یا حتی موقع غذا خوردن آیا با عجله در حال انجام آن‌ها و به فکر تمام کردن و رسیدن به کار بعدی هستید؟
به نقل از realsimple.com، تحقیقات نشان داده است، که 85 درصد مردم اشاره کرده‌اند که دعا کردن و مدیتیشن به آن‌ها در رفع استرس و کنترل شرایط کمک کرده است. شاید وقتی کلمه مدیتیشن به گوش شما می‌خورد تصویری از خودتان که روی زمین نشسته و دستانش را به حالت دعا گرفته است در ذهنتان نقش می‌بندد. شما می‌توانید در هر لحظه‌ای که مشغول راه رفتن، رفت‌وآمد شهری و یا حتی انجام دادن بعضی از کارهای دیگر هستید، در ذهن خود مدیتیشن کنید بدون اینکه کسی متوجه باشد. این‌که شما در هر لحظه از احساسات و افکار، احساسات جسمی و محیط اطراف خود آگاه باشید نوعی مراقبه ذهنی است. این مراقبه نه تنها آثار مثبتی در روحیه شما و زندگی اجتماعی شما که در سلامت جسمی نیز دارد چرا که باعث افزایش ایمنی بدن، کاهش استرس، کاهش علائم افسردگی و بسیاری پیامدهای دیگر می‌شود. شش روش ساده را برای شروع به این شرح است:
1- تمرین تنفس: بهتر است روی صندلی بنشینید به طوری که کف پاهایتان کاملا در تماس با سطح زمین باشد به شکم خود توجه کنید که چطور در هر بار نفس کشیدن بالا پایین می‌رود. نیازی نیست که نحوه نفس کشیدن خود را تغییر دهید. برای توجه بهتر می‌تواند انگشتان یک دست خود را نیز روی شکم خود قرار دهید.
2- آگاهانه بنشینید: در حالی که روی صندلی نشسته‌اید به تمام بدن خود دقت کنید، به محل تماس دست‌ها و پاهای خود با زمین و صندلی دقت کنید. فشاری که از صندلی به بدن شما وارد می‌شود را احساس کنید. به حرکات خود که برای راحت نشستن روی صندلی گاهی جابجا می‌شوید، دقت کنید.
3- به میز خود واقعا نگاه کنید: گاهی از روی اشیایی که روی میزتان قرار دارند لیستی بنویسید. بدون این که به خود شی فکر کنید یا در مورد آن در ذهنتان داستانی بسازید یا قضاوتی کنید.
4- افکار خود را دنبال کنید: چشمان خود را ببندید یا به یک شی برای مدتی خیره شوید. سعی کنید برای سه دقیقه افکاری که به ذهنتان می‌آیند را دنبال کنید. بدون اینکه در مورد آن‌ها قضاوت کنید یا داستان سازی کنید. فقط به روند و ترتیب افکار مختلفی که به ذهنتان می‌آیند دقت کنید. با این کار می‌توانید نتیجه جالبی کسب کنید و ذهن خود را دریابید که در آن لحظه چه چیزهایی را جالب می‌داند. با انجام دادن این کار به صورت منظم و روزانه می‌توانید بعد از انجام تمرین با تمرکز بیشتری به کار خود بپردازید.
5- با غذای خود بازی کنید: سعی کنید هنگام غذا خوردن از تماشای تلویزیون یا صفحه موبایل خود دست بکشید و روی غذا خوردن خود تمرکز کنید. می‌توانید این بازی کردن و تمرکز روی غذا را با یک آبنبات تمرین کنید. در حالی که آبنبات را در دهان خود می‌گذارید، آن را با زبانتان در دهان بچرخانید، به آب شدن آبنبات و طعمی که احساس می‌کنید فکر کنید. تفاوت طعم آن را با زمان‌هایی که آن را زیر زبان خود می‌گذاشتید و متوجه تمام شدنش نمی‌شدید احساس کنید.
6- در طبیعت راه بروید: هر زمانی فرصت پیدا می‌کنید حتی برای چند دقیقه به بیرون بروید. به آسمان و ابرها نگاه کنید. نور خورشید یا بادی که می‌وزد را بر بدن خود احساس کنید. این کار مانند یک زنگ تفریح برای ذهن شماست.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ