چرا برخی جراحی‌های زیبایی ناموفق است؟

mahdie.mohtashami
آیا شما جز کسانی هستید که جراحی زیبایی انجام داده‌اید؟ آیا می‌دانید چرا برخی از جراحی‌های زیبایی ناموفق هستند؟ به راستی علت ناموفق بودن جراحی‌های زیبایی چیست؟

جراحی‌های زیبایی

تب جراحی‌های زیبایی به‌ویژه اعمال زیبایی بینی مدت‌هاست که فراگیر شده و حتی از سن و سال هم پا را فراتر گذاشته و در هر رده سنی، متقاضیان خاص خود را دارد… افرادی که این روزها زیر تیغ جراحی بینی می‌روند ممکن است تنها به ظاهر نهایی خود توجه داشته باشند و در این میان کمتر کسی است که به حفظ عملکرد و تنفس صحیح بعد از جراحی اهمیت دهد. این درحالیست که متخصصان امر، به جراحی با حفظ عملکرد بینی، یعنی تغییر شکل بینی بدون کاستن یا اضافه کردن غضروف، تاکید دارند.

 متقاضیان این جراحی در چندین گروه جای دارند؛ گروهی که دچار مشکلات ژنتیکی و ناهنجاری‌های مادرزادی هستند، گروه دیگر در تصادفات یا ضرب و شتم دچار ضرب دیدگی یا آسیب شدند و گروه آخر افرادی هستند که میزان رضایتمندی آنها از جراحی بسیار کم است، زیرا بینی آنها دچار ایراد خاصی نبوده و برای تنوع به جراحی روی می‌آورند.

 برخی افراد دچار وسواس فکری و مشکلات روانی هستند، این نوع متقاضیان نباید جزو انتخاب‌های پزشک باشند زیرا با انجام عمل موفق هم، کسب رضایت از این بیماران بسیار دشوار است.

در گذشته جراحی بینی با کم یا اضافه کردن غضروف انجام ‌می‌شد اما جدیدترین و مناسب‌ترین روش جراحی بینی که امروزه انجام می‌شود؛ جراحی بینی با حفظ عملکرد آن (تغییر شکل بینی بدون کاستن یا اضافه کردن) است.

یک جراحی زیبایی موفق 

در یک جراحی موفق، برای به حداقل رساندن آسیب به مخاط و بافت‌های داخلی بینی تلاش می‌شود.
در روش جراحی بسته، بیمار چند ساعت بعد از عمل مرخص می‌شود. معمولا نتیجه عمل در همان یک ماه اول مشخص است ولی فرم بینی حدود یک سال بعد از عمل، مشخص و به حالت طبیعی بازمی‌گردد. هم‌چنین مدت زمان بهبود در کسانی‌که پوست چرب و ضخیم دارند، طولانی‌تر است.

این جراح بینی با بیان اینکه ممکن است پنج تا ۱۰ درصد افرادی که اقدام به عمل می‌کنند، به عمل ترمیمی و تکمیلی نیز نیاز داشته باشند، البته این موضوع به رضایت خود فرد و اشکالات موجود در عمل اول بستگی دارد. همچنین انجام عمل ترمیمی یک سال بعد از جراحی اول امکان‌پذیر است.

 مهارت و شاخص بودن پزشک و تجربه وی از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت جراحی بینی است.

این عضو هیئت مدیرانجمن حلق و بینی در پایان با اشاره به ازدیاد تنوع تخصص‌ها در این زمینه، از متقاضیان اعمال زیبایی بینی خواست به نوع تخصص پزشک توجه کنند و بدانند هر ارزانی بی‌حکمت نیست.


بایدها و نبایدهای جراحی زیبایی گردن


جراحی زیبایی کوچک کردن سینه چه خطراتی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ