با این ترفند به دندانپزشک نیازی نخواهید داشت!

sahar.d
اگر سلامت دندان هایتان برایتان بسیار مهم است و دوست ندارید سراغ دندانپزشک بروید، این مطلب را بخوانید تا شما را با ترفندی آشنا کنیم که شما را از مراجعه به دندانپزشک بی نیاز می کند.

داشتن دندان های سالم، سفید و زیبا رویای همه ما است. همه دوست داریم دندان های سالم داشته باشیم و هیچ گاه به پزشک مراجعه نکنیم. جالب است بدانید با چند ترفند ساده می توانید به رویای خود برسید فقط کافیست با ما در این مطلب همراه شوید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین که بی کربنات‌سدیم هم نامیده می‌شود، روش خانگی عالی برای از بین بردن جرم دندان‌هاست. این ماده اسید را در دهان خنثی کرده و درنتیجه میزان باکتری‌های مضر را در دهان کم می‌کند. همچنین به سفید کردن دندان‌ها کمک می‌کند.

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مشخص شد که خمیر جوش‌شیرین یا پودر آن به طور بسیار موثرتری نسبت به سایر محصولات موجب از بین رفتن جرم‌های دندان می‌شود.

مقدار کمی جوش‌شیرین را روی مسواک خشک خود بریزید و دندان‌هایتان را با آن مسواک کنید. سپس دهانتان را با آب ولرم بشویید.

روش دیگر، یک قاشق چاخوری نمک را با ۲ قاشق چایخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید. مسواکتان را روی این مخلوط بزنید و سپس دندان‌ها را با آن مسواک بزنید.

 یک روش دیگر این است که یک قاشق چایخوری جوش‌شیرین را به میزان کافی آب اکسیژنه ۵ درصد مخلوط کنید تا خمیر درست شود. سپس از آن برای مسواک زدن دندان‌ها و لثه‌ها استفاده کنید.

هر کدام از این روش‌ها را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

نکته: به میزان زیاد از جوش‌شیرین استفاده نکنید زیرا به مرور زمان موجب از بین بردن مینای دندان می‌شود.

نمک

استفاده از نمک نیز می تواند به تقویت دندان و لثه منجر شود. خواص آنتی سپتیک و ضد باکتری آن مانع از رشد باکتری ها در دهان می شود.

1 قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم بریزید. حداقل روزی یک بار از این دهانشویه خانگی برای شستشو دهان استفاده کنید.

روش دیگری که میتوانید از نمک استفاده کنید:

½ قاشق چای خوری نمک و مقداری روغن خردل را به شکل خمیر درآورید. با استفاده از مسواک این خمیر را روی دندان ها بمالید. سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز صبح انجام دهید.

چای سبز

مطالعه سال ۲۰۱۲ که در Archives of Oral Biology منتشر شده است نشان داد، چای سبز به عنوان یک محصول طبیعی امیدوار کننده برای ارتقا سطح بهداشت دهان و دندان می باشد. فلوراید طبیعی، پلی فنل ها و کاتچین ها در چای سبز می توانند باکتری هایی را که باعث پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه می شود از بین ببرند. همچنین مانع بوی بد دهان شوند.

هر روز ۳ تا ۴ فنجان چای سبز بنوشید. برای ترویج بهداشت دهان، چای سبز را بدون قند یا عسل مصرف کنید. می توانید از آدامس بدون قند با عصاره چای سبز استفاده کنید.

شیرین بیان

بر اساس یافته های یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ در مجله American Chemical Society’s Journal of Natural Products منتشر شده است، ریشه شیرین بیان می تواند دندان ها و لثه های شما را سالم نگه دارد.

دانشمندان گزارش دادند که دو ترکیب عمده در شیرین بیان به نام های، لیکورییدین و لیزریوسفلاوان A باعث کشتن باکتری های اصلی که علت پوسیدگی دندان و بیماری لثه می باشند (دو عامل اصلی افتادن دندان در کودکان و بزرگسالان) می شوند.

برای تقویت دندان و لثه کمی پورد شیرین بیان را روی مسواک ریخته و به شکل خمیر دندان از آن استفاده کنید.

ریحان

ریحان نیز برای سلامتی دهان مفید است. این ماده خواص خوشبو کننده و ضد عفونی کننده دهان را دارد. ریحان می تواند میکروب ها و باکتری های دهان را که مسئول ایجاد پوسیدگی، پلاک، بوی بد و غیره هستند را از بین ببرد. علاوه بر این، خواص قابضش به لثه ها کمک می کند تا بتوانند دندان ها را محکم تر نگه دارند.

چند عدد برگ ریحان را در آفتاب خشک کنید. سپس آن را به شکل پودر درآورده و روی خمیر دندان بریزید. یا می توانید روزانه ۴ الی ۵ عدد برگ ریحان را بجوید. شستشوی دهان با چای ریحان سرد شده نیز موجب تقویت دندان و لثه می شود.

نعنا

خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده نعنا نیز به حفظ سلامت دهان، لثه ها و دندان ها کمک می کند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳  در مجله Journal of International Society of Preventive & Community Dentistry، منتشر شده نشان داد که استفاده از دهانشویه نعنا می تواند تاثیر قابل توجهی در از بین بردن بوی بد دهان داشته باشد.

برگ های کوچک نعنا را در یک لیوان آب گرم به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. بعد از خنک شدن از این محلول برای شستشوی دهان استفاده کنید. این کار را مرتب انجام دهید.

هترین روش‌ طبیعی برای سفید کردن دندانها چیست؟

معجزه سرکه و عسل برای سلامت دندان ها

رازهای سلامت دندان ها کدامند ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ