سوزش سر دل را با طب سنتی درمان کنید

sahar.d
برای درمان سوزش سر دل در این مطلب بهترین توصیه های طب سنتی را بیان خواهیم کرد.

سوزش سر دل یا معده معمولا به خاطر رفلاکس یا برگشت اسید از معده به مری رخ می‌دهد. این سوزش معمولا با احساس سوزنی شدن در پشت جناق سینه همراه است. بسیاری از بزرگسالان این حس را در طول زندگیشان تجربه کرده اند. رفلاکس معده که سبب سوزش سر دل می شود گاهی به دلیل بازگشت اسید و گاهی به دلیل کمبود اسید در معده رخ می دهد. در ادامه این مطلب روش های درمان سوزش سر دل به کمک طب سنتی را برای شما بیان می کنیم.

سرکه سیب برای درمان سوزش معده

یک یا دو قاشق چای خوری از سرکه سیب فیلتر نشده را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید . سپس عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید.این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز استفاده کنید. بهتر است آن را قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

درمان سوزش سر دل با جوش شیرین

یک دوم قاشق چایخوری از جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید .به خوبی هم بزنید تا کاملاً حل شود .سپس مقداری عسل یا لیمو را برای طعم دهی ،به آن بیافزایید و فورا بنوشید.این نوشیدنی را دو یا سه بار در طول روز (یک یا دو ساعت بعد از هر وعده غذایی بنوشید).

نکته:با شکم پر ،از جوش شیرین استفاده نکنید. و هم چنین از این نوشیدنی نیز بیش از یک هفته مصرف نکنید.

درمان سوزش معده با پروبیوتیک ها

با خوردن ماست ،شیر، محصولات سویا، شکلات تلخ، سوپ ماست ،چای کامبوچا مصرف پروبیوتیک ها را افزایش دهید ، پروبیوتیک ها به عنوان مکمل های غذایی نیز در دسترس هستند ،که شما می توانید بعد از مشاوره با پزشک خود ،از آنها استفاده کنید.

آب ترشی برای رفع سوزش سر دل

مشکل اسید معده دارید، بعد از خوردن غذا چند جرعه یا قاشق چایخوری آب ترشی بنوشید. همچنین می توانید همرا با آب ترشی، خود ترشی را نیز بخورید. فراموش نکنید گاهی رفلاکس معده به دلیل کمبود اسید معده رخ می دهد.

زنجبیل برای درمان سوزش معده

یک قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل را در یک فنجان آبجوش مخلوط کنید. سپس به مدت 10 دقیقه روی آن را بپوشانید و بعد عسل را به آرامی به آن اضافه کنید. این دمنوش را 2 تا 3 بار در طول روز ،به مدت یک هفته بنوشید ؛ همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری از آب زنجبیل را با کمی عسل قبل از هر وعده غذایی ،مخلوط کنید و دو بار در هفته بنوشید. حتی می توانید تکه ای از ریشه زنجبیل تازه را بجوید.

درمان سوزش معده با بابونه

یک تا دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک شده را به یک فنجان آب داغ بیافزایید .روی آن را درپوش بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه بماند و بعد ، مقداری عسل به آن بیافزایید .این دمنوش را سه یا چهار بار در طول روز استفاده کنید.بابونه نیز به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است که می توانید پس از مشاوره با پزشک خود آن را تهیه کنید. این گیاه را نجوشانید، زیرا ترکیبات فعال آن را تخریب و از بین می برید.

رفع سوزش معده با آب آلوئه ورا

قبل از هر وعده غذایی ،یک دوم فنجان آب آلوئه ورا بنوشید.

نکته:اگر ناراحتی معده دارید، آب آلوئه ورا را استفاده نکنید.

جویدن آدامس برای درمان سوزش معده

بعد از هر وعده غذایی تکه ای آدامس بدون شکر به مدت 30 دقیقه بجوید تا به هضم غذا کمک کنید. و اسیدیته را از معده و قفسه سینه دفع کنید.

نکته:از آدامس های شکری و طعم نعنا اجتناب کنید.

موز برای درمان رفلاکس معده

خوردن یک عدد موز رسیده برای تسکین فوری اسیدیته بد موثر است.حتی می توانید اسموتی موز را با شیر سرد یا ماست تهیه کنید. علاوه بر موز،می توانید از سیب، پاپایا و هندوانه نیز کمک بگیرید که برای درمان رفلکس اسید موثر هستند.

8 ترفند پیشگیری از سوزش شبانه سر دل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ