عجیب اما واقعی! تناسب اندام با روغن دنبه!

parya
روغن دنبه از خوراکی هایی است که به دلیل خاصتی که دارد مدت ها است که به عنوان چاق کننده شاخته می شود و به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود که روغن دنبه مصرف نکنند.

با شنیدن نام روغن دنبه، ذهن همه ی افراد به سمت چاقی می رود درصورتی که این مساله تصوری غلط است و متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند برای تناسب اندام م یتوان از روغن دنبه استفاده کرد. حتما با شنیدن این خبر تعجب می کنید ولی جالب است بدانید که روغن دنبه علاوه بر خواصی مانند تناسب اندام دارای خواصی مانند کاهش کلسترول بد و کنترل چربی خون می باشد. برای آشنایی با رابطه ی  تناسب اندام با روغن دنبه و سایر خواص آن، این مقاله را بخوانید.

 رابطه ی  تناسب اندام با روغن دنبه

ایجاد تناسب اندام از خواص روغن دنبه است. متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف روغن دنبه به کاهش وزن و لاغری افراد چاق و چاق شدن افراد لاغر کمک می‌کند.
روغن دنبه، بسیار آسانتر از روغن‌های نباتی جامد و مایع، هضم و جذب بدن می‌شود و مصرف به اندازه و صحیح آن باعث کنترل چربی خون شده، علاوه بر اینکه این روغن، یکی از روغن‌های ایده‌آل برای سرخ کردن غذاها است.

روغن دنبه باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب می‌شود، با این وجود بایستی توجه داشت به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب اشباع، افراط در مصرف آن برای بیماران قلبی و افراد دارای کلسترول بالا بایستی با احتیاط همراه باشد.

روغن دنبه سرشار از مواد مغذی و انواع مختلف ویتامین‌ها و اسیدهای چرب گیاهی است، چرا که غذای گوسفند از گیاهان مختلف است، از این رو استفاده از روغن دنبه باعث تقویت قوای بدن، استخوان‌سازی و بالا بردن توان بدن در مقابله با بیماری‌های مختلف می‌شود.

یکی از خواص روغن دنبه که در طب سنتی به آن تاکید شده است خاصیت ضد افسردگی این روغن است.

روغن دنبه خاصیت سم‌زدایی دارد و می‌توان از آن به همراه روغن حیوانی برای تنقیه و پاکسازی روده‌ها استفاده نمود.

روغن دنبه غنی از اسیدهای چربی است که مستقیما توسط کبد جذب می‌شوند و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می‌شوند.

استفاده از روغن دنبه یا سایر روغن‌های حیوانی، برای افرادی که دچار شکستگی استخوان شده‌اند مفید است و به جوش خوردن سریع استخوان کمک می‌کند. در طب سنتی مصرف خوراکی و استعمال موضعی آن در محل شکستگی توصیه می‌شود. همچنین کمک به پیشگیری و درمان پوکی استخوان و رماتیسم از دیگر خواص روغن دنبه است.

مالیدن روغن دنبه بر روی پوست صورت، باعث شفاف شدن پوست و رفع تیرگی‌های حاشیه صورت می‌شود.

 همه چیز درباره چربی شبیه دنبه

مصرف دنبه و روغن حیوانی برای این افراد ممنوع است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ