چطور با همسرمان به تفاهم برسیم؟

faateme1366
از گذشته می گفتند همسران باید با هم تفاهم داشته باشند، اما این امر چندان هم ساده نیست. برای اینکه بتوانید با همسر خود به تفاهم برسید باید راه و روش آن را بلد باشید و برای آن تمرین کنید. ما در این مطلب راههای تفاهم با همسر را به شما آموزش می دهیم.

چطور با مشکلات برخورد می کنید؟

به گزارش سایت الودکتر، آنچه موجب اختلاف بین زوج‌ها می‌شود، مشکلات نیست بلکه نحوه بر خورد با مشکلات است که مسئله‌ساز می‌شود. بسیاری از همسران تصور می‌کنند که اختلافات موجود در روابطشان معلول تفاوت‌هایی است که با همسرانشان دارند. بار‌ها و بار‌ها چنین سخنانی را از زبان بسیاری از زن و شوهرها شنیده‌ایم: ما با هم تفاهم نداریم؛ همسرم به بیرون رفتن علاقه دارد، ولی من دوست دارم در خانه بمانم، یا زنم زود می‌خوابد، اما من شب‌زند‌ه‌داری را دوست دارم. این گونه استد لال‌ها، تلاش‌های معقول و قابل‌قبولی برای توجیه ناکامی‌هاست. اما زن و شوهر‌هایی که روابط موفق و شادمانه‌ای با هم دارند، به‌جای پرداختن به موضوعاتی که درمورد آنها اتفاق نظر دارند یا ندارند، بیشتر می‌کوشند تا مهارت‌های شنیداری خوبی در خود ایجاد کنند. چنین مهارت‌هایی هیچ گو نه نقش یا تا ثیری در از میان برداشتن اختلافات، توافق اجباری یا تحمیلی یا پند و اندرز دادن به یکدیگر ندارند. لازمه داشتن مهارت‌های شنیداری، شناخت و پذیرش تفاوت‌های شخصیتی و ذوق و سلیقه فردی است. داشتن یک شنونده خوب یعنی داشتن یک دوست خوب. در یک رابطه زناشویی موفق هر یک از 2 طرف، دیگری را دوست خوبی برای خود می‌داند و نه یک قاضی یا مشاور.

از مسائل کوچک بگذرید

وقتی دو نفر رابطه ای را شروع می کنند، باید بتوانند کمی هم فداکاری داشته باشند زیرا طرف مقابل خود را واقعا دوست دارند و می خواهند او هم دوست شان داشته باشد. یک نفر ممکن است با دست کشیدن از علایق و سلایق خود، سعی کند تفاوتش با همسرش را به حداقل برساند. در این کار تا حدودی توافق و سازش وجود دارد، اما چون یکی از طرفین بیشتر از آن دیگری، از خود گذشتگی دارد پس این رابطه خارج از تعادل خواهد بود و نهایتا همسری که بیش از حد فداکاری کرده، خسته و دلزده و ناراضی می شود. مصالحه و مدارا کردن در مورد ارزش ها و باورها نیز دلیلی دیگر برای فرسودگی و دلزدگی در رابطه است. شما می توانید به خاطر عشق از چیزهای کوچک بگذرید، اما اگر ارزش ها و عقاید شما در خطر باشند، مدارا به نفع تان نخواهد بود. شاد و راضی کردن همسر به قیمت نابود کردن رضایت خودتان، فقط روابط تان را بدتر خواهد کرد.

بُرد بُرد را انتخاب کنید

پیدا کردن و مشخص کردن عادت ها و رفتاری بدی که در یک رابطه، عادی شده اند کاری چالش برانگیز است، و به سختی می توان فهمید کدام ها را باید رها کرد و در مورد کدام شان باید حرف زد. در مورد توقعات، محدودیت ها و راههایی که می توانید از هم حمایت کنید گفتگو کنید تا سازش و توافقی که در نهایت انجام می دهید مانند یک حمله ی شخصی و یک طرفه تلقی نشود این امکان وجود دارد که از یک توافق به شرایطی بُرد – بُرد برسید. پا به پای هم پیش بروید تا هر دوی شما به یک چیزهایی که مطلوب تان است برسید. اگر احساس نکنید باخته اید یا همه چیزتان را از دست داده اید، ایجاد تغییر هم کار دشواری به نظر نخواهد رسید.

زیاد گفتگو کنید

شما به‌طور حتم همسرتان را دوست دارید و او هم این را می‌داند، اما این بدان معنا نیست که آنها نیاز به شنیدن آن ندارند. «اساسا دریافته‌ام که میزان ابراز علاقه به همسرم با میزان صمیمیت من با او کاملا متفاوت است. اگرچه فکر می‌کنم احساس صمیمیت است که نسبت به دیگر روش‌های موجود، مرا به بیشتر بیان کردن آن ترغیب می‌کند. هر راهی به او این اجازه را می‌دهد که بداند من همیشه به او فکر می‌کنم.» چیزی که در اینجا باید در مورد آن احتیاط کرد، تکرار بیش از حد این رفتار است. به‌خصوص اگر طرف مقابل‌تان در آن زمان با شما احساس نزدیکی نکند.

بهترین راه های شناخت همسر آینده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ