توصیه های مهم قبل از خواب

sahar.d
برای داشتن خواب راحت و حفظ سلامت بدن باید برخی نکات را قبل از خواب در نظر بگیریم. در این مطلب توصیه های مهم قبل از خواب را به شما می گوییم.

لحظات قبل از خواب از نظر روحی و روانی بسیار مهم هستند و همچنین پوست و بدن طی خواب به بازسازی خود می پردازند. به همین دلیل بسیار مهم است که با چه شرایطی به رختخواب برویم و برخی نکات را قبل از خواب رعایت کنیم. در این مطلب شما را با توصیه های مهم قبل از خواب آشنا می کنیم.

افکار منفی را کنار بگذارید

تفکر در مورد اتفاق و شرایط ناخوشایندی که در طول روز تجربه شان کرده اید می تواند نقش نوعی تله را برای شما ایفا کند و بجز ناراحتی چیز دیگری را برایتان به ارمغان نخواهد آورد.

افراد موفق، فارغ از آنکه تا چه اندازه روز بدی را پشت سر گذاشته اند، از تکرار حرف های منفی خودداری می کنند چراکه می دانند با این کار تنها استرس شان زیاد خواهد شد.

به یاد داشته باشید که زمانی را صرف یادآوری لحظات مثبت خود در طول روز نمایید و موفقیت هایتان را حتی در صورتی که کم بوده و دور از ذهن باشند جشن بگیرید.

یک لیوان آب بنوشید

یک لیوان آب قبل از خواب به منظور جلوگیری از سکته ی مغزی یا حمله ی قلبی مفید است. 

پاکسازی پوست

برای داشتن ظاهری خوب، با طراوت و پوستی جوان و شاداب، ابتدا باید سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرید، اما این روند ممکن است کمی به پوست شما آسیب وارد کند. لایه برداری لایه های تیره سطحی می تواند شما را در برابر نور خورشید و دیگر عناصر حساس کند، پس بهتر است شب ها از آن ها برای پوست استفاده کنید. 

بسته به نوع پوست تان و حساسیت آن، ۲ شب در هفته از اسکراب های دانه دار یا لایه بردارهای شیمیایی حاوی گلکولیک یا سالسیلیک اسید استفاده کنید. همین طور هم می توانید از پدهای لایه برداری که در زمان لایه برداری با اسید لاکتیک ملایم رطوبت ایجاد می کنند، استفاده کنید. 

متخصصان پوست برای تیرگی پوست، برطرف کردن چین و چروک ها یا تجمع رنگدانه ها دریافت ها توصیه به استفاده از کرم ریتنوید که توسط پزشک تجویز می شود، کرده اند تا رشد سلول های تازه پوست را تقویت کرده، تولید کلاژن را افزایش داده و همچنین منافذ پوست را بازمی کند.

فراموش نکنید که به هیچ عنوان با آرایش به رختخواب نروید.

بازسازی پوست

وقتی می خوابید، متابولیسم یا سوخت وساز بدن پایین می آید، در نتیجه ایجاد رادیکال های آزاد زیانبار پوستی کاهش می یابد. به علاوه، شما در معرض آلودگی های محیطی یا تابش اشعه ماورای بنفش که به پوست آسیب می رساند نیز قرار ندارید. به دلیل این که بدن شما در طول شب مجبور به حفاظت از پوست نیست، می توانید به جای آن روی بازسازی آسیب های شکل گرفته روی پوست تان در طول روز تمرکز کنید.

 در کل باید این را بدانید که استفاده از هر نوع محصولی برای آب رسانی، کاهش چین و چروک ها و روشن کننده ها هنگام خواب بیشترین تاثیر را خواهد داشت. به وسیله این نکات ساده از زمان استراحت لایه بیرونی پوست خود، بیشترین استفاده را بکنید تا تبدیل به زیبای خفته شوید.

کرم دور چشم فراموش نشود

بهترین راه برای کاهش خطوط تیره و حلقه سیاه دور چشم، استفاده از کرم دور چشم حاوی پپتیدهاست. پپتیدها گروهی از آمینواسیدها هستند که به پوست پیام می دهند تا کلاژن بیشتری تولید کند. 

دکتر فرانسسکو فیوسکو، متخصص پوست در مانهتن، می گوید: این کرم را یک ساعت قبل از خواب به دور چشم خود بمالید تا خطر رفتن آن به داخل چشم را کاهش دهید زیرا اگر این کرم وارد چشم شود، نتیجه آن پف کردن چشم ها و ناراحتی های دیگر چشمی خواهد بود. با انگشت خود کرم را به آرامی به حالت ضربه ای دور چشم ها بزنید و سعی کنید آن را روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین از به کار بردن آن در قسمت پلک بالایی و نزدیک چشم خود خودداری کنید.

زیباسازی لب ها

برای دستیابی به نتایج بهتر نیاز به یک محصول دیگر برای زیبایی لب ها دارید. شما می توانید با کمی توجه به این مسئله و مراقبت بیشتر از لب ها هنگام خواب، لب های خوش فرمی داشته باشید. پیش از رفتن به تختخواب، با یک مسواک بچگانه نرم که آغشته به آب و سوداست به آرامی پوست های مرده روی لب ها را از بین ببرید. بعد از این کار به توصیه دکتر فیوسکو نرم کننده ای قوی حاوی گلیسیرین، سریسین و پانتنول را روی لب های تان بمالید تا به تسکین و لطافت آن کمک کند.

حالت خوابیدن

راحت ترین حالت خوابیدن لزوما بهترین حالت برای زیبایی نیست. دکتر لوپو هشدار می دهد: «تنها دلیل عمده تسریع پیری پوست، خوابیدن روی صورت است. در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه کافی صورت نمی گیرد. بنابراین پوست صورت آسیب می بیند و چین می خورد و این سبب بروز چین و چروک ها می شود.خوابیدن به حالتی که سر به سمت پایین باشد، سبب جمع شدن آب در موضع و در نتیجه پف آلودگی صورت می شود.»

متخصصان به پشت خوابیدن را توصیه کرده اند و می گویند، هنگام خواب ۲ بالش زیر سر خود بگذارید تا خون در جریان باشد. اگر تغییر عادت در وضعیت خواب برای تان دشوار است، از بالش ساتن یا ابریشمی استفاده کنید تا پوست تان کشیده نشود.

راه های آرام کردن ذهن قبل از خواب

قبل از خواب شبانه کدام غذاها را باید خورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ