مزایای یادگیری موسیقی که زندگی شما را تغییر خواهد داد

موسیقی از هنرهایی است که آرامش بسیاری به فردی که در گیر آن است می دهد. در این مقاله با مزایای یادگیری موسیقی که زندگی شما را تغییر خواهد داد آشنا می شوید.

یادگیری موسیقی از جمله مهارت هایی است که علاوه بر یادگیری این مهارت تاثیرات بسزایی در بقیه جنبه های زندگی خواهد داشت. در این مقاله چند مورد از مزایای یادگیری موسیقی که زندگی شما را تغییر خواهد داد را نوشته ایم، این مطلب را تا انتها بخوانید و از آن ها استفاده کنید.

افزایش اعتماد نفس

آیا تا به حال فکر کرده اید، چگونه برخی از نوازندگان می توانند در مقابل صدها یا حتی هزاران نفر در صحنه حضور پیدا کنند و فقط اجرا کنند؟ اعتقاد دارم، برای انجام کاری شبیه به آن، بدون توجه به اینکه چقدر خوب است، به اعتماد به نفس زیادی نیاز است. یادگیری موسیقی، به شما فرصت می دهد تا خودتان را در این وضعیت قرار دهید و مهمتر از همه، خودتان را به سمت آنها بکشید! شنوندگان، نباید زیاد باشند شما می توانید فقط برای یک نفر یا شریک زندگی خود انجام دهید ، اما هنگامی که مقاومت میکنید، احساس خوبی در مورد خودتان خواهید داشت و بهترین چیز این است که اعتماد به نفس خود را در دیگر قسمت های زندگی تان به همراه داشته باشید.

اثر حیرت انگیز موسیقی بر سلامتی

تحقیقات نشان داده است که پخش موسیقی، فشار خون شما را کاهش می دهد و باعث کاهش سطح استرس و اضطراب می شود با این حال، حتی پاسخ ایمنی بدن شما را تقویت می کند و شما را نسبت به ویروس ها مقاوم تر می کند.مهمتر از همه، ما می توانیم حتی در سن بالا، از پخش موسیقی لذت بریم و این یک فعالیت اجتماعی است که ذهن ما را فعال می کنداین امر ،مخصوصا در حفاظت از بیماری های مرتبط با ذهن، مانند؛ بیماری آلزایمر و زوال عقل بسیار مهم است.

افزایش هوش

مطالعات بسیاری نشان می دهد که چگونه یادگیری موسیقی می تواند ذهن را افزایش دهد در زمانی که شما از سن کم آن را انتخاب می کنید اما اگر سن کم را گذرانده باشید، چطور میشود؟معلوم می شود که یادگیری موسیقی در سن بالاتر، می تواند برای شما شگفت انگیز باشد. در یک مطالعه در دانشگاه فلوریدا جنوبی، به بزرگسالان بین 60 تا 85 ساله پیانو درس دادند ؛ شش ماه بعد، آنها بهبود حافظه، تاثیر کلامی، مهارت پردازش اطلاعات و سایر عوامل آگاهی را نشان دادند.

ترقی زندگی اجتماعی

هنگامی که شما یاد می گیرید که چگونه یک ساز را بنوازین، می توانید چیزهای زیبا برای لذت بردن دوستداران خود بسازید، که به شما نزدیک تر می شوند ؛ اگر تصمیم به نواختن موسیقی در عموم دارید، شما باید دوستان جدیدی را پیدا کنید. اگر با گروهی از نوازندگان مینوازید، احساس همبستگی در بین نوازندگان به اشتراک گذاشته می شود، که بیش تر از نواختن تنهایی می تواند باشد.هیچ کسی مانند موزیسین ها روابط خوبی با یکدیگر ایجاد نمی کنند، و ضمانت و دوستی که ایجاد میشود، بسیار با ارزش است.

آموزش موسیقی به کودکان، از چه سنی؟

موسیقی برای فرزندانمان واجب است- (قسمت اول)

موسیقی برای فرزندانمان واجب است- (قسمت دوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ