پس از مصرف این مواد به هیچ عنوان آب ننوشید

pegiu
نوشیدن آب پس از مصرف این مواد خطرناک است.در ادامه مطلب بیشتر بخوانید.

نوشیدن آب

هیچکس از فواید آب بی خبر نیست اما نوشیدن آن نیز نیاز به احتیاط هایی دارد.در ادامه اول به فواید نوشیدن آب پرداخته ایم تا با  این مایع حیات و فواید آن بیشتر آشنا شوید

محافظت از پوست
 مصرف آب در حال ناشتا می تواند سلامتی و زیبایی پوست را تحریک کند. در واقع، بدن ما برای اینکه به طور صحیحی فعالیت خود را در صبح آغاز کند به رطوبت کافی نیاز دارد.
 با نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن، سلول های پوست تقویت می شوند و مواد سمی تجمع یافته در آنها از بین می روند. همچنین به حفظ حالت کشسانی پوست نیز کمک می شود تا مدت طولانی تری جوان و بدون چروک بماند.
 
تاثیری مشابه داروهای مدر
بسیار مهم است تا برای دفع مواد سمی و زائدی که در کلیه ها تصفیه شده اند، عملکرد سیستم لنفاوی تحریک گردد که نوشیدن کافی آب می تواند مؤثر باشد. در این صورت مواد زائد جمع شده در کلیه ها از بین می روند زیرا دفع مواد سمی از طریق ادرار تحریک می شود.
 
تامین رطوبت سیستم لنفاوی
نوشیدن آب در حال ناشتا یکی از مهم ترین توصیه های تامین رطوبت سیستم لنفاوی است و از خستگی غدد فوق کلیوی جلوگیری می کند. این غدد مسئول تولید کورتیزول است که هورمون مؤثر در برابر مقابله با استرس است.
 
بهبود عملکرد دستگاه گوارش
اگر بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید،‌ دستگاه گوارش را تحریک کرده اید زیرا به دفع مواد سمی کمک می شود، حرکات روده ها تسهیل می گردد و برای دریافت مواد غذایی و انجام فعالیت گوارشی آماده می شود.
 
 تسریع متابولیسم
مصرف آب یکی از روش های کلیدی برای تضمین عملکرد مطلوب سیستم کلیوی است. کلیه های مسئول تغییر حالت چربی به انرژی هستند و مانع از تجمع چربی در بدن می شوند.
 زمانی که آب به اندازه کافی به بدن نرسد، این وظیفه منحصرا به عهده کبد خواهد بود که ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود و کندی عمومی متابولیسم را در پی داشته باشد.
 
بهبود بازده جسمانی
مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود.
 افرادی که به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا کاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.
 
پیشگیری از عفونت های ادراری
نوشیدن آب در حال ناشتا خطر ابتلا به عفونت های ادراری را کاهش می دهد. زمانی که رطوبت کافی بدن تامین نشود و مایعات کافی به کلیه ها نرسد، احتمال اینکه عفونت های ادراری بروز کند بیشتر می شود.
 
مقابله با احتباس آب
احتباس آب مشکلی است که در پی افزایش زیاد سدیم و دیگر عوامل مرتبط با تغذیه در بدن ایجاد می شود. نوشیدن آب دفع مایعات جمع شده در بدن را تسهیل می کند که در این صورت مانع از تورم بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می شود.
 
کاهش بسیاری از دردها
مصرف آب با کاهش علائم و دردهای مرتبط با بیماری هایی مانند آرتریت، ناراحتی قلبی عروقی، آسم، برونشیت، اختلالات کلیوی، یبوست، سندروم پیش از قاعدگی و میگرن همراه است.
 
تنظیم درجه حرارت بدن
 نوشیدن آب در حالت ناشتا دمای بدن را تنظیم می کند که در این حالت انتقال مواد غذایی و اکسیژن به سلول ها بهبود می یابد.

نوشیدن آب فراوان به بدن ضرر وارد می‌کند

در این رابطه سید مهدی میرغضنفری – پژوهشگر طب سنتی درباره نوشیدن آب می‌گوید: نوشیدن آب فراوان به بدن ضرر وارد می‌کند مخصوصاً اگر آب فراوان در فصل سرما خورده شود؛ کسی که تشنه نیست آب نخورد و این توصیه 8 لیوان آب در طول روز پایه علمی ندارد و برای همه مناسب نیست. در کتاب کافی آمده که افراد آب بسیار ننوشند چرا که نوشیدن آب فراوان سر منشاء بیماری است و دردها را به سمت خود می‌کشد.

حقیقت این است که نمی شود یک دستور کلی در مورد مصرف آب صادر کرد یعنی مصرف آب جنبه فردی دارد. هر کس به میزان نیاز خود باید آب مصرف کند.

مصرف بیش از حد رنگ صورت به تباهی می‌برد

باورهای غلطی در جامعه در مورد مصرف آب وجود دارد. مثلاً مصرف 8 لیوان آب در روز باعث شادابی پوست می شود یا از یبوست جلوگیری می‌کند. باید بدانیم شادابی پوست به درستی عملکرد اعضاء داخلی وابسته است. در منابع طب سنتی آمده است که مصرف بیش از حد رنگ صورت به تباهی می‌برد.

همچنین محمد انصاری پور – رزیدنت طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی شاهد در ابن باره می‌گوید: که عملکرد صحیح اعضاء داخلی مثل معده، روده ها و کبد و طحال هم منوط به داشتن سبک زندگی سالم است یعنی ورزش، خوراک درست و منطقی، خواب مناسب، هوای سالم، آرامش روانی، دفع درست فضولات و سموم از بدن.

مصرف روزانه 8 لیوان آب توسط یافته های نوین طبی رد شده است

مصرف روزانه 8 لیوان آب توسط یافته‌های نوین طبی نیز رد شده است, نکته دیگر این که منابع تامین آب بدن علاوه بر آب شرب به طور مستقیم شامل خوراکی‌های دیگر نظیر میوه آب میوه‌ها و … تامین می‌شود.

نوشیدن آب پس از خوردن شیرینی و ترشی ممنوع

محسن ناصری متخصص طب سنتی نیز درباره مصرف آب می‌گوید: نوشیدن آب سرد پس از مصرف شیرینی یا ترشی و همچنین بعد از میوه‌های تر موجب فساد معده می‌شود. بهترین وقت آشامیدن آب بعد از عبور غذا از معده، حدود 2 ساعت پس از خوردن غذا است.

همچنین نوشیدن آب بعد از فعالیت بدنی، بعد از حمام، بین خواب و بعد از خواب مضر است و سبب کم شدن حرارت غریزی و ضعف قوا می‌شود. آشامیدن آب در حالت ناشتا به علت تهی بودن معده از غذا، آب سریعاً به اعضای اصلی بدن نفوذ کرده و موجب ضعف حرارت غریزی می‌شود.

از آنجا که نوشیدن آب و مایعات زیاد همراه غذا، موجب اختلال در هضم غذا است (و یکی از علایم آزاردهنده آن ایجاد نفخ است)، بهتر است بین غذا و تا 2 ساعت پس از آن، آب نوشیده نشود و یا در صورت ضرورت به کمترین مقدار ممکن آب بنوشند

سم زدایی بدن با نوشیدن آب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ