کارهایی که هرگز نباید در دوران قاعدگی انجام دهید

bagheri.mry
در دوران قاعدگی می توانید تمامی کارهای روزمره خود را به انجام برسانید اما برای درد کمتر و آرامش روحی و روانی خود، به نکات زیر توجه کنید.

در دوران قاعدگی، به دلیل تغییرات بسیار زیاد هورمونی در بدن، تغییرات فیزیکی و روحی زیادی در بدن خانم ها ایجاد می شود که نیاز به توجهی ویژه دارد. برای اینکه بتوانید دوران قاعدگی را با آرامش سپری کنید، باید برای آرامش فیزیکی و روانی خود کارهایی انجام بدهید. لیست زیر را بخوانید و هوای خود یا همسرتان را در این دوران داشته باشید. فراموش نکنید سلامتی بدن و روان شما در اولویت است و در دوران قاعدگی، اولویت را به خودتان بدهید و از انجام کارهای بدنی یا فکری سنگین پرهیز کنید. در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

۱. پخت‌ و پز

گرسنه هستید. شاید دارید از گرسنگی می‌میرید. در حقیقت، احتمالا در حال تلاش برای یافتن کلمه‌ای هستید برای توصیف این احساس که ترکیبی است از میل شدید به خوردن یک غذای لذیذ و حالت تهوع. اما اگر در دوره‌ی قاعدگی خود به سر می‌برید، خودتان را برای پختن یک وعده غذای مفصل به زحمت نیندازید. اگر قبل از سر رسیدن ملاقات‌کننده‌ی ماهانه‌تان، برای خرید هفتگی مواد غذایی‌تان اقدام کردید، چند غذای آماده‌ی یخ‌زده یا چیز دیگری که بتوان در مدت ده دقیقه آماده کرد، بخرید. هرچه زودتر خوراکی را آماده کنید و مشغول تماشای نتفلیکس شوید بهتر است.

۲. ورزش سنگین

هرچند برخی از فعالیت‌های بدنی می‌توانند منجر به کم شدن درد قاعدگی شوند، اما زیاد ورزش کردن در این دوران فقط باعث می‌شود که عرق کنید، خسته شوید و احساس وحشتناکی پیدا کنید. ورزش شدید غالبا می‌تواند منجر به قطع قاعدگی شخص شود، که شاید درحال‌حاضر خیلی بد به نظر نرسد، اما حرف من را باور کنید و آن کفش‌های مخصوص دویدن را کنار بگذارید!

۳. زیاده‌روی در خوردن و نوشیدن

این یکی هرگز ایده‌ی خوبی نیست، اما زمانی که در دوره‌ی قاعدگی به سر می‌برید، بدون فکر دست بردن به لذتی که پشیمانی به بار می‌آورد بیش‌تر از معمول غیرقابل قبول است. با این کار نفخ‌تان بیش‌تر خواهد شد و با این‌که قاعدگی طی چند روز شما را تنها خواهد گذاشت، اما آن همه قند، چربی و کالری رهای‌تان نخواهد کرد.

۴. قرار گذاشتن

شاید شما از آن دست آدم‌هایی نباشید که در طول ماهانه‌شان کاملا از چشم همه مخفی می‌شوند، اما چیزی که خیلی دوست دارید این است که برای روز قرار با نامزدتان جذاب به نظر برسید درحالی که شلوار جین تنگ‌تان را پوشیده‌اید و با گرفتگی عضلات‌تان در هنگام شام خوردن سر و کله می‌زنید! شاید او خیلی ارزشمند باشد، اما می‌تواند تا تعطیلات آخر هفته‌ی بعد صبر کند!

۵. تماشای فیلم‌های رمانتیک

نمی‌توانیم منکر این بشویم که زمان قاعدگی ، ما را بیش‌تر از حد معمول احساساتی می‌کند، پس زمان تماشای فیلم “دفترچه خاطرات” هنگامی که نهایتا نوآ به الی می‌رسد، احساسات ایجاد شده فقط تشدید خواهند شد و ما را به جایی می‌رسانند که آب بینی‌مان جاری شود، در اثر گلوله‌های استروژن و اشک هق‌هق بزنیم و دچار سردرد ضربان‌دار شویم.

۶. دوش گرفتن

دوره‌ی قاعدگی زمانی عالی است برای این‌که پول زیادی هزینه کنید و آن بمب حمام درخشان (صابونی متشکل از مواد خشک که هنگام تماس با آب داخل وان کف می‌کند و روغن، بو و رنگ به آب می‌افزاید) که مدت‌هاست قصد خریدش را داشته‌اید، بخرید و در حالی که موهای‌تان را بالای سرتان جمع کرده‌اید، یک لیوان از نوشیدنی مورد علاقه‌تان در دست دارید، و موسیقی آرامش‌بخش گوش می‌دهید، در وان دراز بکشید و زمانی را برای آرامش خودتان صرف کنید.

اما دوش گرفتن مدام را توصیه نمی کنیم! بله! درست است، شما در دوران عادت ماهانه نسبت به بدن خود احساس خوب و مثبتی ندارید، اما چرا وقت تان را با ایستادن زیر دوش تلف می کنید؟ ایستادن زیاد شما را خسته می کند بنابراین تقلا کردن را رها کنید و به جای این که مدام سرپا بیایستید، استراحت و به چیزهای خوب فکر کنید.

۷. خوردن فست فود

شاید خوردن همبرگر در ساعت دو بعد از نیمه شب ایده‌ی خوبی به نظر برسد، اما پس از آن‌که آن سیب‌زمینی‌های گنده و چرب را با اشتها خوردید، شکم‌تان ساز مخالفی خواهد زد. به هر قیمتی که شده خودتان را درمان کنید. می‌دانیم که سزاوار این هستید. فقط سریع تصمیم نگیرید و غذاهای ناسالمی را که معمولا نمی‌خورید، در این دوران مصرف نکنید.

۸. معاشرت با دیگران

خودتان را مجبور به خروج از خانه نکنید. شما ناخوش هستید، پس اجازه ندهید کسی بگوید که این “فقط یک قاعدگی ساده” است. شما این حق را دارید که برنامه‌های‌تان را کنسل کنید، دراز بکشید و استراحت کنید.

۹. کار کردن

این یکی برای اغلب ما یک گزینه نیست، بلکه من شدیدا اعتقاد دارم که باید به زنان در زمان سپری کردن ماهانه‌شان مرخصی داده شود. البته چنین چیزی باعث می‌شود که دفتر کار غالبا خالی باشد، اما به هر حال یک روز آسیب زیادی نمی‌زند، این‌طور نیست؟ افسوس که ما در یک جهان کامل زندگی نمی‌کنیم و هنوز هم برای این‌که بتوانیم خود عالی‌ و مستقل‌مان باشیم مجبوریم پول دربیاوریم، بنابراین چرا کارهای آن چند ساعتی که قرار است زودتر از برنامه‌ی زمانی محل کار را ترک ‌کنیم، جلوتر انجام ندهیم؟

۱۰. تمام شب را بیدار بودن

گرفتگی عضلات‌تان شدید است، نتفلیکس هم که روشن است، پس چرا با استراحت کردنِ شب‌هنگام از میزان دردمان کم نکنیم؟ چرا که استراحت، فرار از این درد طاقت‌فرسا است! اگر زودتر به تخت‌خواب بروید احساس بهتری خواهید داشت حتی اگر مدتی طول بکشد تا به خواب بروید. چند موسیقی خواب‌آور در یوتیوب (YouTube) بگذارید و کمی بخوابید، زیبای خفته!

11. استفاده از تلفن همراه

احتیاجات عاطفی خانم ها در این دوران افزایش می یابد بنابراین بهتر است به جای برداشتن گوشی و بازی «Candy Crush» از شریک زندگی یا یکی از دوستان تان بخواهید تا نزد شما آید. این دوران زمان مناسبی برای تنها بودن نیست.

12. خوردن شکلات زیاد

به آنچه شنیده اید، اعتماد نکنید. شما مجبور نیستید در این دوران مقدار زیادی شکلات بخورید. نخوردن آن را توصیه نمی کنیم اما زیاد خوردن آن در نهایت موجب عصبانیت خودتان خواهد شد.

13. دویدن

باورتان می شود؟ دویدن یکی از بدترین کارهایی است که شما می توانید با بدن خود در دوران عادت ماهانه انجام دهید. سوزاندن کالری در این دوران هیچ فایده ای برای شما ندارد و احساس بهتری را به شما منتقل نمی کند. بنابراین از دویدن روی پله ها، در باشگاه یا پارک در دوران قاعدگی خودداری کنید و به جای آن کارهای خود را با آرامش بیشتری انجام دهید.

14. نشستن مدام

دراز کشیدن احساس بهتری نسبت به نشستن به شما می دهد. بنابراین اگر می خواهید تلویزیون تماشا کنید، روی کاناپه دراز بکشید. در دوران عادت ماهانه، نشستن یا ایستادن به شما احساس خوبی نخواهد داد. بنابراین چرا خودتان را آزار می دهید؟

15. فکر کردن

اگر در دورانه قاعدگی به سر می برید، از فکر کردن به مسائل مهم بپرهیزید. مطمئنا از کودک خود می خواهید تا به گل ها آب دهد یا به همسرتان می گوید به جای شما خرید کند، اما اگر از فکرتان به مقدار زیاد کار بکشید، آسیب بیشتری خواهید دید. نگران نباشید، این دوران موقتی است.

این مطالب را نیز بخوانید:

عادت های ممنوعه در دوران قاعدگی

هنگام عادت ماهیانه چه بخوریم و چه نخوریم؟

حتما در دوران قاعدگی این قوانین را رعایت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ