مهمترین اشتباهاتی که بدنسازان انجام می دهند

faateme1366
اگر بدنسازی را آغاز کرده اید احتمال اینکه اشتباهاتی داشته باشید کم نیست. در این مطلب مهمترین اشتباهاتی که ممکن است در آغاز کار انجام دهید را به شما توضیح داده ایم.

 

یک اشتباه مهم!

به گزارش سایت الودکتر، بانوانی که فقط تمرینهوازی انجام می دهند، تقویت عضلات را از دست می دهند. در مورد عضلات قوی مردانه صحبت نمی کنم بلکه به سادگی حفظ و تقویت عضلات مد نظر است . گرچه درست است که تمرینهوازی شامل عضلات هم می شود، اما برای “ساختن” عضلات طراحی نشده اند. اکثر بانوان به عکس زنان متناسبی نگاه می کنند که نه تنها فقط متناسبند بلکه بافت عضلانی زنانه زیبایی دارند. آن ها می خواهند با تمرینهوازی به این هدف دست یابند اما فراموش می کنند که مانکن مورد نظر میزان متوسطی بدنسازی  هم انجام می دهد.

 

ترازو به شما چه می گوید؟

این مورد واقعا مهم است. تمام وزن ها مانند هم ایجاد نمی شوند. آیا وزن همان آب، چربی یا عضله است؟ افرادی که درگیر وزن شده اند احتمالا مبارزه تناسب اندام را می بازند. اگر ۹۰ کیلو باشید و در طول یک سال ۲۰ کیلو کم کنید همه به شما تبریک خواهند گفت. ممکن است برخی یک جشن بگیرند. اما زمانی که به آن ها بگویید ۲۰ واحد از عضلاتتان را از دست داده اید، دیگران فکر می کنند که مریض هستید و حیرت می کنند که آیا حالتان خوب است!! توجه کنید که ترازو راه مناسبی برای سنجیدن پیشرفت ظاهری است. اما اگر واقعا می خواهید بدانید که در چه حالی هستید، باید عکس بگیرید، سنجش های چربی و بررسی های دیدنی انجام دهید. اگر وزن عضلانی را ازدست دهید هیچ دلیلی برای جشن گرفتن ندارید.بسیاری از مردم از ترازویشان به عنوان نشانگر پیشرفت استفاده می کنند در حالی که ممکن است ندانند چیزی که از دست می دهند چربی، آب یا عضله است.

 

بدنسازی  و هوازی بهترین است؟

از حالا ۵ سال آینده را برای خود تان تصور کنید. ترجیح می دهید:

۱٫ وزن متناسب داشته باشید و بدون هیچ انحنایی در بدن فقط لاغر باشید.لاغر استخوانی و با کم ترین میزان عضلات؟

۲٫ وزن متناسب داشته باشید و خوش اندام باشید. حجم عضلانی خوب و ۶ گروه ماهیچه های دور شکمی داشته باشید. درخشان و سالم؟ اگر گزینه دوم را انتخاب کردید، جایزه را برده اید! برای گزینه دوم باید با تقویت عضلات برای افزایش متابولیسم بدنتان واستفاده از تمرینهوازی به عنوان ابزار چربی سوزی استفاده کنید . بعضی از زنانی که فقط تمرینهوازی انجام می دهند، تصور می کنند که با بدنسازی  درشت هیکل خواهند شد. و نگران هستند که تمرینهوازی شاید هدف هایی که آنان می خواهند به آن ها ندهد. ولی اینطور نیست، تنها با داشتن عضلات از طریق بدنسازی ، حتی با خوابیدن کالری بیشتری نسبت به گذشته می سوزانید! در واقع، حقیقت این است که با انجام هر کاری کالری بیشتری می سوزانید و چربی بیشتری هم.

 

وزنه های مناسب خودتان را برنمی دارید

تمرینبا وزنه‌های سنگین برای خودنمایی، این اشتباه در واقع بزرگترین اشتباهی‌ است که هر فردی با هر سطح تجربه ای‌ میتواند مرتکب آن شود.معمولا در این شرایط افراد برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران روی به تمرین با وزنه‌های سنگینتر از حد توان خود میکنند.در این حالت فرم صحیح حرکت از بین رفته و بیشتر برای شما ضرر دارد تا سود.برای خود من هیچ چیز خنده دارتر از وقتی‌ نیست که فرد جوانی را میبینم که برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در حال جابجائی وزنه‌های سنگین با فرم نامناسب می‌باشد. این را در نظر داشته باشید که گرچه ممکن است دوستان شما تحت تاثیر قرار بگیرند ولی‌ خطر آسیب دیده گی شما بسیار بالا خواهد بود.همیشه انجام حرکات با فرم صحیح بسیار سخت تر از انجام حرکات با فرم ناصحیح می‌باشد و فشار بیشتری را به عضلات شما وارد می‌کند و خطر آسیب دیده گی هم به شدت کاهش می‌یابد.

 

چطور در ماه رمضان ورزش کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ