راه های درمان آکنه پوست

pegiu
آکنه به عنوان یکی از یزرگترین مشکلات پوستی محسوب میشود.آکنه پوست درمان های متعددی دارد که در این مطلب از الودکتر به آن پرداخته شده است.برای آشنایی با انواع درمان های آکنه ادامه این مطلب را بخوانید.

آکنه

آکنه ها یکی از مشکلات پوستی به حساب می آید که در افراد با حالات متفاوتی وحود دارد.آکنه ها علاوه بر پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس نیز اثیرگذارند به همین علت درمان آن میتواند بر سلامتی و زیبایی بسیار تاثیر گذار باشد. در ادامه این مطلب از الودکتر به موارد درمانی آکنه اشاره شده است.

آکنه

درمان آکنه چیست؟

جوش می تواند درمان و پنهان شود. حتی اگر شیوع آکنه نتواند از بین برود، درمان متعارف می تواند امداد رسانی کند. و آنرا بهبود ببخشد.

از آنجاییکه بسیاری از درمانها می توانند عوارض جانبی داشته باشند، هرکدام از بیماران مبتلا به آکنه هنگام تلاش برای درمان جدید باید با احتیاط ادامه دهند. افراد مبتلا به هر گونه یا افراد مبتلا به آکنه های شدید و ماندگار، نیاز به مراقبت از متخصص پوست دارند

.

درمان آکنه

صابون و پاک کننده های صورت بیش از دو بار در روز می تواند به درمان آکنه کمک کند. با این حال، این آکنه را که در حال حاضر وجود دارد پاک نمی کند.

بسیاری از پاک کننده ها و صابون ها برای درمان آکنه تبلیغ شده اند. آنها اغلب دارای پراکسید بنزوئیل، اسید گلیکولیک، سالیسیلیک اسید یا گوگرد هستند.

پراکسید بنزوئیل.

برای آکنه خفیف، ممکن است پاسخ دهنذه باشد.اما ممکن است پزشک توصیه کند که یک داروی غیر تجویزی حاوی بنزوئیل پراکسید را مصرف کنید. اعتقاد بر این است که این ترکیب با از بین بردن باکتری های مرتبط با آکنه کار می کند. معمولا کار حداقل 4 هفته طول می کشد و باید به طور مداوم برای جلوگیری از آکنه استفاده شود. باید بدانید هنگامی که شما استفاده از آن را متوقف کنید، آکنه می آید. این در بسیاری از فرم ها موجود است: کرم، لوسیون، شستشو، فوم، پد پاک کننده و ژل. پراکسید بنزوئیل می تواند پوست خشک را ایجاد کند، بنابراین هنگام استفاده از آن، مراقب باشید

اسید سالیسیلیک.

 اسید سالیسیلیک بر روی پوست کمک می کند تا سلول های غیر طبیعی را اصلاح کنید. برای آکنه خفیف، اسید سالیسیلیک کمک می کند. البته باکتری ها را از بین نمی برد. و باید به طور مداوم، مانند پتاسیم بنزوئیل استفاده شود، چرا که اثرات آن متوقف می شود، هنگامی که شما استفاده از آن را متوقف می کنید – منافذ دوباره مسدود می شود و آکنه می رسد. اسید سالیسیلیک در بسیاری از محصولات آکنه، از جمله لوسیون، کرم و پد استفاده می شود.

گوگرد

گوگرد در ترکیب با سایر مواد مانند الکل و اسید سالیسیلیک جزء بسیاری از داروهای ضد آکنه است. به دلیل بوی نامطبوع آن معمولا به خودی خود استفاده نمی شود. مشخص نیست که چگونه گوگرد کار می کند، اما در اکثر مواردبسیار کاربردی است.

ژل رتینول موضعی

. Retinol کار می کند تا جوش بتواند شکل بگیرد. این بر رشد سلول ها اثر می گذارد و سبب افزایش حجم سلول ها به منافذ پوست می شود به همین علت ممکن است قبل از اینکه بهتر شود آکنه شما بدتر شود. باید به طور مداوم استفاده شود و ممکن است 8 تا 12 هفته طول بکشد تا نتایج حاصل شود. رتینول تنها در یک حالت تجویزی موجود است. ژل Differin تنها رتینوئیدی موضعی است که به عنوان یک درمان برای آکنه تایید شده است.

الکل و استون.

الکل یک عامل ضد باکتری ملایم است و استون می تواند روغن ها را از سطح پوست حذف کند. این مواد در بعضی از داروهای بدون آکنه ترکیب شده اند. این عوامل خشکی پوست را به همراه دارد .و اثر آکنه بسیار کم از بین بده و و یا هیچ تاثیری ندارد، و معمولا توسط متخصصین پوست توصیه نمی شود.

داروهای گیاهی، ارگانیک و طبیعی.

 بسیاری از محصولات گیاهی، ارگانیک و طبیعی که برای درمان یا جلوگیری از آکنه در بازار عرضه می شوند وجود دارد. اما با این وجود اثربخشی این عوامل ثابت نشده است..

نکته:

هنگامی که جوش ها نیمه آماده اند برای تخلیه شدن، یک حوله گرم برای چند دقیقه برای بهبود فرآیند تخلیه طبیعی استفاده کنید. جوش های التهابی باید فقط توسط یک پرستار یا دکتر با استفاده از ابزار جراحی باز و تحت اقدامات ضد انعقادی باز شود. خودکفایی در فشار دادن ممکن است منجر به التهاب بیشتر و احتمالا زخم های دائمی شود

منبع:الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ