بهترین راه های حذف گوشت از برنامه غذایی!

faateme1366
اگر تصمیم گرفته اید گوشت را حذف کنید، این مطلب را بخوانید. اگرچه حذف گوشت از برنامه غذایی سخت است اما این مطلب به شما کمک می کند.

 

محققان درباره گوشت قرمز چه می گویند؟

به گزارش سایت الودکتر، اگر در زمره افرادی هستید که تصور حذف گوشت ، مرغ، تخم مرغ یا لبنیات یعنی آنچه در رژیم غذایی وگن‌ها جایی ندارد برایتان قابل درک نیست، باید بدانید که شما در این راه تنها نیستید. این رهنمون‌های ساده به شما کمک می‌کند تا از خواص رژیم‌های گیاهی بهره‌مند شده و درعین حال مجبور نباشید از غذاهای روزانه یا کباب‌ خوردن‌های گاه وبیگاه خود صرف نظر کنید. شارون پالمر نویسنده “قدرت گیاهان در زندگی” معتقد است رژیم های غذایی به سبک گیاه‌خواران مزایای فراوانی دارد. اگر از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنید، برنامه غذایی شما مملو از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و phytochemicals حافظ سلامت که فقط در گیاهان یافت می‌شود، خواهد بود. به همین دلیل این رژیم غذایی تا این حد سالم است.

لیزا مک کامسی اذعان می‌دارد که اگرچه همیشه از رژیم غذایی چالش‌برانگیز گیاهی پیروی نمی‌کند اما اغلب تابع آن است. او می‌گوید: من از تمام کسانی که می‌خواهند به رژیم‌های گیاه‌خواری روی آورند حمایت می‌کنم. من افراد بسیاری را مشاهده کرده‌ام که برای اینکه سالم‌تر غذا بخورند با یکدیگر رقابت می‌کنند اما هیچ یک از آنها تمایلی به وگن شدن نداشتند. هنگامی که به آنها گفته می‌شود اجازه دارید از رژیم گیاه خواری به سبک خودتان پیروی کنید، تسلی خاطرشان خواهد بود. این رژیم می‌تواند یک روز در هفته یا یک وعده در ماه یا با حذف یکی از مواد غذایی مانند گوشت قرمز، پنیر یا شیر باشد.

 

6نکته برای حذف گوشت

می خواهید گوشت قرمز را از برنامه غذایی خود حذف کنید؟ اینکار غالباً سخت‌تر از آن چیزیست که به نظر می‌رسد. در زیر به 6نکته تغذیه‌ای بدون گوشت اشاره خواهیم کرد :

 

۱ ) تامین پروتئین بدون گوشت

یکی از آسانترین راهها برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل، استفاده از پروتئین کافی در غذا است. پروتئین نه تنها برای سلامتی ضروری است، بلکه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه خواهد داشت. جذب پروتئین کافی بدون مصرف گوشت، و تنها با مصرف مقدار کافی غذاهای گیاهی امکان پذیر است. غذاهای گیاهی شامل آجیل،  نخود و لوبیا، تخم مرغ و لبنیات، هستند.

 

۲ ) برای حذف گوشت  غذاهای ساده تر انتخاب کنید

افرادی که می‌خواهند سلامتی و تغذیه سالم خود را حفظ کنند و استفاده از تغذیه بدون گوشت را افزایش دهند، غالباً به غذاهای بیش از حد پیچیده روی می‌آورند که معمولاً با تاثیرات منفی همراه است. این درحالیست که شما هم اکنون بسیاری از غذاها را بدون گوشت (و غذاهایی را که به آسانی می توان گوشت را از آنها حذف کرد) مصرف می‌کنید، مانند پیتزا، سالاد، سوپ، و غیره. از این رو، به جای نگرانی در مورد آنچه می‌خورید، تنها روی غذاهای عادی تمرکز کنید که به زمان پخت زیادی نیاز ندارند.

 

۳ ) حبوبات به جای گوشت

برای حذف گوشت  نخود فرنگی، لوبیا و دیگر حبوبات مانند عدس دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به همه توصیه می‌شود که آنها را جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهند. حتماً آن را در وعده‌های غذایی خود و بصورت منظم مصرف کنید. این غذاها می‌توانند سالاد، سوپ نخود، عدسی، و یا حمس باشند.

 

۴ ) به جای کباب گوشت، کباب سبزیجات

از سبزیجات کبابی بعنوان منبع غذایی مقوی و پروتئین دار در تغذیه بدون گوشت نام برده نمی‌شود، چراکه معمولاً داخل این سبزیجات را با گوشت پر می‌کنند. با این حال، از کدو سبز، بادمجان، فلفل دلمه، برگر کینوا و بسیاری دیگر برای تهیه یک وعده‌ی غذایی مقوی و سیرکننده استفاده کنید. فرایند کباب کردن همچنین، طعم  دودی فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند که با سبزیجات گوشتی مانند قارچ کامل می‌شود.

 

۵ ) کلسیم غیر از گوشت

اگرچه می خواهید گوشت را حذف کنید، اما کلسیم برای قوی کردن دندانها و استخوانها بسیار مهم است. برخی از گیاهخواران با خوردن فراورده‌های لبنی، که می‌تواند منبع کلسیم فراوانی باشند، میانه‌ی خوبی دارند. دیگر منابع گیاهی کلسیم دار عبارتند از سبزیجات تیره، کلم بروکلی و غیره. شیر سویای غنی شده یا غلات صبحانه نیز کلسیم لازم برای بدن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

۶ ) تنوع باعث دوام رژیم بدون گوشت می شود

اگرچه بسیاری از روشهای آشپزی ملی سرشار از گوشت هستند، اما فرهنگهای مختلفی در سراسر جهان هستند که از گوشت استفاده نمی‌کنند. برای مثال، بسیاری از غذاهای خاورمیانه‌ای در مقایسه با غذاهای غربی و حتی در ایران غذاهای گیلکی در مقایسه با بقیه مناطق، سبزیجات بیشتری دارند. این غذاها غالباً بسیار خوشمزه هستند. البته این به ذائقه‌ی شما بستگی دارد. فلافل و شارما (shawarma) نه تنها خوشمزه و سیرکننده هستند، بلکه در بسیاری از شهرهای بزرگ غربی هم قابل دسترسی هستند. میرزا قاسمی و خورشت باقالی قاتق هم که جزو پرطرفدارترین غذاهای گیاهخواری هستند.

گوشت شتر مرغ و درمان اینهمه بیماری!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ