مبارزه با خستگی در طول روز با مصرف این میوه ها!

mahdie.mohtashami
با استفاده از مواد غذایی انرژی زا خستگی های روزانه را ازبین ببرید.

خستگی علل فراوانی دارد کار زیاد، استرس، کم خوابی از جمله علل خستگی به حساب می آیند. در صورتی که خستگی بر انسان چیره شده تنها راحت نجات استفاده از مواد غذایی است که بتواند به بازگشت نیرو و انرژی کمک کند. خانواده ی توت ها این خاصیت را دارند که با خستگی ایجاد شده در طول روز مبارزه کنند. در این مقاله با خوراکی هایی که می توانند خستگی در طول روز را از شما دور کنند آشنا شوید.

خواص توت

کاهش خستگی با توت

اگر از خستگی مزمن رنج می‌برید یا به‌سادگی انرژی بیشتری نیاز دارید، یک فنجان چای توت سفید می‌تواند سطوح انرژی فیزیکی و ذهنی شما را تأمین کند.

کاهش علائم افسردگی

یکی از اجزای فعال پوست توت سفید، هنگامی‌که به چای تبدیل می‌شود، دارای ویژگی‌های ضد عارضه افسردگی است. قبل از استفاده از این چای گیاهی به‌طور منظم، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، مخصوصاً اگر شما در حال حاضر داروهای ضد افسردگی را استفاده می‌کنید.

مبارزه با بیماری دیابت

این گیاه شاید بیشتر به خاطر اثرات آن بر دیابت شناخته می‌شود. در این مورد عنصر فعال در توت سفید که معمولاً به‌عنوان DNJ خوانده می‌شود، قادر به کاهش یا کاهش سرعت فرایند قند در بدن است و سطوح قند خون را کنترل می‌کند. این امر می‌تواند کیفیت زندگی را در بیماران دیابتی را تا حد زیادی افزایش دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

نشان داده‌شده است که آنتی‌اکسیدان‌ها در برگ‌ها و انواع توت‌ها باعث مرگ سلول‌ها سرطانی و جلوگیری از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شوند. درحالی‌که بیشتر این تحقیق بر روی اثرات سرطان روده بزرگ(کولورکتال ) تمرکز دارد، تحقیقات بیشتری برای سایر انواع سرطان ادامه دارد.

مواد غذایی که خستگی در طول روز را ازبین می برند

اسفناج
نصف فنجان اسفناج پخته‌شده حاوی 78 میلی‌گرم منیزیم است. علاوه بر آن اسفناج کلسیم فراوانی دارد. اسفناج هم به‌صورت پخته و هم خام مصرف می‌شود اما اسفناج پخته‌شده راحت‌تر جذب بدن می‌شود.

 برنج قهوه‌ای

یک فنجان برنج قهوه‌ای حاوی 84 میلی‌گرم منیزیم است. برای یک وعده غذایی غنی از منیزیم، ترکیب برنج قهوه‌ای با لوبیا سیاه‌وسفید. هر دو غذاهای پروتئینی هستند ، هنگامی‌که ترکیب شوند اسیدهای آمینه ضروری بدن را تأمین می‌کنند.

موز

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، که بدن برای  تبدیل قند به انرژی لازم دارد. همچنین، موز غنی از مواد مغذی بسیار مهم مانند ویتامین B، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6، فیبر و کربوهیدرات ها است، که به از بین بردن خستگی کمک کرده، کم آبی بدن و نشانه های خستگی دیگر را از بین می برد

به علاوه، قند طبیعی مانند ساکاروز، فروکتوز و گلوکز در موز برای افزایش انرژی سریع ضروری است.

خوردن 1 تا 2، موز روزانه و یا اسموتی موز برای هیدراته  نگه داشتن بدن   و پر از انرژی کردن آن لازمست.

 

چای سبز

یک فنجان چای سبز خستگی، به ویژه  خستگی ناشی از استرس و خستگی ناشی از کار مبارزه میکند. چای سبز حاوی پلی فنل است که به کاهش استرس، افزایش انرژی و بهبود تمرکز ذهنی کمک میکند به علاوه،  سوخت و ساز بدن  را افزایش داد ه و با خستگی مقابله میکند

برای درست کردن یک فنجان چای سبز،  1 قاشق چای خوری  برگ چای سبز را در یک فنجان آب گرم به مدت 5 دقیقه بریزید. سپس مقداری  عسل بریزید و 2 یا 3 بار در روز این چای  را بنوشید عوض برگ چای سبز، از چای کیسه ای  هم می توانید استفاده کنید.

بتاکاروتن: هویج، سیب زمینی شیرین

زمانی که بشقاب‌هایتان رنگارنگ باشد انرژی بیشتری احساس خواهید کرد. هویج، سیب زمینی شیرین و اسفناج رنگ‌های زیبای خود را مدیون بتاکاروتن هستند و این ماده‌ی مغذی سیستم ایمنی ضعیف و افسرده را تحریک و خستگی مزمن را رفع می‌کند.

بتاکاروتن با افزایش سلامت غشای سلولی به طور غیر مستقیم بدن را در مقابل ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و آلرژی حفاظت می‌کنند. این ماده برای تأمین سلامت گلبول‌های قرمز نیز لازم و ضروری است.

لوبیا
یک فنجان لوبیا حاوی 70 میلی‌گرم منیزیم و منبع بسیار خوبی از پروتئین و فیبر است خوردن خوراک لوبیا در وعده صبحانه خستگی و بی حالی شما را در طول روز کم می کند.

ویتامینC: مرکبات، بروکلی، فلفل دلمه‌ای

در قرن هفدهم میلادی زمانی که دریانوردان به بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری ناشی از کمبود ویتامین C) مبتلا می‌شدند آب لیموترش می‌نوشیدند و بی‌حالی آن‌ها از بین می‌رفت.

پژوهش‌های جدید نیز نشان داده است که کمبود ویتامین C باعث خستگی می‌شود.

این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌کنند. ویتامین C همچنین از ابتلا به عفونت‌ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌شود.

معجون های آسان برای رفع خستگی 

رفع خستگی با این مواد غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ