کاهش ورم و تورم صورت

می تواند بزرگ ترین استرس متقاضیان برای انجام عمل زیبایی بینی، تورم زیاد و کبودی بعد از عمل جراحی باشد و آن ها نگران این موضوع باشند که قادر نباشن زمان طولانی به زندگی روزمره خود بازگردند یا درمیان آشنایان خود و در اماکن عمومی حضور یابند.

می تواند بزرگ ترین استرس متقاضیان برای انجام عمل  زیبایی بینی، تورم زیاد و کبودی بعد از عمل جراحی باشد و آن ها نگران این موضوع باشند که قادر نباشن زمان طولانی  به زندگی روزمره خود بازگردند یا درمیان آشنایان خود و در اماکن عمومی حضور یابند.

پزشکان جراح زیبایی معتقدند که پراهمیت ترین عامل برای کم شدن کبودی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی، انتخاب یک جراح ماهر رینوپلاستی می باشد. هر چقدر پزشک کاربلدتر باشد خطر بروز  تورم و کبودی کمتر می شود.در هر صورت، غالبا وقتی که پزشک تغییراتی در ناحیه استخوان بینی جهن نازک شدن  پل بینی ایجاد می کند،  کبودی پدید می آید. این تغییرات در استخوان موجب بروزکبودی می شوند..

چرا تورم  پدید می آید؟

تورم بعد از عمل جراحی رینوپلاستی غالبا به سرعت پس از عمل به وجود می آید. آسیب دیدن بافتها موجب بروز ورم اولیه می گردد. ورم ثانویه  هم بخاطر احتباس مایعات ایجاد می شود و این عارضه چندین ماه به طول می انجامد. اکثر ورم هایی که بعد از طی دوران نقاهت اولیه ایجاد می شوند به خاطر وجود مایعات و ورم پوست هستند.

ورم کم کم از بین خواهد رفت و به صورت طبیعی در نخستین روزها بعد از انجام عمل در بدترین حالت و وضعیت خود بسر می برد

در نخستین هفته، احتمال دارد بینی شما از زمان قبل از عمل رینوپلاستی بود بدتر به نظر بیاید ولی نگران نباشید، این حالت به صورت موقت است. در این زمان، این نواحی حساس، قرمز شده و ورم خواهند کرد و در هنگام لمس کردن گرم هستند. کبودی نیز می تواند تا 2 هفته به طول بیانجامد و کم کم  زرد شده و رفع شود. دقت به نشانه های عفونت های احتمالی مثل تب، ترشح مایع و درد شدید در دوران نقاهت و بهبودی بسیار حائز اهمیت است.

پنج تا شش هفته بعد از انجام عمل جراحی، بدن اقدام به ساخت بافت های اسکار (جای زخم) در بینی کرده  و کم کم نشانه هایی که موجب رضایت خاطر شما می شوند پدید می آیند. کم کم  تورم بینی کم می شود و حساسیت آن رفع میگردد ولی بینی هنوز حساس است و باید در این حین درمان مراقبت های ویژه ای را در پیش بگیرید.

شش ماه بعد از عمل جراحی، اکثر ورم های پل بینی محو می شوند و به راحتی نتیجه  تقریبی عمل جراحی را میبینید. با این که اکثر ورم ها تا مدت زیادی باقی می مانند تغییرات ظاهر بینی خفیف خواهند بود.

تورم نوک بینی

نوک بینی غالبا آخرین جایی است که تورم آن رفع می شود و غالبا تا هیجده ماه به طول می انجامد. تورم بعد از حدود چهار ماه کم می شود  و اکثرافرادی که با شما برخورد می کنند متوجه  تورم های باقیمانده نخواهند شد مگر این که شما به آن ها اشاره کنید. تورم در کسانی که پوست ضخیم یا چربی دارند بیشتر دیده می شود.

انواع تورم پس از عمل زیبایی بینی

تورم بعد از عمل دو نوع است:

تورم التهابی: تورم التهابی نوعی ورم حاد است و حاصل دستکاربخاطر تغییرات بینی در زمان جراحی است که بخاطر برش، شکستگی استخوان و سوهان شدن ایجاد می شود. این تورم غالبا  با کبودشدن و دگرگون شدن رنگ روی پوست همراه است و درد کمی دارد و دلیل بروز آن نفوذ گلبول های سفید و المان های التهابی از درون خون به زیر پوست و حوالی عروق است و غالبا در مدیت دو هفته الی یک ماه رفع خواهد شد. به همین دلیل دردو روز نخست پس از عمل،  قرار دادن یخ بر  محل جراحی و حول آن باعث کم شدن ورم خواهد شد و پس از دوروز قرار دادن حوله گرم یا کیسه آب گرم مفید می باشد.

ورم لنفاوی: نوع دیگر ورم ، ورم لنفاوی است که به خاطر  تجمع مایع در میان سلولی در بافت زیرین پوست و حول استخوان ها پدید می آید. این ورم غالبا مانند یک بالشتک دور بینی و استخوان ها و غضروف را در بر میگیرد  و عاری از  درد بوده و التیام آن تا بمدت یک سال زمان میبرد و مفیدترین کار برای کاهش  آن بلند بودن زیر سر در زمان خواب است و چسب کردن  بینی در قسمت هایی که ورم زیادی وجود داردمی تواند بر کم شدن آن تأثیر بگذارد. گرچه چسب تنها در یک ماه نخست مفید است و بعد از آن تأثیر زیادی نخواهد داشت. غالبا برای جلوگیری از افزایش تورم های حاصل از تغییرات زیر پوست و مقابله با  بروز فضای خالی در زیر پوست  است  که در آخر موجب بروز برجستگی می شود و از خونریزی مویرگ ها نیز پیشگیری می کند. ولی استفاده طولانی از آن فایده ای دارد.  چسب برای  نشاندن پوست روی اسکلت جدید استفاده می شود.

هر گونه کپی برداری با ذکر نام و منبع الودکتر مجاز می باشد

ورم بعد از جراحی بینی را چطور از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ