علل نگران کننده تپش قلب!

faateme1366
تپش قلب برای زنده ماندن ضروری است اما وقتی این تپش قلب زیاد می شود، نگران کننده است. علل نگران کننده تپش قلب را در این مطلب بخوانید و برای درمان این علل نگران کننده تپش قلب با پزشکتان مشورت کنید.

 

نشانه تپش قلب چیست؟

به گزارش سایت الودکتر، افراد مختلف تپش قلب را به‌صورت‌های مختلفی تجربه می‌کنند. تپش قلب می‌تواند حس لرزش قلب، خفگی یا مور‌مور شدن را به شما منتقل کند. گاهی ممکن است حس کنید که قلب‌تان یک ضربان را جا می‌اندازد یا به‌سختی می‌تپد. بعضی‌ افراد تپش قلب را به‌شکل ضربان‌هایی در گردن و قفسه‌ی سینه حس می‌کنند و برخی هم فقط احساس ناراحتی کلی دارند.

 

تپش قلب چه ارتباطی با تیروئید دارد؟

یکی از نشانه های پرکاری تیروئید تپش قلب است که ضربان قلب تند و نامنظم می شود. البته در این حالت، ضربان قلب طبیعی نیست و به عنوان یک بیماری و موقعیت اورژانسی شناخته می شود. بنابراین برای پیشگیری از عوارض بسیار بد پرکاری تیروئید، باید حتما درمان شوید. عوارض پرکاری تیروئید شامل بیماری ها و مشکلات قلبی مانند تپش سریع قلب، آریتمی قلبی (تپش نامنظم قلب) یا فیبریلاسیون بطنی است و گاهی نیز ممکن است منجر به نارسایی احتقانی قلب شود. زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند. هر چند که در هر سنی احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد، اما در جوانان و افراد میانسال شایع تر است.

 

علل نگران کننده تپش قلب!

یکی از مواردی که باعث تپش قلب می شود، فیبریلاسیون دهلیزی است که از جمله علائم این بیماری، آریتمی (ضربان نامنظم قلب) و در بیشتر موارد ضربان سریع قلب می باشد. این بیماری یک مشکل رایج قلبی است که در بیشتر موارد افرادی که سن بالایی دارند را دچار می کند. از ویژگی های فیبریلاسیون، تپش خیلی سریع و نامنظم حفره های بالایی قلب می باشد. سرعت تپش بطن ها بیشتر می شود و باعث ایجاد یک ضربان تند و نامنظم در قلب می شود. احساس تپش قلب ممکن است در اثر انقباضات زودرس قلب، به حالت واقعی تبدیل شود. انقباضات و تپش های زودرس قلب، در بیشتر مواقع، ضربان هایی پراکنده هستند که هنگامی که فرد در مورد آنها صحبت می کند می گوید که گویی بند قلب او پاره می شود. این تپش ها معمولا خطرناک نیستند. همچنین در بعضی مواقع به هنگام ورزش و فعالیت بدنی، تپش قلب زیاد می شود که برای فرد کاملا محسوس و قابل فهم است اما باعث ایجاد مشکلی برای فرد نمی شود. به دلیل اینکه معمولا انسانها، در حالت طبیعی ضربان قلب خود را احساس نمی کنند، اگر که متوجه ضربان قلب خود شوند، حالت بدی در فرد بوجود می آید که به آن تپش قلب گفته می شود و در بیشتر مواقع به دلیل استرس و ورزش ها و فعالیت های بدنی شدید مثل دویدن بوجود می آید و همیشه دلیلی بر وجود بیماری قلبی نیست.

 

رایجترین علت تپش قلب

رایجترین علت تپش قلب، مشکلات روحی و روانی می باشد. بیماری های قلبی که باعث بالا رفتن و یا پایین آمدن ضربان قلب می شوند، آریتمی یا بی نظمی ضربان قلب نامیده می شوند که این مشکل نیز باعث می شود که احساس کنیم به تپش قلب مبتلا شده ایم. اشخاصی که سطح دانش و فرهنگ بالاتری دارند، نسبت به افراد دیگر، بیشتر تپش قلب را احساس می کنند. این مشکل با میزان حساسیت فرد نسبت به قلب خود که هوشیاری قلبی نامیده می شود نیز ارتباط مستقیم دارد.تپش قلب، در حالی که فرد دراز کشیده است و  به ویژه زمانی که شخص روی شانه چپ می خوابد نیز دیده می شود که هم می تواند به علت اضطراب و هم به علت هوشیاری قلبی باشد.قلب تریبون بقیه اعضای بدن است و خیلی از قسمت های بدن، هنگامی بیماری خود را نشان می دهند که به نارحتی قلبی مبتلا شوید. افرادی نیز که تیروئید آنها پرکار است و علائمی مانند گرگرفتکی و تعریق خیلی زیاد دارند، قلبشان سریع تر می تپد. همچنین در افتادگی دریچه قلب (پرولاپس دریچه میترال)، نیز تپش قلب، زیاد دیده می شود.

 

تپش قلب ناگهانی را جدی بگیرید

تپش قلب‌ ناگهانی خطرناک هستند، نه آنهایی که به ‌خاطر اضطراب، دویدن و دلایل دیگر. در تپش قلب‌های مهم از لحاظ پزشکی معمولا فرد در حالت نشسته بدون اینکه هیچ مشکل و استرسی داشته باشد ناگهان دچار حمله تپش قلب می‌شود و همزمان با آن ممکن است افت فشار پیدا کند. اما نباید به‌صرف اینکه فرد مبتلا به تپش قلب این علائم را نداشته باشد، بگوییم وضعیتش اصلا مهم نیست.

عجیب ترین علل سکته قلبی

پیشگیری از سکته قلبی با تغذیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ