چربی شیر مصرفی چند درصد باید باشد؟

parya
شیر به دو صورت پرچرب و کم چرب در بازار وجود دارد که هرکدام درصد مخصی از چربی را دارند، اینکه چربی شیر مصرفی چند درصد باید باشد؟

به گزارش الو دکتر، شیر از جمله موادغذایی است که هرروزباید در برنامه غذاییمان باشد تا مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. انواع مختلفی از لبنیات وجود دارد که از نظر اشباع چربی به لبنیات پرچرب و لبنیات کم چرب تقسیم بندی می شود که شیر کم چرب و پرچرب هم در بازر موجود است. نظرات متناقضی وجود دارد که عده ای می گویند شیرپرچرب بخورید و عده ی دیگری می گویند شیر کم چرب. اما اینکه شیر کم چرب و پرچرب یعنی چه و چربی شیر مصرفی چند درصد باید باشد برای همه سوال است. 

غلظت چربی شیر تا چه اندازه باید باشد؟

اگر شما هم باور عموم مردم را داشته باشید مطمئنا بر این باورید که هر چه کمتر، بهتر حتی صفر درصد اما باور کنید که این طور نیست .چربی شیر تا دو نیم درصد چربی مناسبی است که البته با کمی اغماض می توان شیر های 3 درصد یا همان پر چرب خودمان را هم شامل حالش کرد و شیر با درصد بالای این مقدار چربی شیر پر چرب محسوب می شود . 
پس نگران نباشید و با خیال راحت این شیر ها را بخورید اما فعالیت را هم فراموش نکنید چرا که درست است که به این طریق از ویتامین های محلول در چربی شیر مثل ویتامین A ,K بهرمند می شویم اما چربی شیر زود هضم شده و تبدیل به انرژی می شود و اگر این انرژی مصرف نشود به صورت چربی ذخیره می شود حتی در عروق ! 
پس شاید برای بچه های 2 ساله تا 17 ساله و افراد که فعالیت بدنی دارند این شیر مطلوب ترین انتخاب باشد اما اگر تحرکی و فعالیت روزانه مناسب ندارید پیشنهاد می کنیم که درصد چربی را کمی پایین بیارید تا به زیر 2 درصد برسد. 
اما بازهم این نصیحت را بپذیرد که چربی شیر را کامل حذف نکنید و البته خوردن سه لیوان شیر در روز را هم فراموش نکنید نگویید هم دوست ندارید باور کنید خیلی زود به طعمش عادی می شود فقط کافی است ذائقه تان را عادت بدهید.

مصرف کدام لبنیات کم‌چرب یا پر‌چرب

کدام شیر بهتر است، کم چرب یا پر چرب؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ