روغنی طبیعی برای درمان شوره سر!

toranj
برای از بین بردن شوره سر از روغن های طبیعی استفاده کنید.

به گزارش الودکتر: برای از بین بردن خارش و شوره سر بهتر است از روغن های طبیعی مخصوص مو استفاده کنید که در ادامه ان را معرفی می کنیم.

چگونه می توان از شوره سر خلاص شد

شوره سر اختلالی است که اگر درمان نشود ریزش شدید مو و ایجاد ظاهری بد را به دنبال خواهد داشتدانه های سفید شوره موی سر زمانی که بر روی لباس ظاهر می شوند بسیار نا خوشایند و بد شکل به نظر می رسند و حس بدی را منتقل می کنند که افراد حاظرند هر راهی را برای خلاصی از آن امتحان کنند.

علل شوره سر

    پوست سر خشک
    مشکلات عاطفی
    آلرژی از محصولات مراقبت از مو
    پوست چرب و یا تحریک شده
    تمیز کردن سر
    استرس
    رژیم غذایی نامتعادل
    هورمون ها
    کمبود ویتامین ها
    تعویض مداوم و زودهنگام محصولات مراقبت از مو
    مالاسزیا، یک نوع قارچ
    تغییر آب و هوایی، به خصوص در زمستان
    استفاده زیاد از ژل مو یا اسپری مو یا سایر محصولات

در ادامه باید بگوییم که طب سنتی از مصرف روغن های طبیعی برای شوره سر نیز می گوید و تاکسید بسیار بر روغن آرگان دارد.

خلاصه ایی از فواید روغن آرگان برای مو:

– افزایش رشد مو
– نرم کننده قوی مو
– تقویت ریشه مو
– ضد ریزش مو
– درمان شوره و پوست سر خشک
– درمان موهای شکننده
– آنتی اکسیدان مو
– مغذی مو

از بین بردن شوره سر و خشکی پوست سر

روغن آرگان یک مرطوب کننده عالی است و می تواند برای مبارزه با هر دو مشکل شوره سر و خشکی پوست سر استفاده شود، زیرا از ویتامینE و آنتی اکسیدان های زیادی برخوردار است. همچنین اعتقاد بر این است که اسید چرب ضروری در این روغن باعث کاهش التهاب پوست و جلوگیری از خشکی آن می شود.

بسیاری از افراد از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر خود رنج میبرند، زیرا آنها برای نظافت خود از شامپویی استفاده میکنند که  مواد شیمیایی درون آن با گرفتن چربی پوست آنرا خشک میکند درحالی که پوست برای سلامت خود به رطوبت نیاز دارد . اگراستفاده از این نوع شوینده ها بیش از حد طول بکشد، فرد مبتلا به شوره سر میشود. و اگر شما مبتلا به شوره سر هستید  و برای برطرف کردن آن از شامپو شوره سر به عنوان درمان دارویی استفاده میکنید ، بدن شما نه تنها دوز سنگینی از مواد شیمیایی را دریافت می کند، بلکه عملا پوست و مو خود را خشک می کنید و در دراز مدت به مشکل می افزاید.
در عوض، با استفاده از گرم کردن 5 یا 6 قطره روغن آرگان بین کف دست خود، آن را بر روی پوست خود بمالید تا خشکی را کاهش داده و مو را تغذیه کند. روغن گرم را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید، سپس روی سر خود کلاه بگذارید و اجازه دهید برای اینکه خیس به خورد مو و پوست سر شما برود حداقل برای چند ساعت و در حالت ایده آل، یک شب روی سرتان بماند.  دوبار درهفته ماساژ دادن پوست و موی شما با روغن آرگان به از بین رفتن شوره و خشکی پوست سر شما کمک خواهد کرد .

با این راهکار خانگی از شر پوسته سر و شوره راحت شوید

درمان سه سوته شوره سر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ