چرا ازدواج مجدد در مردها بیشتر از زن‌هاست؟

نتیجه تحقیقی جدید نشان می‌دهد که ۶۴ درصد مردانی که ازدواج کرده‌اند، ازدواج دوم شان بوده، و ۵۲ درصد زنان ازدواج مجدد را تجربه کرده‌اند.

آپریل دانیلز هوسر- نتیجه تحقیقی جدید نشان می‌دهد که از هر ۱۰ ازدواج در سال ۲۰۱۳، ۷ مورد ازدواج مجدد بوده است.‌ و ۶۴ درصد مردانی که ازدواج کرده‌اند، ازدواج دوم شان بوده، و ۵۲ درصد زنان ازدواج مجدد را تجربه کرده‌اند.
چرا این تفاوت وجود دارد؟ خب براساس این تحقیق، زنان به اندازه مردان به ازدواج مجدد راغب نیستند. اکثریت مردانی که اخیراً از همسرشان جدا شده‌اند یا بیوه شده‌اند (۶۵ درصد) نگاه مثبتی به ازدواج مجدد دارند، اما فقط ۴۳ درصد زنان در چنین وضعیتی با ایده ازدواج مجدد مشکلی ندرند.
این احساس شاید به این دلیل باشد که طلاق هم از نظر مالی و هم احسلسی، برای زنان سخت‌تر است. اما شاید هم دلیلش این باشد که زنان نمی‌خواهند دوباره گرفتار شوند. تاشا هلند کورنجی، مشاور می‌گوید: «زنان اغلی می‌خواهند بیشتر خود را سرپرست ببینند، و گاهی نقش فرد در ازدواج می‌تواند مانع از ایفای نقش سرپرست باشد.»
هلند کورنجی می‌گوید: «روند ازدواج نه تنها شما را قانوناً از پارتنرتان جدا می‌کند، بلکه طی این روند زنان یاد می‌گیرند چطور از نظر احساسی – و شاید مالی- از عهده خود بربیایند.»
او می‌گوید که این می‌تواند به معنای تبدیل شدن به آدمی دیگر باشد. زن‌ها وقتی مفهوم جدیدی از آزادی را تجربه می‌کنند، شاید برای اولین بار در طول مدت زمانی طولانی خود را دارای اولویت می‌بینند. طلاق هر قدر که سخت و مخرب باشد، این استقلال جدید می‌تواند برای عده‌ای آموزنده باشد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم زنان می‌خواهند امکان‌های مختلف “من جدید” را کشف کنند.»

اگر همدیگر را دوست دارید٬ پس چرا ازدواج نمی‌کنید؟

منبع: (womenshealthmag)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ