بازی‌های ویدیویی سلامتی‌تان را تهدید می‌کند

دانشمندان با نگاهی به عوارض سلامتی کنسول‌های بازی ویدیویی، آن را به انواع آسیب‌ها که حتا برخی‌شان تهدید‌کننده زندگی است ربط داده‌اند.

دومینک هریس- حتا باهوش‌ترین بازیکنان بازیگران بازی‌های کامپیوتری نیز عموماً از زخم شدن انگشت‌ها و خسته شدن چشم‌های‌شان رنج می‌برند. اما دانشمندان با نگاهی به عوارض سلامتی کنسول‌های بازی ویدیویی، آن را به انواع آسیب‌ها که حتا برخی‌شان تهدید‌کننده زندگی است ربط داده‌اند.
این موارد زمانی آشکار شد که یک گروه تحقیق هلندی همه موارد گزارش شده درباره آسیب‌های مرتبط با بازی کنسول نینتندو را در ۳۰ سال گذشته جمع‌آوری کردند.
یافته‌های این تحقیق که در شماره کریسمس مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد شامل حمله‌های ناگهانی موسوم به «غش نینتندو» بوده است.
دو بیمار که با عجله خود را به بیمارستان رسانده بودند، بعد از بازی در کنسول نینتندوی وی دچار سکته مغزی شدند، در حالی که بیماری دیگر پس از انجام بازی تناسب اندام وی، دچار فتق شده بود.
در یک مورد دیگر، زنی ۵۵ ساله را در حالی یافتند که پس از افتادن از روی کاناپه دچار خونریزی در ناحیه قفسه سینه شده بود، چون داشت روی کنسول بازی وی، تنیس بازی می‌کرد.
دو مورد هم بی‌اختیاری اداری مربوط به نینتندو گزارش شده. بچه‌هایی که مشغول بازی سوپر ماریو بودند، ندید گرفتند که لازم است بروند توالت.
یک مورد «گردن نینتندو» در سال ۱۹۹۱ گزارش شد که به خاطر ۳۰ دقیقه بازی با پشت قوز کرده به وجود آمده بود.
محققان پس از بررسی دو مجموعه اطلاعات پزشکی ۳۸ گزارش درباره صدمه دیدن و مشکلات پیدا کردند، از مشکلات اعصاب و روانشناختی گرفته تا مشکلاتی که به عمل جراحی ختم می‌شوند.
آسیب‌دیدگی انگشت، دست و مچ دست، نتیجه بازی زیاد است. اما در بین بازی‌های ورزشی، تنیس خطرناک‌ترین است و شایع‌ترین صدمه‌دیدگی‌ها، پارگی و کبودی دست بود.
(منبع: independent)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ