این گیاه را بخورید و راحت بخوابید

atoosamirzavandi
بی خوابی بر عملکرد مغز و جسم در طول روز اثر می گذارد به طوری که کسانی که دارای بی خوابی شبانه هستند در طول روز عملکرد کند تری دارند.

خوابیدن مانند هر عمل دیگری برای بدن ضروری است. بی خوابی می تواند بر بدن اثرات مخربی بگذارد. طب سنتی گیاهانی را معرفی می کند که درمانی برای بی خوابی هستند. در این مقاله به معرفی گیاهانی برای راحت خوابیدن می پردازیم.

بابونه
برای رفع مشکلات  بی خوابی می توان از چای بابونه استفاده کرد که عارضه ای ندارد. این گیاه برای خانم های بادار و مادران شیرده که به این مشکل مبتلا هستند نیز مناسب است. این گیاه مناسب افراد سوداوی و صفراوی مزاج می تواند باشد. 5 گرم از گیاه را باید در یک لیوان آب جوش ریخت و به مدت 15 دقیقه دم کرد، سپس آن را صاف کرد و نوشید. مصرف چای بابونه برای همه گروه های سنی می تواند مفید باشد.

گل گاوزبان
گل گاوزبان آرام بخش است و می تواند به درمان بی خوابی به ویژه در افرادی که صفراوی مزاج هستند، کمک کند افرادی که فشار خون آن ها بالاست نباید از گل گاوزبان استفاده کنند چون مصرف این گیاه فشار خون را بالا می برد.

گل گاوزبان باید حتما با لیمو عمانی مصرف شود چون گل گاوزبان گرم و مرطوب است و باید با استفاده از لیمو عمانی از خاصیت گرم بودن آن کم کرد. 15 گرم از این گیاه را به همراه یک لیمو عمانی سوراخ شده باید در یک قوری استیل به همراه آب ریخت تا بجوشد و سپس به مدت 20 دقیقه دم بکشد.

گل بنفشه
گل بنفشه خواص بسیار زیاید دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها می توان از آن کمک گرفت. برای مشکل بی خوابی هم می توان از گل بنفشه استفاده کرد. برای این منظور باید جوشانده این گل را درست کرد و آن را به صورت و شقیقه مالید.

این گیاه برای افراد صفراوی مزاج مناسب است. علاوه بر جوشانده این گیاه می توان از روغن گل بنفشه که در عطاری ها موجود است هم استفاده کرد و روغن را روی سر و صورت مالید و به آرامی ماساژ داد.

تخم کدو حلوایی
کدو حلوایی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و بسیاری از افراد در غذاها از آن استفاده نمی کنند. یکی دیگر از داروهایی که برای درمان بی خوابی می توان از آن کمک گرفت، تخم کدو حلوایی است. تخم کدو حلوایی برای افرادی که صفراوی مزاج هستند و بی خوابی های شبانه دارند، مفید است. برای استفاده از تخم کدو حلوایی باید آن را کوبید و توی توری ریخت، سپس توری را داخل آب در حال جوش گذاشت و بعد از گذشت چند دقیقه آن را بیرون آورد. بعد از آن باید توری را فشرد تا شیره تخم کدو حلوایی بیرون بیاید، شیره تخم کدو حلوایی را باید داخل شیر و عسل ریخت و نوشید.

بهار نارنج
خیلی افراد با خاصیت آرام بخش و خواب آور بهار نارنج آشنایی دارند و از آن برای رفع مشکل بی خوابی استفاده می کنند. بهار نارنج را می توان به شکل دم نوش، شربت یا عرق استفاده کرد.

بهار نارنج گیاهی است که می تواند برای افرادی که به مشکل بی خوابی و افسردگی به صورت هم زمان مبتلا هستند، مناسب باشد. درواقع این گیاه بیشتر مناسب سوداوی مزاج هاست. برای درست کردن دم نوش بهار نارنج، کافی است 15 گرم از آن را داخل قوری ریخت و 10 تا 30 دقیقه دم کرد و پس از صاف کردن نوشید.

استوخودوس
استوخودوس یا استوقدوس در لیست گیاهانی که به خواب کمک می‌کنند، معروف‌ترین و احتمالاً پرمصرف‌ترین‌شان است. همان رایحه استوقدوس کافی است تا خستگی یک روز کاری را از تنتان دور کند.

آزمایشات بالینی نشان داده‌اند که استوقدوس اضطراب و بیخوابی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود. در پژوهش‌های انجام شده معلوم شد این گیاه، مرحله خواب موج آرام را طولانی‌تر می‌کند؛ نوعی خواب عمیق که برای سرحال و باانرژی بیدار شدن ضروری است.

دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو به کاهش فشار عصبی، استرس و اضطراب کمک می کند و این بدین معناست که نوشیدن یک فنجان از به لیمو قبل خواب، می تواند راه خوبی برای سد کردن افکار مزاحم باشد.

همان طور که از اسمش پیداست، این دمنوش عطر و طعم مرکباتی دارد. این دمنوش اغلب با ترکیب نعناع تهیه می شود که آن را به یک نوشیدنی نشاط آور تبدیل می کند که مجاری تنفسی را پاکسازی می کند و در نتیجه به خواب بهتر کمک می کند.  

اگر بی خوابی دارید این غذا ها را مصرف می کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ