برترین راه های کسب آرامش

faateme1366
این روزها زندگی برای هر فردی استرس های خاص خودش را دارد و افراد اغلب دچار استرس می شوند و یا حتی گاهی خشم نیز به آنها غلبه می کند. در این مطلب بهترین و ساده ترین راه های رسیدن به آرامش را برایتان گفته ایم که بهتر است آنها را به کار ببندیم.

ورزش را آغاز کنید

ورزش موجب ترمیم رشته‌های عصبی مغز و حتی باهوش‌تر شدن شما می‌شود. با این وجود ، بسیاری از زنان در پیش گرفتن یک برنامه ورزشی منظم دچار مشکل هستند و به عذر و بهانه‌هایی چون «وقت ندارم» یا «سرم شلوغ است» متوسل می‌شوند.این دسته از زنان با آوردن عذر و بهانه‌های مختلف در مقابل این روش سالم کاهش استرس مقاومت می‌کنند زیرا مهمترین لازمه این کار آن است که ابتدا خود را دوست داشته باشیم و از خود مراقبت کنیم.

 

از مال و ثروت دل بکنید

دیوید لوبروتون پاسخ می دهد: «برای رسیدن به آرامش باید در فاصله ای معقول از اجزای جامعه مصرفی قرار بگیریم بنابراین، آرامش نه با مصرف نکردن برق یا خوراک و پوشاک، بلکه با مصرف صحیح و متعادل به دست می آید.

 

به یک نقطه متمرکز شدن را تمرین کنید

یک شمع روشن کنید و مدتی به شعله آن نگاه کنید. اجازه ندهید افکار دیگر، ذهن شما را پر کنند و اگر فکری حواس تان را پرت کرد، دوباره خود را متمرکز همان نقطه قبلی کنید.

 

سرعت خود را کاهش دهید

سرعت حرکت شما با احساستان رابطه‌ ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرام ‌تر کنید، طولی نمی‌ کشد که آرام خواهید شد. گاهی می ‌توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.

 

دیگران را شاد کنید

شاد کردن دیگران، موجب آرامش می‌ شود. نمی ‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یک کارتن خواب هدیه دهید. قدردانی کنید. دیگران را برای لطف کردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف که وظیفه نیست!

 

شمارش معکوس را جدی بگیرید

نه، این یک تست هوش نیست اما راهی مناسب برای آرام شدن محسوب می‌شود. وقتی نگرانی‌هایتان بیش از حد شدند، سعی کنید از 1 تا 10 بشمارید و سپس شروع به شمارش معکوس کنید. وقتی مشغول شمردن و تمرکز کردن روی اعداد هستید، فکر مصاحبه‌های کاری و مشغله‌های دیگر کمرنگ‌تر می‌شوند.

 

با بوی خوش آرام شوید

کرم‌های خوشبو استفاده کنید. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا مقداری لوسیون خوشبوی اسطوخودوس، برگ چای یا هر گیاه معطر و آرامش‌بخش دیگری را روی کف دستتان بریزید و انگشت‌هایتان را به هم بمالید. این بوی ملایم و لطیف می‌تواند سطح استرس و نگرانی شما را کاهش دهد.

 

پول خوشبختی نمی آورد ولی آرامش شاید!

پول برایتان امنیت و راحتی می آورد و نقش خیلی مهمی در خوشبختی کلی ما دارد. خرج و مخارج های غیرضروری را قطع کنید و پول بیشتری پس انداز کنید. دنبال شغل های پردرآمدتری باشید و مطمئن شوید که امنیت مالی خانواده فراهم باشد.

 

رابطه تان را با خدا صمیمی کنید

اگر طالب زندگی بدون گره هستید، چاره‌ای جز رعایت تقوا و اجتناب از گناه ندارید. نمی‌شود که انسان رفیق خدا باشد و رابطه با خدایش محکم باشد، اما خداوند او را نجات ندهد. پروردگار متعال می‌گوید: تو یک قدم بیا، من ده قدم می‌آیم..

 

موسیقی را دست کم نگیرید

اشعار نفرت، درد، خشونت، هیجان و ترس پیام‌هایی را به ناخودآگاه‌تان می‌فرستند. اگر بخواهید عشق را جذب کنید به ترانه‌های درمورد عشق‌های واقعی، پرحرارت و همیشگی گوش دهید. اگر به دنبال صلح هستید به موسیقی‌های صلح و آرامش گوش دهید.

 

بخشش را تمرین کنید

افکار انتقام‌جویی ارتعاش کمی دارند و مانع جذب انرژی مثبت می‌شوند. اما بخشش دارای ارتعاش بالایی است. افکار بخشش درباره‌ی شخصی در گذشته ارتعاش شما را افزایش می‌دهد.

 

تنفس عمیق را فراموش نکنید

اولین و ساده ترین کاری که انسان در این مواقع می تواند انجام دهد، کنترل تنفس است. تنفس به شما آرامش می بخشد و شما را به زمان حال و طبیعت پیرامونتان مرتبط می سازد. این موضوع بسیار ساده به نظر می رسد ولی هنگامی که ذهن ما شروع به تفکر منفی می کند، ما به نوعی جنون کشیده می شویم که کنترل آن نیز مشکل است ولی باید بدانیم که در این هنگام ما به آرامش ذهنی و بدنی نیازمندیم.

 

گردش کنید

در بعضی از تحقیقات بیان شده است که حتی بودن در طبیعت باعث کاهش خستگی می شود. هم چنین باعث نشاط و شادابی نیز می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ