فواید عطر و بوی قهوه

toranj
عطر و بوی قهوه به طرز فوق العاده ای روی مهارت های شما تاثیر مثبت می گذارد.

به گزارش الودکتر: عطر و بوی قهوه را دست کم نگیرید حتی اگر طعم قهوه را دوست ندارید و نمی نوشید حتما از بوی بی نظیر آن در اتاق کار خود استفاده کنید که باعث افزایش برخی مهارت ها در شما می شود که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

قهوه

به گفته محققان، قهوه علاوه بر تقویت سلامت جسمی، به عملکرد بهتر افراد در مهارت های تحلیلی هم کمک می کند.
تیم تحقیق در این مطالعه، یک تست ۱۰ سوالی را از حدود ۱۰۰ دانشجو بعمل آورد. این دانشجویان به دو گروه تقسیم شدند؛ گروه اول تست شان را با وجود عطر قهوه در فضا انجام دادند، و گروه کنترل همین تست را در اتاقی بدون هیچ گونه عطر و بویی انجام دادند.

محققان دریافتند گروه استشمام کننده بوی قهوه در زمان انجام آزمون، نمرات شان به مراتب بالاتر بود.

تیم تحقیق همچنین در یک نظرسنجی دیگر در بین بیش از ۲۰۰ شرکت کننده جدید از آنها در مورد عطر و بوهای گوناگون و تاثیرات آن بر عملکرد انسانی سوال کرد.

شرکت کنندگان عنوان کرده بودند که با وجود عطر قهوه، در مقایسه با عطر گل یا عدم وجود هر عطر دیگری، حس انرژی و هوشیاری بیشتری دارند. همچنین بو و عطر قهوه موجب افزایش عملکرد آنها در مهارت های فکری و روانی می شود.

نتایج نشان می دهد بوی قهوه موجب افزایش سطح هوشیاری و انرژی زایی بیشتر می شود.

 
مصرف قهوه موجب کاهش ریسک بیماری قلبی، دیابت و زوال عقل شده و به طولانی تر شدن عمر هم کمک می کند.

اگر مستعد ابتلا به اضطراب هستید

اگر احساس اضطراب می کنید، نوشیدن چندین فنجان قهوه می تواند تا حدی مسبب آن باشد. علی میلر، RD، متخصص تغذیه و نویسنده Naturally Nourished می گوید کافئین، یک اثر محرک روی سیستم عصبی دارد و باعث ترشح هورمون استرس(کورتیزول) شده، پاسخ جنگ یا گریز ما را تحریک می کند و ثابت شده که باعث تشدید اضطراب و مشکلات خواب می گردد (بخصوص در افراد مبتلا به اختلالات وحشت یا اضطراب اجتماعی).

برای کاهش اثر کافئین، به یک یا دو فنجان 220 سی سی قهوه در روز بسنده کنید یا مخلوطی که نصف آن قهوه بدون کافئین و نصف دیگرش قهوه کافئین دار است، بنوشید. و از حدود 6 ساعت قبل از خواب، قهوه ننوشید.
هنگامیکه شدیداً دچار کمبود خواب هستید

شاید قهوه، یک راه حل طبیعی برای یک شب کم خوابی یا بی خوابی، بنظر برسد (و می تواند اینطور هم باشد) اما فقط تا حدی. یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر برای 3 شب متوالی کمتر از 5 ساعت خوابیده باشید، دیگر کافئین در بهبود هوشیاری شما موثر نخواهد بود. دلیل:خواب بسیار کم باعث چنان کاهش شدیدی در عملکرد شناختی می شود که هیچ مقدار کافئینی نمی تواند بر آن غلبه کند.
 
اگر نمی توانید 7 ساعت در شب بخوابید، قهوه را بطور کامل کنار بگذارید و در هنگامیکه سطح انرژی تان پایین می آید، یک چرت 20 دقیقه ای بزنید که تحقیقات نشان می دهد بهتر از قهوه می تواند به شما کمک کند بر علائم محرومیت از خواب غلبه کرده و هوشیاری تان را بهبود ببخشید.

آیا قهوه برای مبتلایان به دیابت ضرر دارد؟
خوردن کدام نوع قهوه برای معده بی زحمت و بدون درد است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ