می دانید سکته مغزی در هوای سرد افزایش پیدا می کند؟

mousavi
سکته مغزی هنگامی رخ می‌دهد که یک لخته خونی باعث انسداد شریان‌ خون‌رسان به مغز می‌شود و یا یک رگ خونی مغز پاره شده و خونرسانی به بخشی از مغز متوقف می‌شود. در عرض چند دقیقه پس از این حادثه سلول‌های مغز شروع به مردن می‌کنند.

مهدی خواجوی جراح مغز و اعصاب در ارتباط با برودت هوا و سکته‌های مغزی اظهارداشت: طبق تحقیقات صورت گرفته در روزهای بسیار سرد و برفی به ازای هر 15 درجه سانتیگراد افت دما ریسک سکته‌های مغزی 6 درصد افزایش می‌یابد.

اگر افراد سالمند در اطرافیان خود دارید و یا افراد میانسال با فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و سیگاری، حتما به آنها کمک کنید تا داروهای مربوطه را در زمان مناسب و با دوز درست مصرف کنند همچنین، حتما فشارخون آنها را به‌ویژه اگر آسپیرین مصرف می‌کنند تا دوبار در روز چک کنید و اگر فشار خون آنها از 14 روی 9 بالاتر بود حتی علیرغم مصرف داروی ضدفشارخون با پزشک تماس بگیرید.

افزایش سکته مغزی بر اثر سرد شدن هوا ! چطور مراقب خود باشیم؟

همچنین در صورت دیدن هر علامت جدیدی در سالمندان اطراف خود مانند سنگین شدن تکلم یا بخشی از بدن فورا با اورژانس تماس بگیرید واز بیرون رفتن افراد سالمند جلوگیری کنید و در کنار پنجره فضایی آرام برای آنها فراهم کنید تا از برف لذت ببرند.

خانم‌های بعد از سنین یائسگی، به‌علت پوکی استخوان و لغزنده بودن معابر حتما در موارد غیرضروری از تردد خارج از خانه خودداری کنند چون در صورت زمین خوردن، شکستگی مچ دست و لگن برای آنها فاجعه بار خواهد بود و تا ماه ها درگیر درمان و جراحی خواهند شد.

سیمرغ

کدام نوع سکته مغزی بیشتر سبب مرگ می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ