داروهای خانگی برای درمان موهای زیر پوستی برای ناحیه تناسلی

mahdie.mohtashami
در این مقاله راه حل های طبیعی برای درمان خانگی موهای زیر پوستی ناحیه تناسلی در اختیار شما قرار می‌دهیم. در این مقاله همراه ما باشید.

درمان‌های خانگی و داروهای بدون نسخه
برخی از داروهای بدون نسخه که می‌توان آن‌ها را از داروخانه تهیه کرد (OTC) در کنار درمان‌های خانگی می‌توانند برآمدگی ایجاد شده در اثر موهای زیر پوستی را التیام و تسکین دهند و حتی ممکن است از ایجاد موهای زائد زیر پوستی جلوگیری کنند.

دارو های بدون نسخه
پوست خود را با اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک لایه برداری کنید. این داروها باعث می‌شوند تا فولیکول‌های مو باز شوند و اینگونه در فرایند رشد، در زیر پوست به دام نمی‌افتند. اگر از قبل مو ی زیر پوستی داشته‌اید از این محصولات اسفاده نکنید، چون ناحیه مورد نظر را تحریک می‌کنند.
از کرم پراکسید بنزوئیل استفاده کنید. این کرم به عنوان داروی ضد جوش می‌تواند میزان قرمزی ناحیه آسیب دیده را کاهش دهد.
مرطوب کرد. مرطوب کردن غیر چرب ناحیه می‌تواند سلول‌های مرده پوست را پاک کند که این خود گاهی باعث آسیب و بسته شدن فولیکول‌ها و رشد زیرپوستی موها می شود.


داروهای خانگی برای درمان موهای زیر پوستی

روغن درخت چای باکتری‌ها را می‌کشد و میزان تورم را کاهش می‌دهد. این روغن گاهی اوقات نیز برای درمان جوش استفاده می‌شود، همچین برای درمان موهای زیر پوستی کاربرد دارد. روغن را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با یک توپ پنبه از آن استفاده کنید.
شکر یه لایه بردار طبیعی است. مخلوط آن با روغن زیتون و عسل برای مرطوب کردن پوست و از بین بردن باکتری مفید است. خمیر ایجاد شده را به حالت دورانی در ناحیه مورد نظر بمالید و سپس با آب گرم شستشو دهید.
نوشیدنی سودا به پوسته پوسته شدن و کاهش التهاب و سوزش پوست کمک می‌کند. یک قاشق غذا خوری سودا را با یک فنجان آب مخلوط کنید. از آن بر روی پوست خود بمالید و سپس با آب سرد بشویید.

اگر موی زائد یا زیر پوستی در ناحیه تناسلی خود دارید باید از موارد زیر اجتناب کنید:

سعی نکنید موهای زیرپوستی را بردارید یا بکنید چون می تواند موجب عفونت شود.
سعی نکنید جوش یا برآمدگی ها را فشار دهید چون با ترکاندن آن‌ها می‌توانید موجب عفونت و ایجاد زخم شوید.
در پوست خود حفره یا سوراخ ایجاد نکنید، اگر می‌خواهید مو را در بیاورید این کار را به آرامی انجام دهید.

راه های پیشگیری از بروز موهای زیر پوستی


یکی از بهترین راه‌ها این است که ناحیه مورد نظر را اصلاح و wax نکنید، موردی که باید همیشه به آن توجه داشته باشید. اگر موهای ناحیه تناسلی خود را تمیز می‌کنید روش‌های زیر را برای جلوگیری از بروز موهای زائد زیر پوستی دنبال کنید.

۱. ابتدا ناحیه شرمگاهی ( تناسلی ) را برای اصلاح کردن، آماده و تمیز کنید

با تمیز و ضدعفونی کردن ناحیه تناسبی قبل از استفاده تیغ برای اصلاح کردن، خطر ایجاد موهای زیر پوستی را کاهش می‌دهید. ابتدا پوست خود را با صابون بشویید. سپس کرم یا ژل مخصوص یا هر چیزی که برای این ناحیه حساس مناسب است را استفاده کنید. سپس قبل از لباس پوشیدن منطقه مورد نظر را کاملا خشک نمایید.

۲. از یک تیغه تک تیغ استفاده کنید

یکسری از تیغ‌ها هستند که برای کاهش موهای زیر پوستی طراحی می‌شوند. شما باید سعی کنید یک تیغ مخصوص یا تک تیغ را برای ناحیه مورد نظر استفاده کنید. اگر تیغ را چندین بار استفاده کرده‌اید آن را با یک تیغ جدید عوض کنید. همچنین پس از چند بار مصرف تیغ کند می‌شود و تیغ کند می‌تواند پوست را زخم و شرایط را برای رشد موهای زیر پوستی فراهم کند.

۳. رفع لیزری مو را در نظر بگیرید

اگر چه این روش گران است، اما راه حل طولانی مدت خوبی برای رفع موهای زائد است. لیزر به طور عمقی باعث از بین رفتن مو می‌شود؛ بدین طریق که به فولیکول مو آسیب وارد کرده و اینگونه از رشد آن جلوگیری می‌کند. بیشتر مواقع لیزر مانع از برگشت مو و رشد آن می‌شود. درمان از طریق لیرز معمولا به چند هفته یا ماه نیاز دارد و معمولا نتایج نیمه دائمی است. لیرز بر روی موهای بلوند یا بسیار روشن موثر نخواهد بود.

۴. به روش های غیر از تیغ توجه کنید

استفاده از برطرف کننده‌های شیمیایی حذف مو یکی از این گزینه‌ها است. اما این مواد می‌توانند تحریک کننده پوست‌های حساس باشند. در نتیجه قبل از استفاده، مقدار کمی از آن را در ناحیه شکم خود امتحان کنید اگر بعد 24 ساعت پوستتان واکنشی نشان نداد از بقیه آن برای ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که پوست ناحیه تناسلی شما بسیار حساس‌تر از پوست دست و پای شماست.

یکسری کرم های تجویزی نیز می توانند مفید باشند به خصوص بعد لیزر و یا سایر روش های برطرف کننده موی زائد.
الکترولیز یک روش دائمی حذف مو است. در این روش از الکترود برای آسیب زدن به ریشه‌ی مو استفاده می‌شود. این روش نیز مانند لیزر به چندین هفته یا ماه درمان و دوره نیاز دارد تا نتیجه مورد نظر را داشته باشد.

چه موقع باید به دکتر مراجعه کنید؟
معمولا موهای زیر پوستی ناحیه تناسلی مورد خاصی برای نگرانی نیستند. اما در صورت بورز موارد زیر می‌توانید به دکتر مراجعه کنید:

اگر همواره موهای زیر پوستی دارید و رشد آن‌ها در بدن شما تکرار می‌شود، دکتر با یک درمان مناسب می‌تواند از مشکلات آتی جلوگیری کند.
اگر موی ناحیه تناسلی شما بسیار زیاد و رشد آن غیر نرمال است، به پزشک مراجعه کنید که بررسی نماید آیا مشکل سلامتی دیگری که در این زمینه دخالت دارد، در بدن شما وجود دارد یا خیر.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ممنوع است؟

آیا با روغن مورچه می توان موهای زائد را از بین برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ