لباس هایی که برای سلامتی مضر است

mousavi
خواه در لباس پوشیدن از مد پیروی کنید یا لباس هایتان را خودتان ست کنید، وقتی صحبت از اثر لباس روی سلامت به میان می آید همه ی لباس ها مثل هم نیستند. درحالی که لباس های مختلف می توانند شما را شیک و جذاب و مجلسی کنند، توجه به خطراتی که بعضی لباس ها ایجاد می کنند

خواه در لباس پوشیدن از مد پیروی کنید یا لباس هایتان را خودتان ست کنید، وقتی صحبت از اثر لباس روی سلامت به میان می آید همه ی لباس ها مثل هم نیستند. درحالی که لباس های مختلف می توانند شما را شیک و جذاب و مجلسی کنند، توجه به خطراتی که بعضی لباس ها ایجاد می کنند فارغ از این که در پذیرش مد چقدر ریسک پذیر باشید حائز اهمیت است. برای رسیدن به بهترین حس و ظاهر، بهترین کار این است که قبل از پوشیدن این لباس ها خطرات بالقوه آن ها را برای سلامتی بررسی کنیم.

با توجه به پژوهش های اخیر انجمن کایروپرکتیک (علم بررسی مشکلات کمر) بریتانیا، برای انتخاب بسیاری از لباس های روزانه از دامن شلواری تا شلوار جین‌های تنگ و روپوش‌های گشاد خزدار، حتی به هنگام خرید جواهرات باید به عواقب بهداشتی توجه کرد.

ران مک کالوچ در مرکز پاپزشکی لندن، در پاسخ به سوالات بانوان، به روزترین آزمایش علمی را طرحی کرده است.

او یک مدل لباس را که کارشناسان می گویند می تواند باعث درد کمر شود را با آخرین تکنولوژی ها مورد بررسی قرار داد. در وهله اول نحوه راه رفتن طبیعی خانمی را با دستگاه Vicon 3D  و به کمک حسگرهای کوچکی که به لگن، زانو و پاهای او متصل بود، دقیق مشاهده کرد.

در مراحل بعدی یک دوربین حرارتی، پیاده روی او را بر روی تردمیل با لباس معمولی و لباس مورد آزمایش، ضبط کرد. دوربین داده های حسگرها را به مدل سه بعدی در کامپیوتر ترجمه می کرد و تمامی مشکلات ممکن را نشان می‌داد.

لباس تنگ، عروق پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و  مانع‌ ‌گردش صحیح خون می‌شود همچنین اگر تنگی لباس‌ ‌در ناحیه لگن، و زانو باشد موجب بروز بیماری های پوستی، کوفتگی و خستگی می شود.

گفتنی است؛ کمر تنگ شلوارهای جین بر روی شکم فشار وارد می‌کند و در طولانی مدت باعث می شود اسید معده به سمت بالا حرکت کند همچنین مشکلات گوارشی نیز افزایش می یابد.

 منبع: طبیب من

عوارض پوستی لباس‌های ورزشی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ