برترین خوراکی هایی که باعث سیری و کاهش وزن می شوند

faateme1366
رژیم های 2 ماهه لاغری تا عید را شروع کردید ولی به شدت احساس گرسنگی می کنید و می خواهید دست از رژیم بردارید؟ نگران نباشید ما در این مطلب برای شما خوراکی هایی را معرفی کردیم که به شما احساس سیری می دهد و کمک می کند راحت تر کاهش وزن داشته باشید.

چربی سوزی با گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می‌آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون می شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می‌باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از دارو‌ها تداخل دارد.

 

آبمیوه آری یا خیر؟

مطالعات نشان داده اند که بدن ما با کالری آب میوه سیر نمیشود در حالی که در مورد غذا برعکس است. بنابراین هنگام تشنگی بهتر است آب بنوشید و میوه ها و سبزیجات را به صورت کامل (همراه با فیبر موجود در آنها) مصرف کنید. اگر میل به نوشیدنی دارید و تمایلی به میان وعده ندارید، میوه ها و سبزیجاتی را که میخواهید آبشان را بگیرید، مخلوط کنید.

 

پروتئین کم کالری دم دست داشته باشید!

پروتئین کم کالری، گرسنگی را کاهش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پروتئین‌های بدون چربی مانند گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ، سویا و تخم‌مرغ در فرد احساس پری و سیری ایجاد می‌کنند و موجب کاهش وزن می‌شوند.

استاد تغذیه دانشگاه پدرودووین کمپبل، معتقد است از آنجا که با خوردن پروتئین احساس گرسنگی نمی‌کنید و تا ساعت متوالی، احساس سیری دارید، همین امر موجب کاهش وزن شما می‌شود؛ زیرا تا ساعات متوالی، میل به خوردن غذا نخواهید داشت.

 

تفاوت کالری سیب زمینی پخته و سرخ شده

سیب‌زمینی هم‌زمان دارای قندهای دیرجذب و فیبر است. قندهای دیر جذب که دیر هضم می‌شوند کاملاً سیر کننده‌اند. این قندها به کندی هضم می‌شوند و می‌توانند تا ۴ ساعت احساس سیری ایجاد کنند. از سوی دیگر فیبرهای موجود در سیب‌زمینی در معده حجیم شده و جای زیادی می‌گیرند و این امر میل به خوردن و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید لاغر شوید سیب زمینی را آب پز یا بخار پز بخورید، چرا که سیب زمینی پخته شده نسبت به سیب‌زمینی سرخ شده کالری بسیار کمتری دارد به طوری که در هر ۱۰۰ گرم سیب زمینی پخته شده ۸۵ کالری وجود دارد و حال آنکه سیب زمینی سرخ شده حاوی ۴۰۵ کالری می‌باشد.

 

کاهش وزن با ماست

محققان به این نتیجه رسیدند که ماست چکیده یکی از غذاهای عالی برای رفع احساس گرسنگی است. حتی برخی افراد که عادت به مصرف این نوع ماست را داشتند بدون اینکه تلاشی بکنند موفق به کاهش مقداری از وزن خود شدند. ماست چکیده دارای پروتئین لبنی است که باعث احساس سیری و ثبات قند خون میشود. ماست چکیده دوبرابر ماست معمولی پروتئین دارد و قند کمتری نیز دارد.

میتوانید ماست چکیده را همراه با توت فرنگی، تمشک، غلات و یا دارچین میل کنید.

 

سیب راهکار لاغری شما

یکی از خوراکی هایی که هم اشتها آور است و هم گرسنگی را به خوبی رفع می کند سیب است. طبق آزمایشاتی که روی ۵۸ فرد بالغ انجام شد، مشخص شدکسانی که ۱۵ دقیقه قبل از ناهار خود یک سیب می خورند نسبت به وقتی که قبل از ناهار خود ماده غذایی مشابه آن می خورند، بعد از صرف غذا احساس سیری بیشتری می کنند. به علاوه این افراد ۱۵درصد کالری کمتری حین غذا خوردن مصرف می کنند چون بخشی از احساس گرسنگی شان قبل غذا برطرف شده است. سیب یکی از مفیدترین میوه ها محسوب می شود و منبع غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است. بنابراین خواص معجزه آسای آن را دست کم نگیرید. بد نیست بدانید یک عدد سیب متوسط تنها ۹۰ کالری دارد. ورقه های سیب خشک شده با این که تمامی خواص این میوه تازه آن را ندارند ولی می توان برای ایجاد تنوع در طعم سیب آن ها را هم امتحان کرد.

 

کاهش وزن با آدامس!

برخی افراد گمان می کنند جویدن دایم ادامس باعث کالری سوزی و در نتیجه تحریک اسید معده و ایجاد احساس گرسنگی می گردد ؛ اما تحقیقات نشان داده است که این موضوع درست برعکس است . جویدن ادامس های فاقد شکر و رژیمی باعث کالری سوزی و کاهش اشتها در فرد شده و حس سیری ایجاد می کند . البته باید به یاد داشته باشید آدامس های رژیمی بجوید چون آدامس هایی که شکر دارند خود باعث چاقی میشوند .

 

لاغری با تندی!

شاید زنجبیل تنها ادویه‌ای نباشد که باعث کاهش اشتها می‌شود. در تحقیقات جدیدی تأثیرات «کاپساسین» موجود در فلفل تند و «کاپسیات» موجود در فلفل شیرین مورد بررسی قرار گرفت. به نظر می‌رسد این ترکیبات توانایی تولید گرمایی را دارند که باعث سوختن کالری دریافتی از وعده‌ی غذایی می‌شود. با این حال این تأثیرات در تمام مطالعات مشاهده نشده است. ضمنا افرادی که غذاهای تند مصرف می‌کنند، به مرور نسبت به این تأثیرات مقاومت بیش‌تری از خود نشان می‌دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ