روش هایی برای ترک غذا خوردن پس از شام

atoosamirzavandi
برای ترک عادت غذا خوردن بعد از شام از خرید تنقلات دوری کنید.

عده ای با این که وعده ی شام خود را کامل صرف می کنند اما باز هم تا قبل از رفتن به رخت خواب خوراکی های زیادی صرف می کنند. که این مورد خود باعث اضافه وزن و اخلال در هضم غذا و خواب می گردد. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای ترک غذا خوردن پس از شام پرداخته ایم.

 

تنقلات وسوسه انگیز نخرید

اگر شما نمی خواهید اراده خود را تست کنید، بهتر است که تنقلات مورد علاقه خود را نخرید. زیرا ممکن است آخر شب، اراده خود را از دست بدهید و به سراغ آنها بروید.
اگر آنها در حال حاضر در یخچال هستند و شما را با ظاهر خوشمزه خود آشفته می کنند، می توانید آنها را در یک کیسه غیر شفاف قرار دهید (همچنین می توانید با نوار چسب آنها را ببندید و در قفسه های انتهایی یخچال قرار دهید). با این کار به کاهش وزن خود کمک زیرکانه ای خواهید کرد.

 

از کالری های بی ارزش دوری کنید

غذاهایی که دارای  کربوهیدرات های ساده هستند مثل مواد غذایی سرخ شده، فست فود ها، نوشابه های شیرین، کیک، سس های چرب و الکل، مطمئنا شما را برای یک میان وعده به سمت یخچال می برند. پس اگر تصمیم به کاهش وزن دارید و یا میخواهید از اشتهای کاذب خود دوری کنید بهتر است این مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

 

مصرف نمک را صفر کنید

نمک و سایر ادویه ها احساس گرسنگی را تشدید می کنند. برای بهتر کردن طعم و مزه طبیعی غذا و کمک به کاهش وزن خود، می توانید پیاز، سیر و گیاهان دیگر را به جای نمک جایگزین کنید.

 

کلم بروکلی اضافه کنید

افزودن کلم بروکلی به هر سالادی باعث می شود که شما برای مدت طولانی احساس سیری کنید و تاثیر مناسبی روی روند کاهش وزن خواهد داشت.

 

قبل از صرف وعده غذایی اصلی ، قدری سالاد و سبزیجات میل نمایید

 یکی از مشکلات اساسی افراد چاق حجم بالای وعده های غذایی است لذا توصیه آنست که با مصرف قدری سالاد و سبزیجات قبل از غذا تلاش کنید که زودتر سیر  شوید و کمتر غذا بخورید.

 
غذای مصرفی خود را یادداشت نمایید

شما می بایست حساب غذاهایی که در طی روزمی خورید را داشته باشید ، چرا که کم نیستند افراد چاقی که فکر می کنند غذای زیادی مصرف نمی کنند ولی وقتی برای مدتی میزان غذای خود را در طی روز یادداشت می نمایند پی می برند که چه حجمی از غذا را بدون توجه دریافت کرده اند. نوشتن غذاهای مصرفی موجب می شود که حواستان جمع باشد که در بقیه روز و یا روزهای بعد چقدر غذا می خورید و به نوعی از پرخوری جلوگیری می نماید.

 

مسواک بزنید

وقتی دندان هایمان را در شب مسواک می زنیم، مغز یک سیگنال ارسال می کند: “برای امروز غذا کافی است!” علاوه بر این، طعم نعناع و منتول، جذابیت خوردن میان وعده را کمتر می کند و به راحتی موجب کاهش وزن می شود.

 

خوردن هیجانی را فراموش کنید

بطور مثال شما روز کاری بدی داشته اید، هنگامیکه به خانه می رسید در یخچال را باز کرده و هر چه می بینید می خورید. مطالعات انجام شده نشان می دهند که احساسات، چه مثبت و چه منفی باعث می شوند افراد زیادتر از آنچه باید می خورند.
پس از یک روز استرس آور کاری، بجای باز کردن در یخچال، هر فعالیتی که شما را دور از آشپزخانه نگه می دارد انجام دهید. فعالیتهایی مانند پیاده روی یا تماس گرفتن با یکی از دوستان نزدیک.

 

از تند غذا خوردن دست بکشید

هنگامی که غذا با سرعت خورده شود، مغز فرصت کافی برای ارتباط با شکم را نخواهد داشت. به عبارتی دیگر مغز پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پس از شروع به غذا خوردن، سیگنالی مبنی بر سیر شدن را به معده مخابره می کند. پس هنگامیکه وعده غذایی در ۱۰ دقیقه خورده شود شما احساس می کنید که هنوز گرسنه اید و بیشتر از حد معمول غذا میل می کنید. در یک مطالعه بر روی ۳۲۰۰ مرد و زن، پژوهشگران ژاپنی دریافتند تند خوردن غذا با اضافه وزن رابطه مستقیمی دارد.


برای آرام خوردن غذا، محتویات بشقاب خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید و هر قسمت را با آرامش بخورید. خوب جویدن را فراموش نکنید. همچنین نوشیدن آب بین غذا، به کم کردن سرعت خوردن و زودتر سیر شدن کمک بسیاری می کند.

 

کمربند خود را شل نکنید

 شل کرد باعث می شود که عضلات شکم شل شود و شکم بزرگ شود.بنابراین، اگر کمر را شل نکنید باعث می شود به اندازه غذا بخورید علاوه بر این، شام باید سبک ومغذی شود تا براحتی هضم شود

کاهش وزن به روش اسلیو چیست؟

رایج ترین نکاتی که نباید بعد از غذا خوردن انجام دهید

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ