هموروئید خارجی

شایع ترین علت هموروئید خارجی، تکرار فشار در حالت حرکات روده است. هموروئید هنگامی ایجاد می شود که رگهای راست روده گسترش یافته یا بیش ازحد بزرگ شده باشد، و میتواند خارجی یا داخلی باشد. هموروئید خارجی معمولا در زیر پوستی که مقعد را احاطه کرده است، پیدا می شود.

1 چه چیزی باعث هموروئید خارجی می شود؟

شایع ترین علت هموروئید خارجی، تکرار فشار در حالت حرکات روده است. هموروئید هنگامی ایجاد می شود که رگهای راست روده گسترش یافته یا بیش ازحد بزرگ شده باشد، و می تواند خارجی یا داخلی باشد. هموروئید خارجی معمولا در زیر پوستی که مقعد را احاطه کرده است، پیدا می شود.

2 شناخت نشانه های هموروئید خارجی

طیف وسیعی از علائم وجود دارد که می تواند فرد مبتلا به هموروئید را تحت تاثیر قرار دهد. علائم آن بسته به شدت هموروئید شما متفاوت است. برخی از علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خارش در اطراف مقعد یا قسمت رکتوم – توده هایی نزدیک یا اطراف مقعد درد در اطراف مقعد وجود خون در مدفوع. هنگام استفاده از دستشویی، ممکن است متوجه خونریزی شوید.

چنانچه توده ها متورم شوند، در اطراف مقعد مشخص و احساس می شوند. این علائم ممکن است به دلیل شرایط دیگر نیز رخ دهد، ولی تشخیص دقیق آن با پزشک است.

3 دلایل هموروئید خارجی چیست؟

شایع ترین علت هموروئید در هنگام داشتن تکرار در حرکت روده ای است، که اغلب ناشی از موارد شدید یبوست یا اسهال است. زورزدن، به جریان خون در داخل و خارج از منطقه وارد می شود. این امر موجب جمع شدن خون و بزرگ شدن عروق در آن منطقه می شود. زنان باردار نیز ممکن است در معرض خطر افزایش هموروئید باشند زیرا فشار رحم در این رگ ها وارد می شود.

4 چه کسی در معرض خطرهموروئید خارجی قرار دارد؟

اگر والدین شما هموروئید داشته باشند، ممکن است به احتمال زیاد شما نیز آن را داشته باشید. هموروئید ممکن است بواسطه بارداری نیز ایجاد شود. همانطور که سن ما بالا می رود، هموروئید می تواند به علت افزایش فشار ناشی از نشستن زیاد رخ دهد. و هر چیزی که موجب تحریک شما در طی حرکات روده شود، می تواند منجر به هموروئید خارجی شود. اگر مطمئن نیستید که علت هموروئید شما چیست، پزشک ممکن است بتواند دلیل آن را مشخص کند.

5 هموروئید خارجی چطور تشخیص داده می شود؟

از آنجایی که بسیاری از علائم هموروئید خارجی، ممکن است ناشی از شرایط دیگر نیز باشد، لازم است که یک آزمایش عمیق داشته باشید. پزشک شما ممکن است از یک سری آزمایشات برای تایید حضور هموروئید خارجی در نزدیکی مقعد استفاده کند. این آزمونها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

پروکتوسکوپی – آزمون دیجیتال رکتوم – کولونوسکوپی – سیگموئیدوسکوپی آندوسکوپی.

پزشک شما ممکن است با یک معاینه فیزیکی شروع کند. در موارد هموروئید خارجی، آنها ممکن است قادر به دیدن هموروئید باشند. اگر پزشک تشخیص دهد که شما ممکن است به جای هموروئید خارجی، هموروئید داخلی داشته باشید، ممکن است از آنوسکوپی برای بررسی داخل مقعد استفاده کند. هموروئید داخلی می تواند با کولونوسکوپی، سیگموئیدوسکوپی یا پروکتوسکوپی نیز مشاهده شود.

6 درمان هموروئید خارجی

هموروئید را می توان با چند روش، بسته به شدت آن درمان کرد. پزشک شما ممکن است بپرسد که آیا شما برای انواع خاصی از داروها یا درمان ها ترجیحی دارید یا خیر.

بعضی از درمان های عمومی که ممکن است پزشک شما پیشنهاد دهد، شامل بسته های یخ برای کاهش تورم، شامپوها یا شیاف های طبی و بالاخره کرم های مخصوص هموروئید می باشد.

این گزینه ها می تواند به افرادی که دارای هموروئید خفیف تر هستند، کمک کند. اگر دارای مورد شدیدتری هستید، پزشک ممکن است درمان خود را با یک روش جراحی پیشنهاد کند.

درمان های جراحی عبارتند از:

  • خارج کردن هموروئید، که به نام hemorrhoidectomy شناخته شده است.
  • سوزاندن بافت هموروئید با عکسبرداری مادون قرمز، لیزر یا انعقاد الکتریکی.
  • اسکلروتراپی یا قرار دادن باند لاستیکی برای کاهش هموروئید.

7 چگونه می توانم ازگسترش هموروئید خارجی جلوگیری کنم؟

عامل اصلی جلوگیری از هموروئید خارجی، جلوگیری از تنش در طی حرکات روده است. اگر شما یبوست شدید دارید، ممکن است بخواهید از داروهایی مانند مسهل استفاده کرده و یا فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف کنید. نرم کننده مدفوع یکی دیگر از گزینه های بدون نسخه است که می تواند به کاهش انواع یبوست موقت ناشی از حاملگی یا سایر عوامل کمک کند.

8 چشم انداز طولانی مدت برای هموروئید خارجی چیست؟

هموروئید شرایطی نسبتا شایع است. بسیاری از مردم با درمان مناسب بهبود می یابند. در موارد شدید هموروئید خارجی، روش های جراحی برای درمان ممکن است ضروری باشد. افراد مبتلا به هموروئید شدید خارجی ممکن است تنها به کاهش این علائم در نتیجه این نوع درمان توجه کنند.

برگردان: سیما آزاد فلاح

درمان هموروئید با جراحی و لیزر چه فواید و چه عوارضی به همراه دارد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ