تشخیص بیماری ها با دیدن کف دست

faateme1366
شاید چندان به کف بینی اعتقاد نداشته باشید، اما تشخیص بیماری ها از روی دست، می تواند شما را قانع کند که راجع به آن بیشتر بدانید. در این مطلب به شما می گوییم که دست های شما می تواند از وجود چه مشکلاتی خبر بدهد.

 دست هایتان همیشه مرطوب است؟

ممکن است تعریق و مرطوب بودن کف دست ها با یائسگی و مشکلات غده تیروئید در ارتباط باشد. اما این مسئله می تواند از هایپرهیدروز یا تعریق غیرطبیعی ناشی شود. در این صورت غدد مولد عرق بیش از اندازه فعال می شوند و در نتیجه عرق بدن بیش از نیاز آن تولید می شود.اکثر افرادی که در چنین شرایطی هستند، صرفا یک یا دو قسمت از بدن شان دچار تعریق می شود. در واقع این مشکل بیشتر زیر بغل ها، کف دست ها و پاها را درگیر می کند. به پزشک مراجعه کنید. مصرف داروهای ضدتعریق باعث کاهش ترشح عرق می شود.

 

کمبودهای تغذیه ای

اگر در انگشتان دست چپ احساس سوزن سوزن می کنید دچادر کمبود ویتامین هایی از قبیل, B1, B2 B6 و E شده اید. برای اینکه این کمبودها را جبران کنید باید به پزشک تغذیه مراجعه کنید و از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.

 

دستان گیرا دارید؟

دستی که قدرت گیرایی کمی دارد، می تواند خبر از بروز سکته مغزی بدهد. نتایج پژوهشی که روی نزدیک به ۱۴۰ هزار فرد بزرگسال در ۱۷ کشور جهان انجام شده و در مجله علمی انگلیسی زبان The Lancet  به چاپ رسیده نشان می دهد که فقدان قدرت گیرایی در دست ها می تواند نشانگر خطر بالای سکته مغزی باشد. گیرایی دست ها حتی می تواند علامت بهتری از فشار خون بالا برای تشخیص خطر بروز سکته مغزی باشد. محققان عقیده دارند که قدرت گیرایی دست نشان دهنده قدرت عضلات تمام بدن و وضعیت سلامتی آن است. آنها توصیه می کنند که همه مردم ورزش را در برنامه زندگی شان بگنجانند تا قدرت جسمی کل بدنشان بالا برود. یادتان باشد که ورزش های هوازی باعث کاهش خطر بیماری های قلبی می شوند.

 

لرزش دست نگران کننده است؟

زمانی که دست های شما شروع به لرزش می کند کنترل آن ها از شما خارج می شود. در مرحله اول باید آرامش تان را حفظ کنید. یکی از عواملی که باعث می شود که دستان تان دچار لرزش شود استفاده ی بیش از حد از کافئین و نوشیدنی های حاوی کافئین هستند. یکی دیگر از دلایلی که در لرزش دست ها وجود دارد استفاده از بعضی داروهای ضد آسم و یا ضد افسردگی می باشد. اگر به مرور زمان لرزش دست های تان بیشتر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.عامل دیگری که در به وجود آمدن لرزش دست ها مهم است بیماری پارکینسون می باشد که این روزها شاهد زیاد شدن این بیماری هستید. پارکینسون نوعی اختلال سیستم عصبی است. این بیماری قبلا در سالمندان مشاهده می شود ولی امروزه متخصصان تشخیص داده اند که در جوانان هم بروز کرده است.

 

حواستان به انگشت ها باشد

اگر انگشتان تان از رنگ سفید به آبی و سپس قرمز تغییر رنگ دهند نشانه ی بروز علامت سندروم رینود است. زمانی که به این بیماری دچار شوید نوک انگشتان دست و پا سرد می شودو با گذر زمان احساس درد، بی حسی و سوزن و سوزن در دست ها می کنید.متخصصان می گویند که این سندروم به خاطر گرفتگی عروق خونی ، اسپاسم و کاهش جریان خون به وجود می آید. ولی هنوز دلیل واقعی و علمی آن پیدا نشده است. شما می توانید برای بهتر درمان شدن این بیماری همیشه از دستکش و جوراب استفاده کنید و استرس رااز خود دور کنید و در معرض هوای سرد قرار نگیرید و اگر لازم شد حتما با تجویز پزشک از دارو استفاده کنید.

 

یک بیماری عجیب!

بیماری دوپویترن بیماری نسج نرم کف دست است که در دهه پنجم و ششم عمر به تدریج خود را نشان می‌دهد. علت دقیق این بیماری مشخص نیست اما در اثر تغییر ماهیت برخی از سلول‌های کف دست به وجود می‌آید. بافت جدید این خاصیت را دارد که طول آن به تدریج کوتاه می‌شود و باعث خم شدن انگشتان دست می‌شود. این بیماری تمایل دارد که بیشتر انگشتان حلقه و کوچک را درگیر کند اما ممکن است هر کدام یا هر تعداد از انگشتان را درگیر کند. در بسیاری از موارد این بیماری دو طرفه است اما معمولا در زمان‌های متفاوتی درگیری شروع می‌شود.شخص در بیماری دوپویترن درد ندارد و در ابتدا متوجه گره‌ها یا بافت‌های طناب مانندی در کف دست خود می‌شود. این بافت به آهستگی افزایش می‌یابد و به تدریج باعث خم شدن انگشتان محاذات خود می‌شود. بیمار میتواند انگشت خود را به طور کامل خم کند اما قادر نیست آن را به طور کامل باز کند.

علت شایع خواب رفتن دست و پا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ