با این روغن از شر گردن درد نجات پیدا کنید

atoosamirzavandi
روغن رز ماری بهترین تسکین دهنده ی گردن درد می باشد.

گردن درد مشکلی است که حداقل هر کس یک بار آن را تجربه کرده است. معمولا دانشجویان و افرادی که بسیار با کامپیوتر سر و کار دارند مدام از درد گردن ناله می کنند. ماساژ دادن با روغن های گیاهی بسیار کمک کننده است. روغن رز ماری بسیار موثر در درمان گردن درد می باشد. در این مقاله با مورد خواص روغن رز ماری آشنا شوید.

علت گردن درد

درد گردن، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که تقریبا دو سوم مردم جهان حداقل یک ‌بار در زندگی‌شان تجربه می‌کنند. تقریبا هفت مهره بلوکی در ستون فقرات است که نخاع شوکی و کانال‌ها‌یش را احاطه کرده‌اند. شرایین، پوست، غدد لنفاوی، وریدها، حنجره و غده‌ی تیروئید همگی در ساختار گردن قرار دارند و هر بیماری که بر این اعضا و بافت‌ها تاثیر بگذارد می‌تواند به درد گردن بینجامد.درد گردن ممکن است به دلیل ضربه،‌ جراحت گردن، شیوه غلط خم‌شدن‌تان هنگام کار یا روی میز، کشیدگی عضلات یا اشکال در استخوان‌ها به وجود بیاید.

روغن رزماری برای درمان گردن درد فوق‌العاده است
به گفته دکتر مورای روغن رزماری برای درمان درد گردن فوق‌العاده است. با مالیدن روغن رزماری روی گردن، عضلات گردن گرم می‌شود و جریان خون سرعت می‌گیرد. چند قطره روغن رزمری و روغن جوجوبا یا روغن آووکادو را کف دست‌تان بریزید و آن را ۱۵ دقیقه روی محل درد گردن بمالید. برای افزایش تاثیر شفابخشی‌اش، گردن‌تان را دو ساعت با روسری گرم ببندید تا حداکثر نتیجه را بگیرید. با استفاده منظم از روغن رزمری جریان خون افزایش می‌یابد که در نتیجه به تخفیف درد گردن ختم می‌شود.

خواص روغن رز ماری

جریان خون را بهبود می‌دهد.

روغن رزماری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود گردش خون در بدن است. اگر گاهی دچار گرفتگی عضلات می‌شوید، دست و پا‌های‌تان یخ می‌کند یا درد عضلانی دارید، مقدار کمی روغن رزماری را با یک روغن حامل مخلوط کنید و آن را در این نواحی ماساژ بدهید.

سردرد را درمان می‌کند.

اگر روغن رزماری را روی پوست‌تان بمالید، درد را درمان می‌کند و گردش خون را بهبود می‌دهد، و به این ترتیب می‌تواند میگرن یا سردردهای ضربان‌دار را تسکین دهد.

یک قطره از این روغن را به صورت موضوعی روی شقیقه‌های‌تان یا هر جایی از سرتان که درد می‌کند بمالید. همچنین می‌توانید روغن را روی دست‌های‌تان بمالید و آنها را به مدت یک دقیقه جلوی دهان و بینی‌تان بگیرید.

اگر سردردتان با استرس مرتبط باشد، با استفاده از رزماری می‌توانید علت ریشه‌ای این درد را کاهش بدهید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

رزماری به لطف خواص ضد باکتری و ضد قارچی که دارد، یک روغن معطر مهم برای بهبود سیستم ایمنی بدن‌مان است زمانی که فصل آنفولانزا و سرماخوردگی از راه می‌رسد.

یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود سیستم ایمنی بدن ماساژ تخلیه‌ی لنف با استفاده از روغن رزماری است. سیستم لنفاوری ما به از بین رفتن مواد زائد بدن کمک می‌کند. با ماساژ دادن غدد لنفاوی می‌توانیم به سیستمی که دچار کندی شده کمک کنیم تا فرآیند‌ی سم‌زدایی بدن را تقویت کند.

رزماری یکی از بهترین روغن‌های معطر برای تحریک فعالیت عمل پاکسازی و حمایت از آن است. چند قطره روغن رزماری را با یک روغن حامل ترکیب کنید و آن را روی بازوهای‌‌تان تا غدد لنفاوی زیر بغل‌تان بمالید. از وسط قفسه‌ی سینه‌ به سمت زیر بغل‌ بمالید و سپس روی گردن‌تان از بالا به پایین روغن را بمالید. ساق پاها را از پایین به بالا و تا داخل کشاله‌ی ران‌تان با روغن ماساژ دهید. البته، حتی دراز کشیدن در وانی که حاوی روغن رزماری است، می‌تواند با کاهش دادن استرس، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود دهد. یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن، استرس است.

شوره‌ی سر را از بین می‌برد.

رزماری به لطف خواص ضدقارچی که دارد، می‌تواند به عنوان یک درمان ملایم و موثر برای شوره‌ی سر استفاده شود. خیلی ساده چند قطره از این روغن را در شامپوی‌تان بریزید و خوب سرتان را ماساژ بدهید، از این راحت‌تر نمی‌شود! بهترین حالت این است که روغن رزماری را رقیق کنید و آن را روی کف سرتان استعمال کنید، چون اگر رقیق نشود ممکن است باعث بیش‌تر پوسته پوسته شدن کف سر شود.

ترک‌های روی پوست را محو می‌کند.

روغن رزماری یکی از بهترین روغن‌های معطر برای از بین بردن ترک‌های پوستی است، به خصوص زمانی که باروغن نارگیل که درمان شگفت‌انگیز دیگری برای ترک خوردگی پوست است، ترکیب شود. نواحی دارای ترک را با این روغن ماساژ دهید تا ترک‌ها کم‌کم محو شوند.

جوش‌ها را از بین می‌برد.

اگر شما از جوش یا کورک رنج می‌برید، بهتر است به محصولات مراقبت از پوست‌تان یک ماده‌ی دارای خواص ضد باکتری اضافه کنید. می‌دانیم که شستشودهنده‌های آنتی‌باکتریال تجاری چه‌قدر برای پوست‌مان مضر هستند، اما استفاده از یک شوینده‌ی خانگی تهیه‌ شده از روغن رزماری هم بی‌خطر است و هم تاثیر بسیار زیادی دارد.

روغن رزماری را با روغن کرچک یا هر روغن حامل دیگری که دوست دارید مخلوط کنید. صورت‌تان را با این ترکیب ماساژ بدهید و سپس با یک لیف گرم صورت‌تان را پاک کنید. به همین راحتی- پوست‌تان به سرعت نرم و صاف خواهد شد.

درمان گردن درد با کمپرس روغن رز ماری 

رفع سریع گردن درد با این روش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ