این گیاه آپارتمانی زیبا، کشنده است!!

parya
اگر گیاهان آپارتمانی سمی و کشنده را نشناسید می توانید مسبب مرگ خود و اطرافیانتان شوید. در این قسمت از الو دکتر با گیاه آپارتمانی زیبا و کشنده که ممکن است در خانه خود داشته باشید آشنا شوید.

گل و گیاه از ملزومات هر خانه ای می باشد که طراوت و زیبایی را به آن خانه می بخشد. بعضی از گل ها در عین حال که بسیار زیبا و مورد توجه خانم های خانه می باشد می تواند مقدمات مسمومیت و مرگ فرد را نیز فراهم کند. به همین جهت نیاز است اطلاعات خود را درباره گیاهان آپارتمانی زیبا که پرورش می دهید را تکمیل کنید تا بدانید کدام گیاه سمی است و روش برخورد با آن چگونه است. لذا ما دراین مقاله گیاهی را معرفی کرده ایم کهاین گیاه آپارتمانی زیبا، کشنده است!!

گیاهان آپارتمانی زیبا و کشنده

گل فیلودندرون

این گیاه از آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که به طور گسترده استفاده نمی‌شود. اما این گیاه سمی است و می‌تواند باعث مسمومیت انسان و حیوان شود .خوردن این گیاه باعث سوختن و تورم لب شده، زبان و گلو را می‌سوزاند و استفراغ و اسهال را نیز به‌همراه می‌آورد.

گیاه پوتوس

این گیاه از بستگان نزدیک فیلودندرون است. این گیاه با آنکه رشد سریعی دارد و با برگ‌های سبز و زرد ابلق‌اش بسیار زیبا است اما متاسفانه علائم مسمومیت پس از مصرف آن، مشابه گل فیلودندرون است.

گل دیفن‌ باخیا

دیفن‌باخیا ( Dieffenbachia) گیاهی از خانوادهٔ گل‌شیپوریان است. این گیاه در محیط کم نور رشد می‌کند یکی از نام‌های رایج آن در بین مردم نیش حشره‌ات است از آنجا که اگر مقداری از برگ آن را بچشید، حس سوزش ناشی از نیش حشرات را تجربه می‌کنید. از این رو زبان احساس سوزش کرده و شخص مصرف کننده دچار نفخ نیز می‌شود. نفخ حاصل از این گیاه آنقدر هست که باعث جلوگیری از ورود هوا به گلو شود. اگر این گیاه در مقادیر زیادی مصرف شود، می‌تواند برای انسان و حیوانات خانگی مرگبار باشد.

۵ گیاه کشنده را بشناسید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ