اگر می خواهید گربه داشته باشید ،حتما این مطلب را بخوانید

بعضی از افراد علاقه زیادی به نگه داری از گربه ها دارند.در ادامه این مطلب با اصول صحیح نگه داری از گربه ها آشنا شوید.

گربه برای بعضی از افراد،یکی از بهترین حیوانات خانگی مخسوب می شود.اگر شما هم در آن دسته از افراد هستید که به گربه علاقه بسیار داند،حتما ادامه این مطلب از الودکتر را بخوانید.

نکاتی برای داشتن یک خانه پاک و گربه سالم

گربه

تمیز کردن خانه

شاید علاقه کافی به گربه داشته باشید اما اطلاعات کافی در موردنگه داری گربه ها ، نه!بنابراین باید در اولین مرحله بدانید که نگه داری گربه د رخانه نیاز به تمیز کردن دارد.موی گربه در خانه  و جایی که از آن نگه داری میکنید همیشه خواهد بود.بنابراین برای تمیز کردن خانه ،با استفاده از جاروبرققی های با مکش بالا خانه را تمیز کنید.همچنین د رمحل ورود و خروج گربه ، یک بالشتک قرار دهید تا گربه در هر ورود و خروج چنگال های خود را با آن تمیز کند.همچنین می توانید با استفاه از دستکش و برس موهای گربه را حمع آوری نمایید

گربه خود را پاکیزه نگه دارید

معمولا گربه ها خودشان را تمیز می کنند اما اگر کثیف باشند نیاز به حمام دارند.همچنین ناخن های گربه را نیز پس از هر مدت مشخص کوتاه نمایید.

فقط برای گربه ها و بچه گربه ها شامپو مصرف کنید و آب را به چهره و گوش او نریزید. او را با حوله یا خشک کنید. اگر این موارد را رعایت کنید گربه شما دیگر از حمام کردن نخواهد ترسید.

از محصولات سگ برای گربه ها استفاده نکنید.

جعبه هایشان را تمیز نگه دارید

سعی کنید بستر گربه را حداقل یکبار در روز بشویید کل جعبه را یک بار یا دو بار در هفته و یا هر 2 تا 3 کاملا خالی و پاکسازی نمایید و خاک و بستر نو بریزید. مراقب محل گربه باشید تا به گربه خراش و آسیب نزند.

مکان یابی جعبه گربه

گربه ها مانند افرادی که میخواهند کسب و کار خود را حفظ کنند، حریم خصوصی دارند. محل گربه ها را در جایی که از صدا و شلوغی خبری نیست قرار دهید.همچنین گربه ها نسبت به بو حساس هستند،همواره عوتمل ایجاد کننده بوی بد را از اطراف گربه دور کنید.

چرا گربه ادرار خود را می پاشد ؟

پاشیدن ادرار به گربه های مرد و زن  وعلامت گذاری آنها ارتباط پیدا می کنند. اما شما می توانید به او آموزش های لازم را بدهید. قبل از سن 5 ماهگی، گربه ها را عادت به کار صحیح دهید. استرس می تواند باعث شود گربه ادرار خود را به صورتی نادرست از نظز شما انجام دهد.. خوراکی ها،لباس مهمان ها و وسایل مهم را از دسترس او دور نگه دارید تا آنها را خراب نکند!

مراقب سلامت غذای گربه ها باشد

گربه

هم انسان  و هم حیوانات می توانند مسمومیت غذا را از مواد غذایی خانگی تجربه کنند، بنابراین غذای گربه خود را همانطور که خودتان مراقبت های لازم را انجام می دهید، در نظر بگیرید. بسته های آسیب دیده را خریداری نکنید. غذا را در ظروف مهر و موم ذخیره کنید.. هر روز غذای خشک را عوض کنید پس از خوردن گربه خود، دستهای خود را بشویید. غذا و ظروف خود را از مناطقی که برای تهیه غذا و غذا آماده می کنید دور نگه دارید.

اگر به گربه آلرژی دارید

تا زمانی که حساسیت شما جدی نیست، لازم نیست که گربه خود را ترک کنید. او را از اتاق خواب خود بیرون کنید و ملافه برای افراد مبتلا به آلرژی تهیه کنید. استفاده از فیلترهای هوای پاک با استفاده از فیلترهای با تکنولوژی بالا نیز می تواند روش مناسبی باشد. اسپری اتاق مخصوص ضد آلرژی نیز میتواند هوا را پاک کند. اجتناب از پوشیدن گردن، پرده ها و مبلمان پارچه ای. خانه خود را (و گربه) را اغلب تمیز کنید. با این حال بهتر است شخص دیگری به انجام آن بپردازد. و با پزشک صحبت کنید، درباره  مشکلات و آلرژی خود با او مشورت کنید،او با اطلاعات پزشکی به شما کمک خواهد کرد.

دقت کنید و آموزش دهید

معمولان کوتاه کردن ناخن  گربه یک راه برای جلوگیری از چنگ زدن گربه ها می باشد.اما بهتر است شما پیش از همه چیز به گربه آموزش دهید.آموزش م یتواندد بسیار مفید تر عمل کند.دامپزشک نیز می تواند در این باره و نحوه چیدن صحیح ناخن گربه به شما کمک کند.

آیا گربه ها می توانند شما را بیمار کنند؟

گربه

برای افرادی که سالم هستند مریض شدن با لمس گربه های مریض، نادر است. اما برای پیشگیری بهتر است همیشه دست های خود را بشوید و ضد عفونی کنید و در مورد خراش و یا زخمی که از سوی گربه بر می دارید با پزشک صحبت نمایید.

تمام راه های شناخت احساسات گربه

منبع:الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ