این نکته درباره کلم را می دانستید؟!

parya
اگر اطلاعات کافی درباره کلم ندارید و صرفا طبق عادت آن را استفاده می کنید حتما این مقاله را بخوانید.

کلم را اکثر ما در برنامه غذایی خود داریم و بیشتر در سالاد از آن استفاده می کنیم. اما ممکن است این خوراکی خوشمزه را طبق عادت استفاده کنیم و از خاصیت آن خبردار نشویم. اینجاست که سوال می شود این نکته درباره کلم را می دانستید؟! پاسخ این سوال را می توانید در اینجا بخوانید.

نکته مهم درباره کلم

کلم می‌تواند به کاهش درد و بهبود پوکی استخوان کمک کندمصرف انواع کلم از جمله کلم قمری باعث تشدید بیماری‌های مربوط به تیروئید می‌شود. از این رو اگر شما در کنار پوکی استخوان به کم‌کاری یا پرکاری تیروئید هم مبتلا باشید، نمی‌توانید بدون توجه به این موضوع، انواع کلم را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

خواص کلم سفید (طبیعت و خواص درمانی)

طبع کلم سفید گرم است. تعدادی از مهمترین خواص درمانی کلم سفید برای سلامتی عبارت است از:

مصرف کلم سفید خاصیت آرامبخش دارد و به تسکین سردردهای مزمن کمک میکند. همچنین برای تسکین سردرد علاوه بر خوردن آن میتوانید، آب کلم را بگیرید، دستمالی را با آن خیس کرده و بر پیشانی ببندید. به دلیل وجود پتاسیم موجود در برگ کلم سفید عروق خونی باز و باعث بهبود گردش خون و در نتیجه تسکین سردرد میشود.
مصرف کلم سفید برای زنان بسیار مفید است و خطر ابتلا به سرطان سینه را به نحو چشمگیری کاهش میدهد.
از دیگر خواص کلم سفید کمک به پیشگیری و درمان کم خونی است. به این منظور هر روز یک لیوان آب کلم بنوشید و این کار را تا سه هفته ادامه دهید.
کلم سفید حاوی ماده ای به نام لوکوزینولات است که این ماده توانایی سم‌زدایی کبد را افزایش میدهد بنابراین مصرف کلم سفید برای سلامت کبد بسیار مفید است.
کنترل و تنظیم ضربان قلب و فشار خون یکی دیگر از خواص کلم سفید است.
سلنیوم و ویتامین ث موجود در کلم سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند.
کلم سفید سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و از این رو مصرف آن بدن را در برابر ابتلا به سرطان پستان، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات محافظت می کند.
از فواید خوردن کلم در رژیم غذایی روزانه کمک به کاهش کلسترول بد خون است.
کلم سفید همانند دیگر اعضای این خانواده نظیر کلم قرمز، کلم قمری و …سرشار از ویتامینکا است که به افزایش عملکرد ذهنی و تمرکز کمک می کند و از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.
وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین کا در کلم سفید، به پیشگیری از ایجاد التهاب مزمن که منجر به برخی بیماری‌ها مانند آرتروز، دردهای مزمن و بیماری‌های خاص روده می‌شود، کمک موثری می‌کند.
آب کلم به دلیل سولوفور فراوان برای از بین بردن عفونت بسیار مفید است.
کلم سفید دارای کالری بسیار کمی است، از اینرو مصرف آن برای کاهش وزن و لاغری موثر است، همچنین باعث احساس سیری و کاهش پرخوری که علت اصلی چاقی است، میشود.
مصرف کلم سفید به دلیل وجود فیبر فراوان، انواع مواد معدنی ویتامینها یکی از بهترین سبزی‌ها در دوران بارداری است به شرط آنکه مادر باردار دچار مشکل تیروئید نباشد.

 خواص اعجاب انگیز کلم +نحوه استفاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ