روش های ساده برای لاغری و چربی سوزی

شاید رژیم گرفتن برای شما سخت باشد یا تصور می کنید برای لاغر شدن و چربی سوزی سریع باید به خود سخت بگیرید.

شاید رژیم گرفتن برای شما سخت باشد یا تصور می کنید برای لاغر شدن و چربی سوزی سریع  باید به خود سخت بگیرید. اما اینطور نیست. همه چیز بستگی به سبک زندگی شما دارد، این می تواند شامل خوردن غذاهای سالم یا ناسالم در طول روز شود یا میزان تحرک یا بی تحرکی شما را در بر بگیرد. در هر حال چیزی که مشخص است کسی یک شبه وزن اضافه نمی کند که انتظار داشته باشید یک شبه آن را کم کنید. اما شاید این ده روش ساده برای چربی سوزی سریع بتواند برای شما مفید باشد.

برای چربی سوزی سریع آب بنوشید

آب بنوشید

آب نه تنها یک نوشیدنی بدون کالری است بلکه برای فرآیند چربی سوزی نیز حیاتی است. اگر اضافه وزن دارید حتی باید آب بیشتری نسبت به افراد معمولی بنوشید. نوشیدن آب ضرری نخواهد داشت، تعداد لیوان ­های آبی که در طول روز می­نوشید را به بیش از ۸ لیوان افزایش دهید.

محققان بر این باورند که برای اغلب افراد گرسنگی و تشنگی اشتباه تشخیص داده می شود. بنابراین حتی وقتی احساس گرسنگی می کنید نوشیدن آب می تواند تا حدود زیادی این احساس را از شما دور کند. همچنین برعکس این نیز برای افرادی که پرخوری می کنند وجود دارد، آن ها آب کمتری می نوشند برای همین وقتی بدنشان دچار کم آبی می شود به جای آب خوردن به غذاخوردن می پردازند.

پروتئین مصرف کنید

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید برای تمام شب چیزی نخورده اید و بدن نیاز به مصرف پروتئین دارد. در صورتیکه این پروتئین را به آن نرسانید از ماهیچه ها آن را می گیرد و این چیزی نیست که شما بخواهید. برای جلوگیری از این مساله بهتر است یک صبحانه که حداقل ۲۰ الی ۳۰ گرم پروتئین داشته باشد بخورید. این پروتئین می تواند یک تخم مرغ، پنیر، ماست یونانی، آجیل یا حتی توت فرنگی باشد.

پروتئین مصرف کنید

تحقیقات نشان می دهد هر چه پروتئین بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید احتمال اینکه از ناحیه شکم چاق شوید کمتر است. توضیحی که برای این مساله وجود دارد اینست: هضم پروتئین مدت زمان بیشتری طول می کشد این در حالیست که کربوهیدرات ها سریع می سوزند و هضم می شوند. بنابراین زمانیکه شما پروتئین مصرف می کنید مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید داشت این در حالیست که کالری کمتری نیز مصرف کرده اید.

مولتی ویتامین بخورید

وقتی می خواهید لاغر شوید و کالری هایی که در طول روز مصرف می کنید را کاهش می دهید این احتمال وجود دارد که همه ویتامین ها به اندازه کافی به بدن نرسد. کمبود ویتامین در بدن، پروسه ی کاهش وزن را متوقف می کند. برخی از افرادی که به طور سرخود رژیم لاغری می گیرند اغلب به همین دلیل نتیجه نمی ­گیرند چرا که ویتامین های مورد نیاز بدن که به کاهش وزن کمک می کند کم می شوند. اگر می خواهید وزن کم کنید و هر رژیم لاغری که پیش گرفته اید در کنارش مولتی ویتامین نیز مصرف کنید تا کمبودهای بدن را برطرف کند. برای مصرف مولتی ویتامین ها حتما از پزشک مشورت بگیرید.

مصرف فیبر

یک دلیل برای اینکه در طول روز موادغذایی سرشار از فیبر را در رژیم غذایی قرار دهید این است که هر چه فیبر بیشتری بخورید کمتر وزن شما بالا می­رود. فیبر چه از نوع محلول یا نامحلول، باعث می­شود معده پر شده و دیرتر احساس گرسنگی کنید. همچنین اغلب موادغذایی که فیبر دارند کم کالری هستند. مثل سبزیجات و میوه ها (هرچند شامل همه نمی شود). بنابراین پیشنهاد می­شود در وعده های غذایی خود یا بعنوان عصرانه، میوه و سبزیجات را قرار دهید.

امگا3

اسیدهای چرب امگا۳ بخاطر توانایی در کاهش التهاب هایی که منجر به بیماری های خاص می شوند مشهور هستند، اضافه وزن نیز در این دسته قرار می گیرد. امگا۳ را از غذاهای کامل مثل ماهی، آجیل و انواع دانه ­ها تامین کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. ممکن است از نوعی التهاب رنج ببرید که علاقه شما به فعال بودن را کم کرده است، مصرف امگا۳ می­تواند در چربی سوزی سریع به شما کمک کند.

خواب کافی

خواب ضعیف چه از نظر کیفیت چه کمیت، موجب می شود کنترل وزن دشوار شود. وقتی کم می خوابید، بدن نسبت به تاثیرات لپتین (leptin) حساسیت کمتری نشان می دهد. لپتین هورمونی است که اعلام می­کن به اندازه کافی غذا خورده اید. در همین حین، کم خوابی میزان هورمون قرلین (ghrelin) که مربوط به گرسنگی است را افزایش می دهد، بنابراین در حالیکه غذای کافی خورده اید می­خواهید بیشتر غذا بخورید که همین به مرور زمان منجر به اضافه وزن می شود.

به طور متوسط، هر فرد باید بین هفت تا نه ساعت بخوابد. اگر کمتر از این میزان می خوابید بیشتر در معرض تاثیرات کم خوابی و اضافه وزن قرار خواهید گرفت.

شیر بنوشید

اغلب افراد زمانیکه تصمیم به کاهش وزن می گیرند، لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. این در حالیست که شیر گاو دارای مواد مغذی برای چربی سوزی سریع لازم است، از آنها می توان به ویتامین D و کلسیم اشاره کرد. شیر همچنین یک منبع عالی از پروتئین که برای تقویت ماهیچه ها مفید است. اگر ورزش می­ کنید بعد از ورزش یک لیوان شیر بنوشید.

تحرک داشته باشید

اگر اهل باشگاه رفتن و ورزش های سخت نیستید، فقط مدت زمانی را به پیاده روی بپردازید. نشستن بیش از حد یکی از اصلی ترین دلایل چاقی به شمار می رود. حتی اگر شما کارمند یک شرکت فعال باشید نشستن مداوم شما در طول روز باعث می شود آسیب هایی بسیاری به بدن  وارد شود که در قدم اول با چاق شدن و اضافه وزن خود را نشان می دهد. صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید و چند دقیقه از مسیر خانه تا محل کار را پیاده طی کنید. این کار را هنگام برگشت به منزل نیز انجام دهید تا بدن تحرک کافی داشته باشد.

غذا بخورید

این یک اشتباه بزرگ است که فکر می کنید با گرسنگی کشیدن می توانید وزن کم کنید. با کم کردن میزان کالری مصرفی در طول روز می توانید به کاهش وزن کمک کنید اما این نباید بیش از اندازه باشد که به متابولیسم آسیب برساند. بنابراین با توجه به نکاتی که گفته شد در طول روز به میزان کافی غذا بخورید اما دقت داشته باشید که موادغذایی سالم را جایگزین غذاهای ناسالمی که پیش­تر مصرف می کردید بکنید.

منبع: بانوی شهر

روش های ساده اما موثر در کاهش غذا خوردن!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ