درمان خانگی جهت برطرف نمودن ترک های شکمی (قسمت سوم)

در هنگام بارداری، نوزاد بصورت مداوم در رحم مادر در حال رشد است و باعث می شود که پوست بیش از ظرفیت خود کش بیاید. در نهایت کشش بیش از حد پوست، سبب پاره شدن لایه ی میانی پوست می شود

در هنگام بارداری، نوزاد بصورت مداوم در رحم مادر در حال رشد است و باعث می شود که پوست بیش از ظرفیت خود کش بیاید. در نهایت کشش بیش از حد پوست، سبب پاره شدن لایه ی میانی پوست می شود ( که آنرا با نام دِرم می شناسند) به دلیل اینکه پوست با رشد نوزاد دیگر قادر به حفظ حالت کششی خود نیست. این پارگی باعث نمایان شدن لایه های عمیق تر پوست می شود. این منجر به ظاهر شدن ترک های زشت بویژه بروی سینه ها و شکم می گردد. مردم اغلب به شما توصیه می کنند جهت برطرف نمودن این ترک ها جراحی های متعدد انجام داده و یا از داروهای شیمیایی استفاده کنید. برخی از گزینه های درمانی شامل لیپوساکشن، درمان با لیزر، لیزر عروق و غیره است. این درمان ها ممکن است عوارضی نیز بدنبال داشته باشند. نه تنها پرهزینه هستند بلکه احتمال دارد عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشند.

1.  آلوئه ورا مصرف کنید

چرا آلوئه ورا به عنوان یکی از بهترین درمان های خانگی در نظر گرفته شده است؟ این گیاه جادویی دارای خواص موثر بسیاری جهت کمک به فرایند بهبود است و نتایج قابل توجهی را فقط درعرض چند روز حاصل می نماید. علاوه بر این اثر آرامبخشی بر روی پوست شما باقی می گذارد. استفاده از آلوئه ورا همچنین بدن را بسیار آبرسانی می کند. برای استفاده از این درمان خانگی، سعی کنید به جای خرید محصولات آلوئه ورا از بازار ژل آن را بصورت طبیعی مصرف کنید.

ژل را به مقدار کافی مصرف کرده و به مدت 15 دقیقه روی نقاط آسیب دیده بمالید. می توانید ژل را روی پوست خود نگه دارید اما اگر نمی خواهید روی پوستتان بماند می توانید براحتی آنرا شستشو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید آلوئه ورا را با روغنی که از ویتامینE  و کپسول های ویتامینA  دریافت کرده اید مخلوط کنید و به منظور حصول نتیجه، این مخلوط را بر روی نقاط آسیب دیده ی پوست بمالید تا کاملا جذب شود.

2.  اسکراب شکر درست کنید

جهت پرهیز از بروز ترک های شکمی، اسکراب شکر را درمیان سایر درمان های خانگی در نظر بگیرید. 1 قاشق شکر را با آب لیمو مخلوط کنید. کمی روغن بادام را به آن اضافه کنید. از این مخلوط در مناطقی که نشانه های ترک خوردگی دارند جهت ناپدید شدن ترک ها استفاده کنید.

3. از روغن ژله استفاده کنید

روغن ژله بدلیل ماهیت غوطه وری یکی از بهترین درمان های خانگی جهت جلوگیری از بروز ترک های شکمی است. این به این معناست که می تواند رطوبت پوست را حفظ کند و پوست های خشک وخراشیده را التیام بخشد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که این روغن را 5 تا10 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب در مناطق خطرناک بمالید.

4.  ژلاتین را امتحان کنید

ژلاتین بدلیل اینکه تشکیل کلاژن را تقویت می کند، از بهترین درمان های خانگی جهت جلوگیری از ترک های ناشی از بارداری است. تشکیل کلاژن جهت بهبود کشش پوست مفید است. اکثر زنان پس از بارداری به دلیل اینکه عمدتا از رژیم غذایی حاوی کلاژن استفاده نمی کنند، پوست شان ترک می خورد.

بنابراین چگونه می توان کلاژن پوست را تامین کرد؟ یکی از راه های انجام این کار مصرف سوپ ماهیچه است. مقداری از این سوپ را برای خود درست کنید و هر روز بخورید. شما همچنین می توانید آنرا برای درست کردن آبگوشت، سس، سوپ و نوعی غذا که با گوشت درست می شود، استفاده کنید. سعی کنید برای طعم لذیذ بخشیدن به آن مقداری از آن را روی برنج بگذارید. اگر نمی خواهید استخوان آن را مصرف کنید، سعی کنید از پودر ژلاتین در نوشیدنی تان استفاده کنید. استفاده از ژلاتین فقط  به بهبود کشش پوست کمک نمی کند بلکه همچنین سبب مزیت های دیگر در بدن می شود.

این مزیت ها شامل بهبود خواب، کمک به بهبود زخم، افزایش حساسیت به انسولین،  بهبود سلامتی، کاهش تورم و درمان درد های مفصلی می شود.

5.  بر ویتامین C  تکیه کنید

بدن شما به ویتامین C  برای تشکیل کلاژن و غضروف نیاز دارد. همچنین یکی از عوامل موثر جهت مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش آسیب است. رادیکال ها آزاد برای بدن خطرناکند زیرا می توانند  الاستین و کلاژن پوست را از بین ببرند و پوست را نسبت به توسعه ی ترک های پوستی آسیب پذیر سازند. ویتامین C یکی از بزرگترین درمان های خانگی جهت جلوگیری از ترک های شکمی ناشی از بارداری است. اگر قصد دارید از این درمان استفاده کنید، خبرهای خوبی برای تان داریم. شما می توانید تمام ویتامین C  مورد نیازتان را از غذاهای طبیعی دریافت کنید. تمام چیزی که نیاز دارید اطمینان حاصل کردن از این است که موادغذایی که مصرف می کنید سرشار از این ویتامین باشند.  این مواد غذایی می توانند شامل برنج، سبزی جعفری،فلفل قرمز، کلم بروکلی و فلفل سبز باشند.

6.  با روی دوست شوید

آیا می دانستید کمبود روی یکی از شایع ترین علل ایجاد تّرّک در دوران بارداری است؟ روی یک ماده معدنی است که بصورت طبیعی در بدن تولید می شود. در حقیقت یکی از فروان ترین مواد معدنی بدن می باشد. بدن شما به مقدار زیادی روی جهت تولید کلاژن نیاز دارد. بعلاوه از خواص آنتی اکسیدانی جهت حفاظت از آسیب های پوستی برخوردار است. مکمل روی در میان سایر داروهای خانگی جهت جلوگیری از ترک های ناشی از بارداری و ترکیب غذاهای غنی از روی در رژیم غذایی روزانه خود است. می توانید با مصرف میگو، اسفناج، دانه های کتان، لوبیا، صدف و دانه کدوتنبل شروع کنید.

7. سعی کنید از برس بدن استفاده کنید

استفاده از برس بدن می تواند لنف و خون را در بدن تحریک کند. همچنین به از بین بردن سموم و افزایش عملکرد غدد عرق و لایه برداری پوست کمک می کند. در نتیجه پوست را نرم و صاف کرده و مانع گسترش ترک های ناشی از بارداری می شود.

نکاتی برای از بین بردن ترک های شکمی

به علاوه ی روش های درمانی که برای جلوگیری از بروز ترک های ناشی از بارداری در بالا ذکر شد، در اینجا چند نکته اضافه تر برای مادران باردار وجود دارد.

  • مصرف داروهای کورتیکو استروئیدی رامحدود کنید.
  • از استعمال مواد شیمیایی خشن بر روی پوست خود پرهیز کنید.
  • میوه و سبزیجات زیاد مصرف کنید.
  • مصرف اسید های چرب امگا 3 خود را افزایش دهید.
  • هر روز به فعالیت روزانه و ورزش بپردازید.

برگردان: عرب زاده

ترکیدگی پوست ران و شکم را چگونه درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ