جبران آب بدن با این مواد غذایی

mahdie.mohtashami
اگر به دنبال راهی برای جبران آب بدن هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با تیم ترجمه الودکتر همراه باشید.

جبران آب بدن با این مواد غذایی

هیدراته مناسب برای سلامتی بسیار مهم است.

در واقع ننوشیدن آب به اندازه کافی می تواند منجر به کم آبی شود که می تواند خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی عضلانی، فشار خون پایین و ضربان قلب سریع ایجاد کند.

به علاوه، کم آبی شدن طولانی مدت می تواند منجر به عوارض جدی مانند نارسایی اندام شود.

کارشناسان عموما توصیه می کنند که چند لیوان آب در روز برای نیازهای هیدراتاسیون خود مصرف کنند.

اما در حالی که آب آشامیدنی بسیار مهم است، می توانید آن را از غذاها دریافت کنید. بسیاری از غذاهای سالم وجود دارد که می تواند مقدار زیادی آب را به رژیم غذایی شما کمک کند.

این مقاله درباره چند ماده غذایی غنی از آب کمک کرده است که به شما کمک می کند هیدراته شوید.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

 هندوانه

محتوای آب: 92٪

هندوانه بسیار سالم است و یکی از غذاهایی که می توانید از آن بخورید.

خدمت 1 فنجان (154 گرم) حاوی بیش از یک فنجان (118 میلی لیتر) آب، علاوه بر فیبر و چندین ماده مغذی مهم، از جمله ویتامین C، ویتامین A و منیزیم است. این نیز کالری کم است، و تنها 46 کالری در هر فنجان  فراهم می کند.

با توجه به محتوای آب بالا، هندوانه دارای چگالی بسیار کم کالری است. این بدان معنی است که بخش نسبتا زیادی از هندوانه دارای کالری بسیار کم است.

غذاهایی با تراکم کم کالری برای کاهش وزن و کاهش اشتها به کاهش وزن کمک می کنند .

علاوه بر این، هندوانه غنی از آنتی اکسیدان های قوی، از جمله لیکوپن است.

این ترکیب برای توانایی آن در کاهش آسیب اکسیداتیو به سلول ها، که با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت ارتباط دارد مورد مطالعه قرار گرفته است.

شما می توانید هندوانه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مصرف آن را به عنوان یک میان وعده تازه یا ظرف بخورید. این نیز معمولا برای ساخت سالاد استفاده می شود.

خلاصه:

هندوانه یک میوه هیدراته و مواد مغذی است که ممکن است چندین مزایای بهداشتی را شامل می شود، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن.

 توت فرنگی

محتوای آب: 91٪

توت فرنگی دارای محتوای آب بالا است، و آنها را به یک غذای بسیار مرطوب می بخشد.

از آنجا که حدود 91 درصد از وزن توت فرنگی از آب می آید، خوردن آنها به مصرف روزانه آب کمک می کند.

علاوه بر این، توت فرنگی مقدار زیادی از فیبر، آنتی اکسیدان های ضد بیماری و ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله ویتامین C، فولات و منگنز را فراهم می کند.

خوردن توت فرنگی به طور منظم نشان می دهد که التهاب را کاهش می دهد که می تواند در برابر بیماری های قلبی، دیابت، آلزایمر و انواع مختلف سرطان کمک کند

راحت است که توت فرنگی در رژیم غذایی خود را با ترکیب آنها به مخلوط کن و یا ترکیب آنها را به سالاد آسان است. آنها همچنین برای افزودن منحصر به فرد به ساندویچ و wraps ایجاد می کنند.

خلاصه:

توت فرنگی ها بسیار سالم هستند و آب زیادی دارند. علاوه بر این، مواد مغذی که آنها ارائه می دهند ممکن است تعدادی از مزایای سلامتی را به ارمغان بیاورد.

هلو

محتوای آب: 89٪

هلو یک میوه بسیار مغذی و متراکم است.

نزدیک به 90٪ وزن آنها آب است. آنها همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی مهم مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B و پتاسیم  را فراهم می کنند.

علاوه بر این، خوردن هویج با پوست نیز ممکن است به آنتی اکسیدان های ضد بیماری مانند اسید کلروژنیک به رژیم غذایی کمک کند .

محتوای آب و فیبر هلو این است که آنها چقدر پر کالری هستند و کالری کم دارند و تنها 60 کالری در هلو متوسط  دارند.

ساده است که هلو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها معمولا با مخلوط ها و سالاد ترکیب شده و همچنین علاوه بر خامه ای و ماست اضافه می کنند.

خلاصه:

هلو غنی از آب، فیبر و آنتی اکسیدان ها است، علاوه بر چندین ویتامین و مواد معدنی که می تواند هیدراتاسیون را تقویت کند و بسیاری از مزایای سلامتی دیگر را نیز به همراه داشته باشد.

پرتقال

محتوای آب: 88٪
پرتقال فوق العاده سالم هستند و ممکن است تعدادی از مزایای بهداشتی را ارائه کنند.

تقریبا یک نیم فنجان (118 میلی لیتر) آب در یک نارنجی همراه با فیبر و چندین ماده مغذی وجود دارد .

این شامل ویتامین C و پتاسیم است که ممکن است عملکرد ایمنی و سلامت قلب شما را افزایش دهد .

پرتقال نیز از آنتی اکسیدان های مبارزه با بیماری ها، از جمله فلاونوئیدها، غنی می شوند که ممکن است از طریق کاهش التهاب باعث آسیب سلولی شود .

آب و فیبر در پرتقال ممکن است احساسات کامل را تحریک کند، که برای حفظ اشتها به شما کمک می کند.

علاوه بر این، به طور منظم میوه های مرکبات مانند پرتقال ممکن است از سنگ های کلیه محافظت کند. این به این دلیل است که اسید سیتریک موجود در آنها می تواند با اکسلات کلسیم تشکیل سنگ متصل شود، و این باعث می شود که آن را از بدن خارج شود .

هیدراتاسیون مناسب یکی دیگر از عوامل مهم در جلوگیری از سنگ کلیه است که میزان بالای آب پرتقال می تواند به ترویج کمک کند .

خلاصه:

پرتقال منبع خوبی از آب، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف هستند و ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه و بیماری های مختلف کمک کند.

۱۷ خوراکی که آب بدن‌تان را تامین می‌کنند

15 ماده غذایی برای کم آب نشدن بدن، کدامند؟

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ