اتفاق عجیب که تخم مرغ برایمان رقم می زند!

parya
شاید در نگاه اول تخم مرغ جز مواد غذایی کم ارزش به نظر برسد ولی این ماده ی غذایی می تواند برای بدن معجزه کند. در این مقاله اتفاق عجیب که تخم مرغ برایمان رقم می زند را بخوانید.

تخم مرغ از اقلام مورد نیاز در هرخانه ای است که کمتر خانه و آشپزخانه ای را می شود یافت که در آن تخم مرغ نباشد. اما از تخم مرغ چه می دانید؟ آیا با اتفاق عجیب که تخم مرغ برایمان رقم می زند آشنا هستید؟ اگر پاسختان منفی است با ما همراه شوید و ببینید که تخم مرغ چه فوایدی را می تواند برای بدن و سلامتی آن داشته باشد.

اتفاق عجیب که تخم مرغ برایمان رقم می زند!

وزارت بهداشت اعلام کرد: تخم مرغ جایگاه ویژه ای در سفره غذایی ایرانیان از سالیان دور داشته است. به علاوه توجه ویژه ای به این ماده در موارد غیرتغذیه ای همچون سفره هفت سین، سفره عقد، شکستن تخم مرغ به عنوان جلوگیری از چشم زخم، طالع بینی، درمان شکستگی های استخوان و… شده است که همه و همه در پیشینه و تاریخچه ایران باستان وجود داشته و در بسیاری از مناطق سنتی ایران به غلط یا صحیح، هنوز جایگاه ویژه خود را حفظ کرده است و داد و ستد این ماده غذایی در برخی از خانوارهای روستایی تنها محل درآمدزایی محسوب می شود.

از سوی دیگر خواص تغذیه ای موجود در تخم مرغ، این ماده غذایی را در هرم غذایی که معرف الگوی مناسب مصرف مواد غذایی در هر کشور است در گروه گوشت، حبوبات و مغزها قرار داده است.

در مصرف مواد غذایی این گروه نیز همچون سایر گروه های غذایی باید تنوع و تعادل در مصرف رعایت شود و از مواد این گروه به شکل جانشینی استفاده گردد.

ارزش غذایی یک عدد تخم مرغ معادل است با 30 گرم انواع گوشت (قرمز، مرغ و ماهی) معادل دو تکه متوسط خورشتی، نصف لیوان حبوبات پخته، یک چهارم لیوان حبوبات خام و یک چهارم لیوان انواع مغزها مانند، بادام، پسته، فندق، گردو است.

لازم به ذکر است که اتفاق عجیب که تخم مرغ برایمان رقم می زند درباره سلامتی بدن است. تخم مرغ باعث کاهش کلسترول خون، کاهش بیماری قلبی، کاهش وزن، بهبود سلامت چشم، بهبود عملکرد مغز، دریافت امگا 3 و کاهش وزن می باشد. از این رو حتما هفته ای دوبار تخم مرغ مصرف کنید.

تخم مرغ با طعم مرگ!

 چگونه تخم مرغ باعث کاهش وزن می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ