روش‌های مبارزه با باریک شدن لب‌ها

مهرناز زاوه
وقتی به یک سن خاص می‌رسیم، می‌دانیم چه چیزهایی انتظارمان را می‌کشند: چند خط و چین و چروک روی پیشانی، خطوط پای کلاغی، خطوط خنده و گودی زیر چشم. اما آیا می‌دانستید که این فرآیند باعث باریک شدن لب‌ها نیز می‌شود؟

وقتی به یک سن خاص می‌رسیم، می‌دانیم چه چیزهایی انتظارمان را می‌کشند: چند خط و چین و چروک روی پیشانی، خطوط پای کلاغی، خطوط خنده و گودی زیر چشم. اینها از جمله تغییراتی هستند که با کاهش کلاژن و الاستین موجود در پوست در طول زمان رخ می‌دهند. اما آیا می‌دانستید که این فرآیند باعث باریک شدن لب‌ها نیز می‌شود؟ در واقع، لب‌های ما از سن ۱۶ سالگی به بعد به تدریج ضخامت خود را از دست می‌دهند! در عرض ۲۰ یا ۳۰ سال آتی، از دست رفتن کلاژن نیز باعث می‌شود که فرم V-شکل لب‌ها به یک فرم پهن‌تر تغییر شکل دهد.
لب‌های ما نقش بسزایی در زیبایی صورت‌مان دارند. خانم‌ها خوب می‌دانند که یک رژ لب ساده کل صورت‌شان را زیباتر می‌سازد. پس برای مبارزه با کاهش اجتناب‌ناپذیر حجم لب‌ها چه باید کرد؟
نکته شماره ۱: بیش‌فعال باشید
بیایید درباره باید و نبایدها صحبت کنیم. با اجتناب از فعالیت‌های زیان‌باری که ممکن است موجب پیری زودرس و آسیب‌دیدن لب‌ها شود، از لب‌هایتان محافظت کنید. اگر سیگار می‌کشید، از پزشک‌تان بخواهید به شما یک برنامه ترک سیگار بدهد. وقتی می‌خواهید ضد آفتاب بزنید، لب‌هایتان را فراموش نکنید. بهتر است از ضد آفتابی با درجه حداقل  ۱۵ استفاده کنید و هر ۲ ساعت یک‌بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید. در طول روز تا می‌توانید آب بنوشید تا از خشک شدن لب‌هایتان جلوگیری کنید. محصولی را انتخاب کنید که حاوی پایه پارافین، موم یا وازلین باشد. همچنین سعی کنید بر اساس یک رژیم غذایی سالم و متعادل غذا بخورید تا سطح قند خون‌تان بالا نرود. عاداتی که سلامت کلی بدن‌تان را تضمین می‌کنند، سلامت لب‌های شما را نیز در بر خواهند گرفت.
نکته شماره ۲: از محصولی استفاده کنید که لب‌هایتان عاشق آن هستند
وقتی جلوی قفسه محصولات بهداشتی قدم می‌زنید، ممکن است با دیدن گزینه‌های مختلف سردرگم شوید. اما باید بدانید که سادگی رمز موفقیت است. محصولی را بیابید که حاوی رتینوئید موضعی باشد؛ شکلی از ویتامین A که از چندین دهه پیش برای درمان پوست‌های سالخورده و و آسیب‌دیده مورد استفاده قرار گرفته است. این محصولات هم با نسخه پزشک و هم بدون نسخه فروخته می‌شوند. با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین محصول موجود برای لب‌های‌تان را به شما پیشنهاد دهد.
نکته شماره ۳: حجم لب‌هایتان را افزایش دهید
متخصص پوست ممکن است پیشنهاد کند که از متدهای افزایش حجم استفاده کنید تا لب‌هایی پر و کامل داشته باشید. پیشرفت‌های اخیر در عرضه پزشکی باعث شده است که متدهای مختلفی برای تقویت لب‌ها توسعه یابند. این متدها در صورتی که توسط یک متخصص آموزش‌دیده و مجرب انجام شوند، بی‌خطر و بدون درد هستند. تاثیر این متدها بسته به نوع لوازم آرایشی و بهداشتی که استفاده می‌کنید، از ۳ ماه تا ۲ سال به طول می‌انجامد.
مواد آرایشی و بهداشتی قابل تزریق امروزی که توسط پزشکان واجد شرایط به کار گرفته می‌شوند، معمولا طبیعی و یک‌دست جلوه می‌کنند. پرکننده‌های حاوی اسید هیالورونیک با تزریق یک آنزیم به سرعت از بین می‌روند. از این رو، این پرکننده‌ها از محبوبیت بالایی برخوردارند، چون تاثیر موقتی دارند و نهایتا ۳ تا ۴ ماه دوام می‌آورند. شما می‌توانید در صورت لزوم با یک تزریق ساده از تاثیر آن خلاص شوید. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست وجود دارد و باعث بهبود شکل و حجم لب‌ها می‌شود، اما با افزایش سن، از سطح این اسید در بدن کاسته می‌شود. بنابراین، تزریق اسید هیالورونیک می‌تواند لب‌های شما را به شکل طبیعی و زیبای خود بازگرداند.
تزریق کلاژن در گذشته رایج‌ترین عملی بود که برای تقویت لب‌ها انجام می‌گرفت؛ اما در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون متدهای جدیدتری توسعه یافته‌اند که نسبتا ایمن‌تر و با دوام‌تر هستند. کلاژن تزریقی معمولا از گاو گرفته می‌شود، بنابراین همیشه امکان وقوع یک واکنش آلرژیک وجود دارد. از این رو، توصیه می‌شود قبل از تزریق با پزشک‌تان مشورت کنید و تست حساسیت بدهید تا مطمئن شوید به پرکننده‌ها آلرژی ندارید.
وقتی صحبت از حجیم‌تر کردن لب‌ها به میان می‌آید، فرقی نمی‌کند دنبال چه اهدافی باشید؛ همواره گزینه‌های زیادی پیش روی شما هستند که می‌توانید از آنها برای داشتن لب‌هایی زیبا‌تر استفاده کنید.
منبع: health 

چگونه به بهترین شکل از رژ لب استفاده کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ