کاربردی‌ترین ورزش برای درمان یبوست

mahdie.mohtashami
یبوست خود را با ورزش درمان کنید. ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ورزش‌های لازم برای درمان یوبست را به شما معرفی می‌کنیم.

ورزش یبوست و درمان کردن یبوست به راحتی در خانه

هیچ کس دوست ندارد در مورد آن صحبت کند، اما داشتن یبوست، می تواند واقعا ناراحت کننده باشد ممکن است در شکم خود احساس نفخ ، باد و یا پربودن بیش از حد کنید و هنگامی که دستشویی میروید ، احساس میکنید هیچوقت قادر به تخلیه ی کامل روده ی خود نیستید.

از نظر پزشکی، یبوست به عنوان عبور کمتر از سه مدفوع در هفته، داشتن مدفوع سخت، دشواری در حرکات روده، و یا احساس اینکه شما به طور کامل قادر به تخلیه ی روده ی خودنیستید، دسته بندی می شود در این مواقع، اغلب ما فکر میکنیم که تنها با دارو میتوانیم این مشکل را حل کنیم ، اما اکثر این داروها فقط تاثیر زودگذری برای درمان یبوست خواهند داشت .

تنها درصورتی که شما مشکل خود را از پایه و اساس حل کنید ، میتوانید برای همیشه از این رنج خلاص شوید ، درغیر اینصورت ، این مشکل به قوت خود باقی خواهد ماند.
نحوه های خلاص شدن از یبوست و هم چنین رژیم های غذایی سالم، برای بهبود پروسه ی هضم در بدن برای شما گفتیم ، رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات با میزان فیبر بالا و اطمینان از مصرف آب، به اندازه کافی، دو عامل مهم برای جلوگیری از یبوست است اما آیا می دانستید، که تمرینات و ورزش هایی برای کاهش و تسریع در عمل تخلیه ی روده در یبوست وجود دارد ؟ در ادامه با این حرکات ورزشی عالی برای درمان قطعی یبوست آشنا خواهید شد.

حرکات یوگا برای درمان یبوست

در حالی که هر نوع ورزش باداشتن حرکات و جابجایی های برای درمان یبوست مفید است ، یوگا به عنوان یکی از بهترین ورزش ها برای درمان یبوست به نظر می رسد یوگا علاوه بر عالی بودن برای افزایش انعطاف پذیری، سلامت درگردش خون و جلوگیری از تنش عضلانی ، یک راه عالی برای حفظ حرکت دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست است ، یوگا با دو روش متفاوت، یبوست را از بین می برد اول، به شما کمک می کند تا استرس را کاهش دهید ؛ این مهم است ،زیرا استرس عامل مهمی برای یبوست است و اگر به این موضوع توجه نکنید ، ممکن است نتوانید به درمان مناسبی دست پیدا کنید .

شما ممکن است درباره ی عکس العمل های روانی در مقابل تهدید شنیده باشید این یک واکنش فیزیولوژیکی است که برای محافظت از ما در شرایط خطرناک طراحی شده است هنگامی که شما حمله و یا هر گونه تهدید برای بقا خود را تشخیص میدهید ، سیستم عصبی سمپاتیک شما فعال میشود ، که شما را آماده برای مبارزه و یا فرار از خطر میکند. این گونه عکس العمل ها از ابتدای خلقت بشر ، در انسان برای حفظ بقا وجود داشته است امروزه ، با توجه به اینکه دیگر با حیوانات وحشی مانند ببر ها سروکار نداریم ، این گونه عکس العمل ها در مسائل دیگری بروز میکند . همچنین این عکس العمل ها مجموعه ای از ترشحات هورمون را ایجاد می کند که بدن شما را از راه های مختلفی، از جمله کاهش پرستالیس (حرکت) روده ها، تحت تاثیر قرار می دهد .

روده خود را به عنوان یک بزرگراه درنظربگیرید برای کارهایی که باید انجام شود، جاده باید روشن باشد، تا ماشینها بتوانند حرکت کنند. هنگامی که استرس مزمن دارید، همه چیز کم می شود و در نهایت ترافیک ایجاد میشود تا زمانی که هیچ چیز قادر به حرکت در آن نیست.

دوم، بسیاری از انواع یوگا با افزایش جریان خون، ماساژ دستگاه گوارش و فشار آوردن بر سیستم گوارش کار میکنند ، به طوری که بدن شما قادر به ایجاد حرکات روده ای سالم و جلوگیری از ایجاد یبوست خواهد بود حرکات چرخشی در یوگا و همین طور حرکات کششی، به کاهش میزان یبوست و سم زدایی در بدن کمک میکند با داشتن تمرین های روزانه و مستمر یوگا، در برنامه ی روزانه ی خود میتوانید برای همیشه از دست نفخ و یبوست خلاص شوید .


اگر یبوست دارید بخوانید+معجون خانگی درمان یبوست

4 داروی گیاهی مفید برای درمان یبوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ