خواص فوق العاده عسل خام که نمی دانستید!

عسل خام علاوه بر این که بسیار خوشمزه است دارای خواص بسیار زیادی نیز می باشد.در ادامه این مطلب از الودکتر با خواص بی نظیر عسل طبیعی و خالص آشنا شوید.

عسل خام

عسل خام به عنوان یک درمان عامیانه در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته و دارای مزایای سلامتی و استفاده پزشکی بسیار زیادی است. حتی در بعضی از بیمارستان ها به عنوان درمان برای زخم استفاده می شود. بسیاری از این مزایای بهداشتی مربوط به مواد غذایی خام یا غیر پاستوریزه است.

بیشتر عسل هایی که در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید، پاستوریزه می شوند. گرمای زیاد مخمر ناخواسته را می کشد، می تواند رنگ و بافت را بهبود بخشد، هر کریستالی را حذف می کند و عمر مفید را افزایش می دهد. بسیاری از مواد مغذی مفید نیز در این روند نابود می شوند.

مزایای عسل خام

اگر شما علاقه مند به خرید عسل خام هستید، آن را از یک تولیدکننده معتبر محلی خریداری کنید.و یا از افرادی که اطمینان دارید عسل خام را تهیه نمایید، در ادامه این مطلب از الودکتر به  برخی از مزایای بهداشتی عسل خام پرداخته شده است:

1. منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها

عسل خام شامل مجموعه ای از مواد شیمیایی گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند. بعضی از انواع عسل دارای آنتی اکسیدان های زیادی هستند که میوه ها و سبزیجات هستند. آنتی اکسیدان ها برای محافظت از بدن شما از آسیب سلولی به علت رادیکال های آزاد کمک می کنند.

رادیکال های آزاد در فرایند پیری کمک می کنند و همچنین می توانند به توسعه بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدانی در عسل به نام پلی فنول ها ممکن است در پیشگیری از بیماری های قلبی نقش داشته باشد.

2. خواص ضد باکتری و ضد قارچی

تحقیقات نشان داده اند که عسل خام می تواند باکتری ها و قارچ های ناخواسته را از بین ببرد. این به طور طبیعی شامل پراکسید هیدروژن، یک ضدعفونی کننده است. اثربخشی آن به عنوان یک ضد باکتری یا ضد قارچی بسته به عسل متفاوت است، اما این به وضوح بیش از یک درمان محلی برای این نوع عفونت ها است.

3. درمان زخم ها

عسل مانوکا در درمان های پزشکی برای درمان زخم ها استفاده می شود زیرا یافته شده است که یک قاتل ژرمین موثر است و همچنین کمک به بازسازی بافت است.

مطالعات نشان می دهد که مانوکا عسل می تواند زمان بهبودی را افزایش داده و عفونت را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که عسل مورد استفاده در تنظیمات بیمارستان درجه پزشکی است، به این معنی که آن را بازرسی و استریل نموده اند. و راه حل و  ایده خوبی برای استفاده عسل های معولی نیست که شما از یک فروشگاه خریداری می کنید.

4. نیروگاه فیتونوتیتی

Phytonutrients ترکیبات موجود در گیاهان است که به حفاظت از گیاه از آسیب کمک می کند. به عنوان مثال، بعضی حشرات را دور نگه می دارند یا این گیاه را از اشعه ماورای بنفش محافظت می کنند.

فیتونوتایدرهای عسل مسئولیت خواص آنتی اکسیدانی و همچنین قدرت آنتی باکتریال و ضد قارچ آن را بر عهده دارند. به نظر می رسد که آنها نیز به دلیل عسل خام مزایای تقویت ایمنی و ضد عفونی را نشان داده اند. پردازش سنگین این مواد مغذی ارزشمند را از بین می برد.

5. کمک به مسائل گوارشی

عسل برای درمان مسائل هضم مانند اسهال گاهی مورد استفاده قرار می گیرد، اگر چه تحقیقات زیادی برای نشان دادن این که مقید عمل  می کند یا خیر ،وجود ندارد. با این وجود، این عامل موثر بر درمان با باکتری های هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) است که علت شایع زخم معده است.

همچنین عسل، یک پرای بیوتیک قوی است، به این معنی که باکتری های خوب که در روده ها زندگی می کنند، که نه تنها برای هضم، بلکه برای سلامت کلی بسیار مهم است را تغذیه می کند.

6. گلو درد را تسکین می دهد

سرماخوردگی دارید؟ یک قاشق غذاخوری عسل را امتحان کنید عسل یک درمان عالی برای گلو درد است. هنگامی که ویروسی به شما حمله می کند، آن را به چای داغ با لیمو مصرف کنید.

همچنین به عنوان سرکوب کننده سرفه کار می کند. تحقیقات نشان داده است که عسل به عنوان یک ماده مهم در داروهای ضد سرفه مؤثر است.

آیا در مصرف عسل خام ضرری وجود دارد؟

عسل خام علاوه بر پرای بیوتیک مفید و مواد مغذی نیز می تواند باکتری های مضر مانند Clostridium botulinum را حمل کند. این به خصوص برای نوزادان خطرناک است. عسل خام هرگز نباید به یک کودک کمتر از یک ساله داده شود.

علائم مسمومیت بوتولیسم در نوزادان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یبوست
  • تنفس آهسته
  • پلک زدن
  • فقدان عق زدن
  • از دست دادن کنترل سر
  • فلج است که به سمت پایین گسترش می یابد
  • تغذیه ضعیف
  • بی حسی
  • گریه ضعیف

در بزرگسالان، علائم ممکن است شامل یک دوره کوتاه اولیه اسهال و استفراغ، به دنبال آن یبوست و علائم شدید مانند تشنج خفیف و ضعف عضلانی باشد. اگر یکی از این علائم را بعد از خوردن عسل خام تجربه کنید، پزشک را ببینید.

ساده ترین درمان یبوست با عسل و چند گیاه دم دستی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ