قرص لوراتادین برای چیست

قرص لوراتادین از دسته قرص های آنتی هیستامین و ضد حساسیت است.

قرص لوراتادین برای چیست

قرص لوراتادین از دسته قرص های آنتی هیستامین و ضد حساسیت است. به این نکته توجه کنید که استفاده از هر قرصی باید با تجویز پزشک صورت گیرد در غیر این صورت استفاده مداوم و یا دوز بالا از قرص ها باعث بروز خطرات جبران ناپذیری می شود. قرص لوراتادین هم ازاین قائله مستثنا نیست و باید در استفاده ی زیاد ازآن احتیاط کرد، نکته ویژه در استفاده ازقرص لوراتادین نداشتن اثر خواب آلودگی است . اگر می خواهید به طور دقیق بدانید که قرص لوراتادین برای چیست، این مقاله را بخوانید. ما همه چیز درباره قرص لوراتادین را دراین مقاله نوشته ایم.

قرص لوراتادین فاقد اثرات خواب آور می باشد که در درمان یا کاهش نشانه های حالات آلرژیک استفاده می گردد. دسترسى به قرص لوراتادین به عنوان یک قرص ضد آلرژی و ضد حساسیت آسان است . عوارض جانبی قرص لوراتادین ظیر تاری دید با هر گونه تغییر در بینایی، گیجی، کندی شدن ضربان قلب، افزایش حساسیت به نور آفتاب، کهیر، عصبانیت و هیجان می باشد . لوراتادین به گروه داروهای آنتی هیستامین تعلق دارد. این داروها اثرات هیستامین را در بدن مهار می کنند. هیستامین ماده ای است که باعث بروز آبریزش بینی، عطسه، قرمزی چشم ها و اشک ریزش می شود. این علایم در بیماری رینیت (التهاب مخاط بینی) آلرژیک فصلی یا دایمی، آسم آلرژیک و تب یونجه دیده می شوند.

مکانیسم اثر قرص لوراتادین

اثر آنتی هیستامین: لوراتادین یک آنتی هیستامین سه حلقه‌ای طولانی اثر است که آنتاگونیست انتخابی گیرنده H1 محیطی است.

تداخل دارویی قرص لوراتادین

داروهای مهارکننده متابولیسم کبدی در صورت مصرف همزمان با قرص لوراتادین باید با احتیاط تجویز شوند.

شایع ترین عوارض جانبی قرص لوراتادین

سردرد
احساس خستگی و خواب آلودگی
درد معده و استفراغ
خشکی دهان
احساس عصبانیت و یا بیش فعالی

مقدار و نحوه مصرف قرص لوراتادین

مقدار مصرف قرص لوراتادین  در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۶ سال ۱۰ میلی گرم روزانه می باشد. در صورت عدم وجود نارسائی کبدی و کلیوی در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۶ سال ۱۰ میلی گرم جهت شروع درمان و در صورت نیاز به صورت متناوب تکرار می گردد. مسمومیت: در صورت مصرف اتفاقی دارو بیش از مقادیر توصیه شده با پزشک متخصص تماس گرفته و یا بیمار را به بخش مسمومین منتقل نمائید.

شرایط نگهداری قرص لوراتادین

قرص لوراتادین باید در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود. قرص لوراتادین را در دستشویی، نزدیک ظرفشویی و دیگر مکانهای مرطوب نگذارید، زیرا حرارت و رطوبت می تواند باعث تجزیه دارو شود. داروهای تاریخ مصرف گذشته یا داروهایی را که دیگر نیاز ندارید، نگهداری نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ