قرص ترامادول برای چیست

به طور قطع تا کنون به کرات نام قرص ترامادول به گوشتان خورده است. اما اگر هنوز نمی دانید قرص ترامادول برای چیست این مقاله را بخوانید.

قرص ترامادول برای چیست

به طور قطع تا کنون به کرات نام قرص ترامادول به گوشتان خورده است. اما اگر هنوز نمی دانید قرص ترامادول برای چیست و چه کاربردی دارد این مقاله را بخوانید.

قرص ترامادول جز داروهای مسکن است که به دلیل مخدر بودنش معروف است. قرص ترامادول را وقتی استفاده می کنند که درد های شدید به سراغ انسان بیایید. حواستان باشد که قرص ترامادول را همانند داروهای دیگر با تجویز پزشک مصرف کنید.

حقایقی درباره قرص ترامادول

– اگر مشکل تنفسی دارید، انسداد معده یا روده دارید، اخیراً الکل، داروی مسکن، مواد مخدر یا بازدارنده MAO (isocarboxazid, linezolid, methylene blue injection, phenelzine, rasagiline, selegiline, tranylcypromine) مصرف کرده اید، نباید ترامادول مصرف کنید.

قرص ترامادول باعث کاهش یا توقف تنفس می شود و مصرف مدوام آن اعتیادآور است و باعث مرگ میشود؛ به خصوص در کودکان و افرادی که قرص را بدون تجویز پزشک مصرف می کنند.

– این دارو برای مصرف کودکان کمتر از 12 سال نیست. همچنین Ultram ER نباید به افراد جوان تر از 18 سال داده شود.

– مصرف ترامادول در طول بارداری می تواند باعث مرگ و ایجاد علائمی در جنین شود.

– عوارض جانبی کشنده در صورت مصرف ترامادول با الکل یا سایر داروهایی که باعث کاهش تنفس و خواب آلودگی می شوند بروز می کند.

– تشنج در افرادی که این دارو را مصرف می کنند دیده می شود. ترامادول باعث تشنج می شود اگر سابقه تشنج داشته باشید( با بیماری صرع آشنا شوید)، آسیب به سر وارد شده باشد، بیماری متابولیک داشته باشید یا قرص های خاصی مانند ضد افسردگی ( مقاله راههای نجات از افسردگی را بخوانید)، شل کننده عضلات، مواد مخدر یا قرص های حالت تهوع و استفراغ مصرف کرده باشید احتمال تشنج بیشتر می شود.

– ترامادول با برخی از داروهای دیگر تداخل دارد و موجب عوارض جانبی خطرناک و مرگ می شود. در خصوص قرص هایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید.

قرص ترامادول را خرد نکنید. این قرص فقط برای مصرف خوراکی است. پودر قرص خرد شده نباید از طریق استنشاق یا رقیق شدن با مایعات و تزریق وارد بدن شود. استنشاق یا تزریق این دارو می تواند باعث عوارض جانبی تهدید کننده و یا مرگ شود.

نحوه مصرف ترامادول

قرص ترامـادول را نباید خرد کرد (از پودر قرص خرد شده نباید به صورتاستنشاقی یا رقیق شده با مایع استفاده کرد چون باعث اثرات تهدید کنندهحیات،Overdose یا مرگ می شود)،این دارو تنها به صورت قرص خوراکی استفاده می شود.در صورتی که با تجویز پزشک ترامـادول مصرف می کنید،بدون کم و کاستاز نسخه ی پزشک پیروی کرده و از مصرف دوزهای بالاتر دارو خودداریکنید.نباید بیش از 300 میلی گرم در روز استفاده شود.ترامـادول را با یکلیوان پر آب مصرف کنید.هم چنین می توان دارو را با یا بدون غذا مصرف کرداما هر بار به روشی مشابه از دارو استفاده کنید(مثلاً اگر بار اول با غذامصرف می کنید تا آخر دوره درمانی همین روش را ادامه دهید).

اگر از قرص های آهسته رهش استفاده می کنید ممکن است قرص را در مدفوع خودببینید که امری طبیعی است.دوزهای مصرفی خود را بدون نظر پزشک تغییر ندهید. در صورت فراموش کردن یک دوز در اولین فرصت دوز فراموش شده را مصرف کنید ،اگر نزدیک دوز بعدی دارو باشد،بدون توجه به دوز فراموش شده،زمان بندیدارویی را رعایت کنید.

عوارض جانبی مصرف ترامادول

خستگی و ضعف عمومی ، گشاد شدن رگ ها ، نگرانی ، گیجی ، اختلالات تعادلی ، حالات عصبی ، اختلالات خواب ، درد شکمی ، بی اشتهائی ، افزایش حرکت روده ها یا یبوست ، راش جلدی ، اختلالات بینائی ، تکرر ادرار ، …

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ