درمان سریع دندان درد

faateme1366
دندان درد واقعا کلافه کننده و غیرقابل تحمل است، هرکسی که دندان درد داشته می تواند به این موضوع اذعان کند. اگر می خواهید دندان درد را سریع تسکین دهید این مطلب را بخوانید.

 

دندان درد چرا ایجاد می شود؟

به گزارش سایت الودکتر، دندان از ۴ لایه با نام‌های مینای دندان، عاج، سمان (ساروج) و پالپ (مغز دندان)تشکیل شده است. پوسیدگی دندان نتیجه وجود باکتری‌هایی است که در دهان حضور دارند و به قند و شکر مصرفی واکنش نشان می‌دهند. زمانی که باکتری‌های موجود در دهان، شکر یا قند مصرفی را می‌شکنند، پلاک‌های چسبنده‌ای بر روی دندان تشکیل می‌شود که پر از اسید است. اگر این موارد دست نخورده باقی بماند، پلاک‌ها می‌توانند باعث تشکیل تارتار شوند که به راحتی قابل شستشو نیست. این اسیدها باعث خورده شدن عاج دندان می‌شوند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشود قادرند مغز دندان را نیز از بین ببرند. اینکار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پالپ یا همان مغز دندان دچار عفونت ‌شود. قبل از اینکه بخواهید از درمان‌های خانگی زیر استفاده کنید بهتر است از یک دندانپزشک کمک بگیرید تا دلیل دندان درد مشخص شود. دلایل عمومی دندان درد به شرح زیر است:

حفره (سوراخ) دندانی یا پوسیدگی دندان

حساسیت دمایی – غذا ها و یا مایعات سرد و گرم

هوای سرد و گرم

دندان قروچه

ارتودنسی

آبسه دندان

دندان عقل

بارداری

پس از روکش کردن دندان، یک دندان بعضی وقت ها حساس می شود.

ورم و التهاب لثه

بیماری هایی لثه و انساج اطراف دندان

مشکلات لثه- پوسیدگی ریشه ی دندان

شکستگی دندان

فرسایش اسیدی

روکش و یا قسمت های پر شده ای از دندان که آسیب دیده و یا شکسته شده اند.

پوسیدگی ریشه ی دندان

بی حسی سنتی دندان درد

میخک یک درمان سنتی برای بی حس کردن اعصاب است، ترکیب شیمیایی اولیه میخک اوژنول است که نوعی بی حس کننده ی طبیعی محسوب می شود. اما روغن میخک نیاز به استفاده با دقت دارد. در صورتی که شما روغن را بر روی بافت لثه ی حساس و یا زبان ریخته شود، ریختن روغن میخک بر روی ناحیه ی دردناک طبیعتا باعث وخیم تر شدن درد می شود. روش استفاده از این روغن بدین شکل است که دو قره از این روغن را بر روی پنبه ای بریزید و پنبه را در جهت مخالف دندان قرار داده تا زمانی که درد شما کاهش یابد. در صورت لزوم و کاهش نیافتن درد از پودر میخک استفاده کنید و یا یک گل میخک را بر روی دندان گزاشته و کمی آن را بجوید تا روغن آن خارج شود، بعد از نیم ساعت دندان درد شما کاهش یابد.

 

دندان درد را خاموش کنید

برای از بین بردن باکتری و احساس درد، آب اکسیژنه را قرقره کنید. آب اکسیژنه مسکنی موقتی است که در صورت داشتن تب و طعمی ناخوشایند در دهان (که هردو علائم عفونت هستند)، برای شما مناسب است، تا زمانی که شما به دندانپزشک مراجعه کنید. توجه کنید که هیدروژن پراکسید تنها برای قرقره و شست و شوی دهان شما مناسب بوده و از خوردن آن خودداری کنید. پس از قرقره ی آن چند بار دهانتان را با آب بشویید.

 

تسکین فوری دندان درد

یک قطعه کوچک یخ را درون یک پلاستیک انداخته و با یک پارچه نازک آن را پوشش دهید. حال بر روی دندانی که درد می کند به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده تا اعصاب ناحیه ی دردناک را بی حس کند.به گفته ی برخی از متخصصین طب سنتی ماساژ دست با یخ با ارسال سیگنال سردی به مغز شما باعث ایجاد اختلالاتی در سیگنال ارسالی از دندان به مغز می شود.

 

درمان دندان درد که باور نمی کنید

استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد. یک حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و بطور مستقیم روی دندان دردناک قرار دهید تا درد را بهبود بخشد. اگر با خوردن سیر مشکلی ندارید، می توانید یک یا دو حبه سیر خام را بجوید تا دردتان را ساکت کند. این درمان طبیعی را به مدت چند روز تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

خمیردندان زغالی، ماسک زغال، بستنی زغالی؛ خوب یا بد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ