بهترین ماسک برای رفع کک و مک چیست؟

اگر به دنبال ماسکی طبیعی برای رفع تضمینی کک و مک صورتتان هستید بهتر است این مطلب را دنبال کنید.

کک و مک پوست و همچنین آکنه های ناشی از جوش ها روی صورت بسیار آزاردهنده هستند و معمولا برای کمتر دیده شدن آن ها از انواع کرم پودر و کانسیلر استفاده می شود. اما راه های بهتری برای برطرف کردن کک و مک ها وجود دارد که بهترین آن استفاده از ماسک های فوق العاده طبیعی است. یکی از بهترین ماسک ها برای رفع کک و مک، ماسک گوجه فرنگی است که در این مطلب در مورد خواص آن و نحوه ی استفاده آن بیشتر توضیح می دهیم.

خواص گوجه برای پوست

همان‌طور که مزه و بوی خوب گوجه دهان هر کسی را آب می اندازد، مولکول‌های فعال موجود در آن نیز می‌تواند از اپیدرم محافظت کرده و از آسیب‌دیدگی سلول‌ها در طول زمان پیشگیری کند و در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشند.

استفاده از بتاکاروتن و لیکوپن در کرم‌های آرایشی که مولکول‌های رنگی موجود در میوه و سبزی مانند گوجه و هویج می باشد، می‌تواند سبب رنگ زیبای پوست پس از استفاده از کرم‌ها شود. در ضمن بتاکاروتن می‌تواند از پوست در برابر آسیب‌های خارجی هم جلوگیری کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند از پیری زودرس پوست پیشگیری کرده و استرس‌های اکسیداتیو را کاهش دهد. گوجه همچنین منبع غنی ویتامین A، C و E است که می‌تواند به پوست درخشش خاصی دهد. در ضمن کاروتن‌های موجود در گوجه از سلول‌های پوستی در مقابل نور آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند و در این زمینه بسیار موثر است.

رفع کک و مک

بسیاری از افراد بر روی پوست صورت خود عارضه ای با عنوان کک و مک دارند که باید جهت کم رنگ کردن آن اقدام نمایند. یکی از بهترین روش ها استفاده از ماسک گوجه فرنگی می باشد. 

به همین منظور یک گوجه فرنگی درشت را به صورت حلقه حلقه برش داده و مستقیماً بر روی پوست صورت بگذارید. برای استفاده از این روش باید صبور بوده و به مدت 30 دقیقه مکث و استراحت نمائید. سپس مواد را از صورت خود برداشته و پوست را با آب سرد و فراوان شستشو دهید. این نوع از ماسک گوجه فرنگی باید روزی 2 بار مورد استفاده قرار گیرد تا تاثیر خود را برای کم رنگ کردن کک و مک نشان دهد.

حذف جوش صورت

افرادی که به آکنه مبتلا می باشند بهتر است از هرگونه دستکاری در آن ناحیه پرهیز نموده و جهت درمان این عارضه به یک متخصص پوست مراجعه نمایند. اما اگر از جوش های سطحی و متداول رنج می برید می توانید از این ماسک گوجه فرنگی استفاده نمائید، روش کار بسیار ساده می باشد. 

یک خیار تازه را آب بگیرید و صورت خود را با آن شستشو دهید. سپس با یک برش گوجه فرنگی تازه قسمت های مختلف صورت را ماساژ دورانی داده و چند دقیقه مکث کنید تا خشک شود. سپس بار دیگر عمل ماساژ صورت را انجام دهید. این روش را می توانید در هر نوبت تا 5 بار تکرار کرده و به مدت 2 الی 3 دقیقه ماساژ را ادامه دهید. در نهایت صورت خود را با آب سرد شستشو داده و از کرم مرطوب کننده پوست استفاده نمائید. 

جوانسازی پوست

یکی از مواردی که صورت ما را پیر و خسته نشان می دهد وجود افتادگی یا چین و چروک هایی در پوست می باشد که در اثر مرور زمان و روش غلط زندگی، زودتر از هنگام به وجود می آیند. از بهترین روش ها برای به تعویق انداختن این روند، استفاده از ماسک گوجه فرنگی می باشد، ماسک گوجه فرنگی می تواند به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک کرده، کلاژن سازی را در لایه های زیرین فعال کرده و پوست را درخشان سازد. همچنین می تواند چین و چروک های پیش از هنگام را از بین برده و خستگی و کدری را از پوست صورت بزداید. 

در ابتدا باید مقداری جعفری تازه را آب گرفته و با یک گوجه رنده شده مخلوط نمائید. سپس می توانید این مایع جوان کننده را بر پوست خود مالیده و 5 دقیقه مکث نمائید. سپس لایه دیگری از این ماسک گوجه فرنگی را بر پوست مالیده و دوباره 5 دقیقه مکث کنید. این عمل را تا 30 دقیقه تکرار نموده و در انتها صورت خود را با آب سرد بشوئید. پس از این ماسک می توانید از کرم زیبایی پوست خود استفاده نمائید.

بهترین ماسک های گیاهی برای جوش صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ