گذاشتن سیب زمینی داخل یخچال ممنوع!

atoosamirzavandi
سیب زمینی و طریقه ی نگهداری آن در آشپزخانه امری است مهم. گاهی با رعایت نکردن نکات ریز نگه داری مواد اولیه در آشپزخانه موجب به خطر افتادن سلامت افراد می شویم.

سیب زمینی از جمله مواد غذایی است که مصرف زیادی در آشپزی دارد به همین دلیل در بعضی از خانواده ها به صورت انبوه خریداری می شود. خرید حجم زیادی از سیب زمینی مسئله نگه داری از آن را مشکل می کند. اما این که سیب زمینی را درون یخچال می توان نگه داری کرد یا خیر، بحثی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

 سیب زمینی را در یخچال نگه داری نکنید!

هیچ گاه سیب زمینی را در یخچال یا فریزر نگذارید، زیرا نشاسته سیب زمینی به قند تبدیل شده و این امر باعث شیرین و قهوه ای رنگ شدن آن هنگام پختن و سرخ کردن می شود. بهترین شرایط برای نگهداری سیب زمینی قرار دادن آن در سبد یا پاکت های کاغذی است. نگهداری سیب زمینی در کیسه های پلاستیکی رطوبت را تشدید می کند و باعث افزایش سرعت فساد سیب زمینی می شود. سیب زمینی خارج از یخچال تا سه هفته تازه می ماند.

موادی که نباید در یخچال نگه داری کنید


۱موز

بنا به گفته سازمان کانادایی تولید و بازاریابی، موز یکی از مواد غذایی مفید برای بدن است که باید خارج از یخچال نگهداری شود تا با درجه حرارت اتاق به تدریج برسد.

۲سیب زمینی

اتحادیه سیب زمینی کاران کانادا می گوید که سیب زمینی را باید در جای خنک، خشک و تاریک نگهداری کرد، و در یخچال نشاسته آن خیلی زود به قند تبدیل می شود. آنها می گویند که سیب زمینی را در کیسه پلاستیک نگهداری نکنید، بلکه در یک قوطی مقوایی که بخوبی در جریان هوا باشد بگذارید.

۳پیاز

براساس گفته انجمن پیاز آمریکا، این سبزی در صورت نگهداری در یخچال خراب می شود، و باید آنرا در خارج از یخچال و در معرض جریان هوا نگهداری کنید. اما اگر پوست آنرا می کنید در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید.

۴آواکادو

آواکادو را نیز باید خارج از یخچال نگهداری کنید، زیرا هوای سرد مانع از رسیدن آن می شود.

۵سیر

گذاشتن سیر در یخچال به خرابی و فاسد شدن آن می انجامد. در یخچال ظاهر آنها تغییر نمی کند، اما وقتی می برید متوجه می شوید که فاسد شده اند.

۶نان

نان در یخچال رطوبت خود را از دست می دهد، و جویدن آن مشکل می شود، پس بهتر است که در خارج از یخچال نگهداری شود.

۷قهوه

قهوه دانه و پودر را نیز نمی توانید در یخچال نگهداری کنید. آنها به جای خنک، تاریک و خشک نیاز دارند. اما اگر می خواهید برای مدت طولانی قهوه را نگهداری کنید، در یک کیسه بدون هوا بریزید ودر فریزر بگذارید. در این صورت برای یکماه می توانید ذخیره کنید.

۸گوجه فرنگی

در یخچال مزه گوجه فرنگی خراب می شود، و سرمای یخچال مانع از رسیدن و خوشمزگی آن می شود.

هارولد مک جز، در کتاب آشپزی خود توصیه می کند گوجه فرنگی را در یک سبد در آشپزخانه نگهداری کنید.

۹عسل

عسل در یک ظرف در بسته برای همیشه تازه می ماند، به همین دلیل نگهداری آن در یخچال کار بیهوده ای است.

بعلاوه نگهداری آن در یخچال باعث شکرک زدن آن می شود که خوردن آنرا مشکل می کند.

۱۰هندوانه

هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید، زیرا در درجه حرارت اتاق آنتی اکسیدانتهای آن حفظ می شوند.

به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، در یخچال ماده بتا-کروتن آن که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود از بین می رود، به همین دلیل در یخچال نباید نگهداری کرد، مگر آنکه بریده شده باشد که در این صورت باید آنرا بپوشانید.

این قسمت سیب زمینی را هرگز نخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ