بهترین نان در وعده سحری چیست؟

parya
برای اینکه بتوان در ماه رمضان بدون هیچ مشکلی روزه گرفت باید حواسمان به تغذیه مان از افطار تا سحر باشد. اگر می خواهید در سحری نان بخورید این مقاله را بخوانید تا ببینید بهترین نان در وعده سحری چیست؟

عده ای با خوردن غذای سنگین در وعده ی سحری اذیت می شوند و ترجیح می دهند نان بخورند، اگر شما هم از این دسته از افراد هستید و می خواهید در وعده ی سحری نان بخورید بهتر است نانی که برای روزه داری مناسب است را مصرف کنید. حتما میپرسید بهترین نان در وعده سحری چیست؟ پس این مقاله را بخوانید 

بهترین نان در وعده سحری 

رضا چاووشی درباره مراقبت های تغذیه در ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: ماه رمضان ماه بسیار خوبی  برای سم زدایی از بدن و کاهش وزن است. اما در صورتی که با رعایت اصول تغذیه ای و خواب کافی همراه باشد.

وی  استفاده از مواد غذای سالم و ریزه خواری را به هنگام شب مناسب دانست و گفت: سبزیجات و میوه جات به ویژه میوه های پر آب را مانند هندوانه و خربزه بهتر است در طول شب مصرف شود و حتما مصرف آب کافی با فاصله و به صورت تدریجی را برای تامین آب مورد نیاز بدن و جلوگیری از یبوست فراموش نکنند. معمولا می توان از جایگزین آب مانند شربت های آبلیمو با عسل، سکنجبین با خیار و تخم شربتی برای رفع تشنگی نیز کمک گرفت.

چاووشی با اشاره به خواب نامتعادل به عنوان یکی از مشکلات شایع در ایام روزه داری، اظهار داشت: افرادی که در این ایام  شبها بیدار می مانند و روز ها می خوابند با مشکل مواجه هستند و باعث می شود اضافه وزن و نامنظم شدن هورمون های بدن ایجاد شود. هر فردی در طول شبانه روز نیاز دارد حدود ۷ الی ۸ ساعت بخوابد که بیشترین مدت آن باید در طول شب اتفاق افتد. در ماه رمضان قبل از وعده سحری باید حدود ۵ الی ۶ ساعت خواب را داشته باشیم تا هورمون ها  تعادل خود را از دست ندهند. لازم به ذکر است که ضعف، بی حالی و حتی اضافه وزن ها  ناشی از خواب نامتعادل در طول شبانه روز است.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: افرادی که دیابت، سنگ کلیه، کبد چرب، فشار خون و میگرن دارند حتما باید با نظر پزشک روزه بگیرند و دارو های مورد نیاز خود را مصرف کنند. همچنین بهتر است افطار در دو وعده صرف شود و بهترین نوشیدنی برای افطاری شیر است زیرا هم به عنوان ماده غذایی و هم یک نوشیدنی به شمار می آید.

وی یادآور شد: افطاری ها باید بیشتر گروه غذایی پروتئین دار و کم چرب مانند مرغ، حبوبات، آش قلمکار و تخم مرغ و مشابه آنها استفاده شود و در مقابل در وعده سحر گروه غذایی کربوهیدرات و چربی ها بیشتر مصرف شود. بهترین نان برای وعده سحر نان سبوس دار است و برای افرادی که وعده سحری سبکی را ترجیح می دهند، توصیه می شود از ارده، شیره و کره بادام زمینی و یا حبوبات و برنج استفاده کنند.

بهترین غذاها برای سحری

بهترین و سالمترین خوراکی ها برای سحری کدام اند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ