قیمت ایمپلنت دندان - کلینیک دندانپزشکی دکتر کیانیان

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت دندان ترکیب هوشمندانه ای از علم دندانپزشکی و تکنولوژی نوین است که می تواند راه حل موثر و قطعی برای دندان های از دست رفته باشد. البته بعد مالی این قضیه و هزینه و قیمت ایمپلنت دندان برای بیماران مهم است. در ادامه مطلب به بررسی قیمت ایمپلنت دندان و عوامل تعیین کننده آن می پردازیم.

کلینیک دندانپزشکی دکتر کیانیان نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک دندانپزشکی دکتر کیانیان کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مقدمه ای بر درمان ایمپلنت

ایمپلنت شامل یک پایه تیتانیومی است که به صورت جراحی در استخوان فک کاشته می شود و از آن به عنوان یک لنگر برای تاج ، پل یا دندان مصنوعی کامل یا جزئی استفاده می شود. تعداد پایه های ایمپلنت بسته وضعیت دهان بیمار می تواند متفاوت باشد. برخی ممکن است برای هر دندان از دست رفته یک پایه ایمپلنت لازم داشته باشند ، برخی دیگر با تراکم استخوانی بیشتر ممکن است برای چند دندان از دست رفته فقط به یک پایه ایمپلنت نیاز داشته باشند. پایه تیتانیومی “ایمپلنت” جایگزین ریشه های دندان از دست رفته می شود.

 

اولین قدم برای اینکه بدانید شما به چند پایه ایمپلنت نیاز دارید،  ارزیابی دقیق وضعیت دهان و دندان شما توسط متخصص ایمپلنت است. سن هیچ مانعی نیست، اما برای پشتیبانی از ایمپلنت نیاز به داشتن لثه های سالم با استخوان کافی دارید و باید از سلامت کلی کافی برخوردار باشید تا بتوانید با جراحی دهان مقابله کرده و به درستی بهبود یابید (بنابراین افراد سیگاری و افراد مبتلا به دیابت که ضعیف هستند، گزینه ضعیفی برای ایمپلنت دندان هستند). اگرچه برخی از دندانپزشکان عمومی نیز عمل جراحی ایمپلنت را انجام می دهند، بهتر است برای ایمپلنت دندان خود به یک متخصص ایمپلنت دندان، جراح دهان یا پریودنتیست مراجعه کنید.

 

جراحی ایمپلنت معمولا در دو مرحله انجام می شود. اندکی پس از کشیدن دندان بیمار، پایه فلزی ایمپلنت به صورت جراحی در استخوان فک قرار گرفته و سطح لثه با بخیه بسته می شود. سه تا شش ماه بعد، بعد از اینکه استخوان فک با پایه ایمپلنت پیوند خورد و آن را در خود ادغام کرد، یک ماده فلزی به نام اباتمنت (Abutment) در داخل ایمپلنت پیچ می شود تا از لثه ها خارج شود. از این طریق، دندانپزشک شما می تواند یک تاج یا پل دائمی را بسازد و به اباتمنت بچسباند که مانند دندان طبیعی به نظر برسد و عمل کند.

 

هزینه خدمات دندانپزشکی و قیمت ایمپلنت دندان همیشه نسبت به سایر خدمات پزشکی بیشتر بوده و علت آن نیز مسئولیت کاری بالایی که بر دوش دندانپزشک است و همچنین مواد و متریال گران قیمتی است که باید استفاده شود. از طرفی بخش زیادی از هزینه‌ای که بابت خدمات دندانپزشکی پرداخت می‌گردد صرف هزینه و مواد اولیه و متریال مصرفی می شود، و اغلب خدماتی که مستلزم تخصص بالا هستند، هزینه بالایی نیز به همراه دارند. استفاده از ایمپلنت ارزان قیمت گاهی می تواند خسارات جبران ناپذیری به بیمار وارد کند.

هزینه و قیمت ایمپلنت چگونه و بر چه اساسی محاسبه می شود؟

هزینه تقریبی ایمپلنت دندان براساس فاکتورهای زیر تعیین می شود:

  • تعداد دندانهایی که نیاز به ایمپلنت دارد

تعداد دندانهایی که باید با ایمپلنت دندان جایگزین شود؛ فاکتور مهمی در محاسبه هزینه تقریبی ایمپلنت دندان است. روش های متفاوتی برای کاشت دندان وجود دارد که روی قیمت ایمپلنت تاثیر می گذارد:

ایمپلنت دندان تک (فقط یک دندان نیاز به ایمپلنت دارد.)

بریج بر پایه ایمپلنت (دو یا حداکثر سه دندان روی یک پایه ایمپلنت درکنار هم قرار می گیرند.)

ایمپلنت All On 4 (کل دندان های فک بالا و پایین روی ۴ پایه ایمپلنت سوار می شود.)

ایمپلنت اوردنچر (کل دندانهای یک فک روی ۶ تا ۸ پایه ایمپلنت سوار می شود.)

هرچه تعداد ایمپلنت های کاشته شده در فک بیشتر باشد؛ هزینه تقریبی ایمپلنت نیز افزایش می یابد.

  • نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی انواع متفاوتی دارند. معمولا با مشورت دندانپزشک و با توجه به بودجه شما، بهترین نوع ایمپلنت انتخاب می شود. جنس ایمپلنت، برند سازنده و نحوه طراحی و ساخت ایمپلنت، سایز و محل کاشت آن، روی محاسبه هزینه تقریبی ایمپلنت موثرند. به عنوان مثال هزینه مینی ایمپلنت کمتر از ایمپلنت استاندارد است اما همه بیماران کاندید مناسبی برای کاشت مینی ایمپلنت نیستند. علاوه بر این، قیمت اباتمنت که پس از جوش خوردن استخوان فک به پایه ایمپلنت روی آن قرار می گیرد نیز بسته به نوع، جنس و اندازه آن متغیر است.

  • نحوه کاشت ایمپلنت دندان

با پیشرفت تکنولوژی، روش کاشت ایمپلنت دندان تغییرات بسیار زیادی کرده است. در حال حاضر ۳ روش مختلف برای کاشت دندان وجود دارد که دندانپزشک با بررسی شرایط بیمار تصمیم می‌گیرد؛ کدام روش برای او مناسب تر است:

  • روش کاشت ایمپلنت استاندارد

کاشت ایمپلنت استاندارد طی سه مرحله شامل کاشت پست ایمپلنت، قالب گیری و نصب اباتمنت و کارگزاری تاج دندان انجام می شود و معمولا هزینه تقریبی ایمپلنت که در وب سایت های مختلف ارائه شده بر پایه همین روش است.

  • کاشت ایمپلنت دیجیتال یا یک روزه

در روش کاشت ایمپلنت با بارگذاری فوری از تجهیزات بسیار پیشرفته که به تکنولوژی کد کم (CAD/CAM) یا کاشت ایمپلنت دیجیتال معروف است؛ استفاده می شود. در این روش بیمار عمل کاشت پایه و بارگذاری تاج دندان را طی یک جلسه انجام میدهد. به علت استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته مانند اسکنر و پرینتر سه بعدی در داخل مطب معمولا کاشت ایمپلنت با بارگذاری فوری گرانتر از ایمپلنت استاندارد است.

  • کاشت ایمپلنت فوری

در روش کاشت ایمپلنت فوری دندانپزشک در همان جلسه ای که دندان بیمار را می کشد یا با جراحی لثه ریشه دندان را خارج می کند؛ فیکسچر را داخل استخوان فک کار می گذارد. در این روش باید ارزیابی های بسیار دقیقی توسط دندانپزشک انجام گیرد و معمولا هزینه تقریبی آن کمی بیشتر از ایمپلنت استاندارد است.

  • تاج دندان ایمپلنت

تاج دندان ایمپلنت در دو نوع مختلف تولید می شود: چسبی و پیچی. هزینه تاج دندان چسبی و پیچی تفاوت چندانی ندارد اما اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که از تاج دندان پیچی استفاده کنید چون تعویض و پاکسازی آن راحت تر است. تاج دندان چسبی انتخاب مقرون به صرفه تری در کوتاه مدت است اما هزینه تعویض و نگهداری پروتز دندان پیچی در آینده کمتر است.

 

نحوه ساخت تاج دندان به صورت بریج یا قوس کامل که روی پایه های ایمپلنت در استخوان فک بالا یا پایین قرار می گیرند نیز در هزینه تقریبی پروتز دندان مصنوعی موثر است. هزینه پروتز دندان ثابت از نوع متحرک بیشتر است. جنس تاج دندان که از سرامیک باشد یا زیرکونیا در هزینه نهایی آن موثر خواهد بود. برای ارزیابی هزینه تقریبی تاج دندان می توانید یک جلسه مشاوره رایگان تنظیم کنید.

  • دستمزد جراح برای کاشت ایمپلنت

اگر شرایط کاملا نرمال باشد طول عمر ایمپلنت حداکثر چقدر است؟

با توجه به بررسی های لازم یک ایمپلنت مطلوب کم کم بایستی 15 سال ماندگاری داشته باشد به این منظور که ما عمل ایمپلنتی را زمانی موفق می شماریم که 15 سال در دهان ماندگاری داشته باشد. ولی بایستی به این مورد هم توجه کرد در صورتی که ایمپلنت دندانی از این مدت بیشتر ماندگاری داشته باشد مثلا 20 سال.اگر این مورد مشخص کننده ی مشکلی باشد و در صورتی که عمل به درستی انجام شده باشد و اگر شخص از بیماری ویژه ای رنج نمی برد و نظافت را به شکل مطلوبی رعایت کند احتمال اینکه ایمپلنت تا ابد بماند وجود دارد.

آیا ایمپلنت دندان ارزش هزینه کردن را دارد؟

با در نظر گرفتن تمام این مزایا و با توجه به نظرسنجی های انجام گرفته به نظر می رسد بیش از 95% از افرادی که کاشت ایمپلنت انجام داده اند حتی با گذشت 10 سال کاملا از انتخاب خود راضی هستند و کاشت دندان را یک سرمایه گذاری بلند مدت می دانند. با وجودی که هزینه تقریبی ایمپلنت دندان تا حدودی گران به نظر میرسد اما به علت دوام و طول عمر بالایی که دارد؛ مقرون به صرفه است.

گران ترین نوع ایمپلنت دندان

گرانترین نوع ایمپلنت دندان، اوردنچر کل فک بالا و پایین با پروتز دندان مصنوعی ثابت است. در این فرایند تمام دندانها جایگزین شده و نیاز به ۸ تا ۱۰ ایمپلنت در هر فک است. هرچند هزینه تقریبی ایمپلنت اوردنچر نسبت به دندان مصنوعی متحرک بیش از ۳ یا ۴ برابر است اما عملکرد و زیبایی آن نیز به همان اندازه کیفیت بیشتری دارد.

قیمت ایمپلنت دندان با توجه به نوع آن

قیمت ایمپلنت کره ای

یک واحد جراحی ایمپلنت و روکش ایمپلنت مارک Sewon medix از کشور کره ۴/۵٠٠/٠٠٠ تومان است.

این برند ایمپلنت دارای FDA آمریکا است. و در کشور آمریکا فروش خوبی دارد. از خصوصیات این برند دیزاین آن است که باعث می شود دریل کمتری انجام شود و در نتیجه استخوان بیشتری اطراف ایمپلنت حفظ شود.

 

از خصوصیات مهم دیگر این برند ایمپلنت تکنولوژی سطح ایمپلنت می باشد که باعث جوش خوردن قوی ایمپلنت با استخوان فک می شود.

 

لازم به ذکر است این برند کره ای ایمپلنت قویترین کانکشن بین فیکسچر و اباتمنت ایمپلنت را در دنیا دارد که مقایسه آن هم در کشور کره و هم در دانشگاه تهران انجام شده و موجود است.

ایمپلنت کره ای MegaGen با قیمت 000/5/4 تومان است.

قیمت ایمپلنت آلمانی

یک واحد جراحی ایمپلنت و روکش دندان ایمپلنت مارک human tech آلمان نیز …/…/5 تومان است.

قیمت ایمپلنت آمریکایی

یک واحد جراحی ایمپلنت و روکش مارک zimmer آمریکا …/..5/7 تومان است. لازم به ذکر است که برند zimmer جز پنج برند اول جهان است و درد بعد از جراحی ایمپلنت بسیار کم است.

قیمت ایمپلنت سوئیسی اشترومن

یک واحد جراحی ایمپلنت و روکش مارک ITI سوئیس …/..5/7 تومان است.

قیمت ایمپلنت فوری

یک واحد جراحی ایمپلنت فوری و روکش فوری مارک ITI سوئیس …/…/9تومان است.

 

البته در مواردی که بیمار کل دندانها را از دست داده باشد، تخفیف هزینه ایمپلنت داده می شود.

 

 کلام آخر:

کاشت دندان یک سرمایه گذاری در سلامتی و همچنین ظاهر شماست. یک مجموعه کامل از دندان باعث می شود دوباره غذا خوردن لذت بخش شود و خوردن یک رژیم سالم و متعادل راحت تر شود. یک مجموعه کامل از دندان ها همچنین خطوط صورت را حفظ می کنند و باعث می شوند که قبل از موعد پیرتر دیده نشوید. ایمپلنت ارزان و ایمپلنت اقساطی می تواند نگرانی های بیماران را در مورد پرداخت قیمت ایمپلنت دندان کاهش دهد.

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر کیانیان

مرکز دندانپزشکی دکتر کیانیان فعالیت دندانپزشکی خود را در سال 1388 و با هدف ارائه خدمات ممتاز دندانپزشکی در تهران آغاز کرد. این مرکز همواره کوشیده است تا با به...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • ناشناس

    نظر بهنام سالاروند رو حذف کنید خواهشا

  • ناشناس

    نظر بهنام سالاروند رو پاک کنید خواهشا

  • ناشناس

    نظر بهنام سالاروندو پاک کنید خواهشا

  • ناشناس

    سلام عرض ادب خدمت خانم دکتر من جوان ۲۵ساله شهرستانی ک پدرم فوت شده مادرم خانه داره سربازی رفتم گواهینامه ماشین دارم اما بیکارم دندان هامم همه خراب بودن و کشیدم و همه رو مصنوعی گذاشتم از شما میخوامو برام یه دست ایمپلنت بزاید شما دکترا میتونید جمع بشیدو یه دست ایمپلنت واسه من انجام بدهید من پولی ندارم ب شماها بدهم اما قسم میخورم ک نوکریتون رو بکنم اگه حاضرید بسم الله ۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۲۱:۰۷ پاسخ اینو پاک کنید خواهشا

    • ریحانه

      سلام علیکم من زمان بچگیم دندون شماره یکم افتاده و چون جاش خالی مونده دندون های دیگه م کاملا نظمشون به هم ریخته میخاستم ببینم باید چیکار کنم که دندونام مرتب بشن؟

  • لغو پاسخ
کلینیک دندانپزشکی دکتر کیانیان