شب یلدا با ماسک انار

faateme1366
شب یلدا که نزدیک می شود بازار یک سری از میوه ها داغ می شود که خوشمزه ترینش انار است. این میوه بهشتی علاوه بر خواص فوق العاده ای که برای بدن دارد، فواید ویژه ای هم برای پوست دارد که در این مطلب برای شما آورده ایم.

انار و خواص پوستی اش

انار به دلیل داشتن “آنتی اکسیدان های قوی”، با رادیکال های آزاد که عامل اصلی پیری پوست هستند، مقابله می کند. یکی دیگر از علل مفید بودن انار برای پوست، غنی بودن از “اسید الاژیک” است.

 

ماسک انار برای پوست چرب

پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید. یک قاشق غذاخوری آب انار و یک سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک انار برای رفع جوش

از انار به صورت موضعی برای درمان آکنه نیز استفاده می کنند.

روش تهیه یک ماسک برای بهبود آکنه به این ترتیب است که : مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بکوبید و با سرکه و گلاب آمیخته و روی جوش ها بمالید تا بهبود حاصل شود.

 

ماسک انار برای جوانسازی

اگر احساس می کنید دچار “خستگی پوست” شده اید واجب است تا از ماسک انار استفاده کنید. بدین منظور، انار را به دو نیمه تقسم کنید. هدف ما استفاده از دانه های ریز قرمز رنگ است. این دانه ها را درون ظرف عمیقی ریخته و کمی له کنید. آب انار را برای مدت 20 دقیقه روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست را بشوئید. از ماسک انار دو بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسک انار روشن کننده پوست

دو قاشق غذاخوری آب انار را با مقدار مشابه خامه ترش کم چرب و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک انار برای از بین بردن سلول های مرده پوست

آب انار را می توان بعنوان یک شوینده و حتی لوسیون استفاده کرد برای تهیه این لوسیون باید آب انار را با مقدار کمی نشاسته مخلوط کنید تا بتوانید به شکل ماسک روی صورت قرار دهید. این کار را می توانید هفته ای 3 بار شب ها قبل از خواب انجام دهید با این روش سلولهای مرده پوست از بین خواهند رفت. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، به درجه ایی از سفیدی پوست خواهید رسید.

 

ماسک انار لایه بردار قوی

گاهی عوامل مختلفی مانند آلودگی هوا، چربی و عرق صورت مانع از رسیدن هوا و رطوبت کافی به پوست صورت می شود. در این زمان لازم است با ماسک های شوینده و لایه بردار پوست خود را به طور کامل تمیز کنید. برای تهیه یک ماسک شوینده و لایه بردار از میوه انار کافی است، هسته دانه های انار را خشک و آسیاب کنید. دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چای خوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شستشوی صورت مخلوط کنید. در انتها مواد را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید.

 

 

ماسک انار برای پوست های خشک

دانه انار برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود ‌اما به علت دارا بودن ویتامین‌های فراوان می‌توانید ماسک زیر را‌ امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری آب انار را با همان میزان خامه ترش و یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کنید. ماسک به دست‌ آمده را روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

 

ماسک انار برای پوست درخشان

انار را قاچ کنید و دانه های آن را خارج کرده و در مخلوط کن بریزید.

عسل را به آن اضافه کنید و توسط دستگاه کاملا به یکدیگر مخلوط کنید.

صورت خود را خیس کنید و این ماسک معجزه آسا را روی پوست خود بمالید تا تمامی صورت را بگیرد، البته مراقب محیط حساس اطراف چشم باشید.

اگر دانه های درشتی از انار باقی مانده است می توانید آن را از ماسک خارج کنید. به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید ماسک انار و عسل روی پوست صورت شما قرار گیرد سپس با آب گرم بشویید تا تمامی ماسک از روی صورت پاک شود.

مشاهده خواهید کرد که پوست شما درخشان تر، مرطوب تر و صاف تر از قبل شده است.

با توجه به گفته های بالا اثر معجزه آسای انار و عسل را بر روی پوست خود کشف کنید.

 

ماسک انار دشمن جوش های سر سیاه

همانند ماسک انار و عسل، انار را قاچ کنید، کمی در آب سرد بغلتانید سپس دانه ها را از پوسته انار جدا کنید.

با پشت یک قاشق، بر دانه های انار فشار وارد کنید تا آب آن خارج شود.

دانه ها را در ظرف نسبتا گودی قرار دهید. چای سبز و آب لیمو را به انار اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

با حرکت دورانی، مخلوط بالا را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید. خصوصا در قسمت جوش های سر سیاه تامل بیشتری کنید و ماسک بیشتری بمالید.پس از 10 دقیقه که ماسک روی صورت بود آن را بشویید تا پاک شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ